Η Apple γνώριζε τα προβλήματα που υπήρχαν στα Apple Maps

Με την κυκλοφορία του iOS 6 και την γενική κατακραυγή για την ποιότητα των Apple Maps που ακολούθησε, αρκετοί χρήστες αναρωτιόντουσαν πως ήταν δυνατόν η εταιρεία να μην πρόσεξε την κατάσταση που επικρατούσε στην νέα της υπηρεσία. Σύμφωνα με δηλώσεις προγραμματιστών όμως, φαίνεται πως η Apple γνώριζε από την αρχή τα προβλήματα και τις παραλείψεις των χαρτών της, εντούτοις αποφάσισε τελικά να τους κυκλοφορήσει.

Όπως συμβαίνει με κάθε προϊόν σχεδόν σε κάθε τεχνολογική εταιρεία, η Apple κυκλοφόρησε το καλοκαίρι μια έκδοση των χαρτών της προκειμένου οι developers να τους δοκιμάσουν και να τους προσθέσουν στις εφαρμογές τους. Τέτοιου είδους «betas» συχνά αποσκοπούν επίσης στον εντοπισμό λαθών και παραλείψεων, προκειμένου οι εταιρείες να βελτιώσουν τα προϊόντα τους, όπως φαίνεται όμως την Apple δεν την ενδιέφερε κάτι τέτοιο.

Συνεντεύξεις πολλών προγραμματιστών στο CNET αναφέρουν πως η αμερικάνικη εταιρεία όχι μόνο είχε ειδοποιηθεί για την τραγική κατάσταση των χαρτών της, αλλά επέλεξε να αγνοήσει τα σχόλια και τα παράπονα των developers.

«Ανέφερα τουλάχιστον ένα πρόβλημα μετά από κάθε developer beta» δήλωσε ένας προγραμματιστής, ο οποίος μάλιστα έχει κυκλοφορήσει τρεις εφαρμογές για iOS στο App Store, «και δεν ήμουν ο μόνος. Το κλίμα ανάμεσα στους προγραμματιστές ήταν πως οι χάρτες ήταν τόσο σοκαριστικά κακοί, που η αναφορές μεμονωμένων προβλημάτων ήταν μάταιες. Αυτό που χρειαζόταν δεν ήταν ένας τρόπος να υποδειχθεί κάποιο συγκεκριμένο σημείο ως λάθος, αλλά η καταχώρηση μιας ολόκληρης περιοχής ως λάθος».

Οι περισσότεροι developers μάλιστα υποστηρίζουν πως εξάντλησαν όλες τις ευκαιρίες που είχαν να αναφέρουν τα θέματα των νέων χαρτών, τα παράπονα τους όμως έπεσαν στο κενό. Η Apple ήδη έχει ξεκινήσει να βελτιώνει τους χάρτες της, αλλά το γεγονός πως αγνόησε τα παράπονα και τις προειδοποιήσεις των προγραμματιστών δεν αποτελεί καλό οιωνό για την εταιρεία.

Παρόλα αυτά το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει ακόμα τις πωλήσεις της εταιρείας. Το ερώτημα είναι αν θα καταφέρει να βελτιώσει το προϊόν της ώστε να μην επηρεάσει τις αναμενόμενες πωλήσεις της για την περίοδο των εορτών. Ειδικά στην παγκόσμια αγορά, οι χρήστες που βρίσκονται σε χώρες με αισθητά μειωμένη κάλυψη, χωρίς καν να αναφέρουμε τα προβλήματα των Apple Maps, είναι πολύ πιθανό να προτιμήσουν προϊόντα ανταγωνιστικών εταιρειών όπως της Google ή της Microsoft.