Αστρονομίας και ιατρικής…γωνία

Τα μονοπάτια της αστρονομίας και της ιατρικής συναντήθηκαν για πρώτη φορά για την ανάλυση των καρκινικών όγκων, μέσω των τεχνικών παρακολούθησης των άστρων.

Το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και η μη κερδοσκοπική οργάνωση Cancer Research UK προσπάθησαν μέσα από ένα ειδικά προσαρμοσμένο ηλεκτρονικό πρόγραμμα  για τον εντοπισμό μακρινών γαλαξιών, να καταγράψουν την επιθετικότητα των όγκων του μαστού. Η καινοτόμος αυτή προσέγγιση οδήγησε σε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου των καρκινικών δειγμάτων. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτή η τεχνική θα μπορούσε να αντικαταστήσει την χρονοβόρα διαδικασία ανάλυσης των καρκινικών όγκων με μικροσκόπιο.

Μάλιστα, οι ερευνητές ευελπιστούν ότι με την μέθοδο αυτή, θα επιταχυνθεί η διαδικασία ανάπτυξης πιο στοχευμένων θεραπειών για την πιο κοινή μορφή γυναικείου καρκίνου στην Μ. Βρετανία, τον καρκίνου του μαστού. Η καινοτόμος προσέγγιση δοκιμάστηκε μέσω ενός ηλεκτρονικού συστήματος μέτρησης των πρωτεϊνών που σχετίζονται με τους πιο επιθετικούς καρκίνου, ανάμεσα σε περισσότερα από 2.000 δείγματα όγκων.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η νέα μέθοδος ήταν εξίσου αποτελεσματική με την χειρωνακτική τεχνική, αλλά πολύ γρηγορότερη. Όπως αναφέρεται στο επιστημονικό έντυπο British Journal of Cancer, η νέα μέθοδος ανάλυσης δοκιμάζεται αυτή την περίοδο σε 20.000 ασθενείς. “Αν και με την πρώτη ματιά, αστρονομία και παθολογία δεν φαίνεται να έχουν κανένα κοινό σημείο, συνδέθηκαν μέσω μιας μελέτης με πολλές εικόνες, οι οποίες τελικά δεν ήταν και τόσο διαφορετικές”, εξήγησε συγγραφέας της μελέτης Ραζα Αλι.