Να αλλάξει το προφίλ του “λαϊκιστή” επιχειρεί ο Τσίπρας

Το Δημήτρη Χατζηνικόλα
 
Για το μόνο που δεν πρέπει να έχει παράπονο ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είναι το ενδιαφέρον των ξένων ΜΜΕ για το πρόσωπό του. Σε σημείο μάλιστα που ο Α. Τσίπρας νοιώθει εσχάτως ποιο οικεία με τους ξένους δημοσιογράφους παρά μιλώντας στα ημεδαπά ΜΜΕ. Ίσως γι αυτό το τελευταίο διάστημα έχει πυκνώσει τις εμφανίσεις του στα πάσης φύσεως έντυπα της αλλοδαπής.

Ένα ενδιαφέρον που προέκυψε λίγο πριν και αμέσως μετά το αποτελέσματα των εκλογών του περασμένου Ιούνη και το οποίο μέχρι και σήμερα έχει περάσει από σαράντα κύματα. Το διάστημα προ και μετά των εκλογών αντιμετωπίστηκε από τα περισσότερα διεθνή μέσα ως νέος και χαρισματικός πολιτικός που κεφαλαιοποίησε όμως τους φόβους ότι στην μετά το μνημόνιο εποχή η Ελλάδα μετατρέπεται σε προτεκτοράτο, όπως έγραψε χαρακτηριστικά η βρετανική Guardian. Χρειάστηκε ο ίδιος και οι στενοί του συνεργάτες να δώσουν μεγάλο αγώνα προκειμένου να αλλάξουν την εικόνα που είχαν γι αυτόν τα διεθνή ΜΜΕ.

Από τότε βέβαια έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι, σημειώνει συνεργάτης του Α. Τσίπρα και κυρίως ένα ακόμη μνημόνιο και περαιτέρω επιδείνωση της ελληνικής οικονομίας ώστε να φτάσουμε σήμερα στο σημείο πολλά ξένα έντυπα, μεταξύ αυτών και Ευρωπαϊκά, να υιοθετούν τη θέση μας για αδιέξοδες πολιτικές σε σχέση με το ελληνικό πρόβλημα χρέους. Έχουμε την πεποίθηση, συνεχίζει ο ίδιος άνθρωπος, πως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πλέον για τα διεθνή ΜΜΕ ο "λαϊκιστής" που προσπαθεί να κερδίσει από την κρίση, αλλά μια διαφορετική φωνή στην  Ευρώπη που αξίζει να ακουστεί.

Κύριο μέλημα πάντως των συνεργατών του Α. Τσίπρα είναι να περάσουν το μήνυμα πως ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μια φιλοευρωπαϊκή δύναμη που λέει ναι στο ευρώ, αλλά αντιτίθεται σφόδρα στις κυρίαρχες νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Και κυρίως να πείσουν ότι το ελληνικό πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό, αλλά ευρωπαϊκό και χρειάζεται μια συνολική λύση.

Ίσως για αυτό ο Α. Τσίπρας μόνο την τελευταία εβδομάδα μίλησε  στην αριστερή ιταλική εφημερίδα il manifesto, έδωσε συνέντευξη στη Νίνα Σάντος στο CNN και στη Γερμανική εφημερίδα Die Zeit. Αλλά για να δώσεις μια συνέντευξη, πρέπει να κάποιοι να ενδιαφέρονται να σε ακούσουν, λένε με νόημα στην Κουμουνδούρου κι ευτυχώς για μας το ενδιαφέρον από το εξωτερικό είναι μεγάλο.