«Σαμποτάζ από μέσα» στα αστικά λεωφορεία καταγγέλλει ο Σπίρτζης

«Σαμποτάζ από μέσα» στα αστικά λεωφορεία καταγγέλλει ο Σπίρτζης

Για κυκλώματα που σαμποτάρουν το έργο των αστικών συγκοινωνιών, κάνει λόγο ο υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Στοιχεία και πορίσματα για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη δημοσιοποίησε στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε λόγο για «πάρτυ» στον ΟΑΣΑ, ενώ αναφερόμενος στο πόρισμα για την ΟΣΥ, μίλησε για δράση «κυκλωμάτων» που σαμποτάρουν το έργο των αστικών συγκοινωνιών.

Ο κ. Σπίρτζης μίλησε για πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς προμήθειας υλικών και ενημέρωσε για πόρισμα στην ΟΣΥ, σύμφωνα με το οποίο, κυκλώματα στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών που σαμποτάρουν τη λειτουργία τους, δεν επιτρέπουν σε λεωφορεία να βρίσκονται σε κυκλοφορία, δεν επιτρέπουν να γίνεται συντήρηση, ενώ την ίδια ώρα «φιλοξενούνται» κάμερες διάφορων καναλιών εντός αμαξοστασίου.

Ανέφερε συγκεκριμένα περιπτώσεις κατά τις οποίες οι βλάβες στα λεωφορεία έφτασαν τις 230 από 100 την ημέρα κι ενώ ενώ υπάρχουν ανταλλακτικά και λιπαντικά, η διοίκηση δέχεται κριτική για ανυπαρξία ανταλλακτικών. Επίσης, σε λεωφορεία που έβγαιναν εκτός κυκλοφορίας «υπήρχε σαμποτάζ από μέσα», δηλαδή χτύπημα με σφυρί στα τακάκια λεωφορείου, σημείωσε.

Τα ίδια και χειρότερα, όπως είπε ο υπουργός, γίνονταν και στη Θεσσαλονίκη και ανέφερε ως εντυπωσιακό στοιχείο ότι και άλλη ιδιωτική εταιρεία από εκείνη που είχε αναλάβει το έργο του ελέγχου των εισιτηρίων, έπαιρνε ποσοστό από τις εισπράξεις του ΟΑΣΘ για τους ελέγχους που διενεργούσε. Αυτή η εταιρεία, είχε υπογράψει και έξι συμβάσεις για το σύστημα τηλεματικής, συμπλήρωσε.

«Στη Θεσσαλονίκη δεν είχαμε μόνο μια παλαιοκομματική λογική, με συγκεκριμένες γκρίζες ζώνες που επέτρεπε την ύπαρξη κυκλωμάτων πλαστών εισιτηρίων ή άλλων συνδικαλιστών για να υπάρχουν οι πολιτικοί στρατοί στις αστικές συγκοινωνίες, είχαμε ένα κεντρικό σύστημα πολιτικού στρατού πάνω από 2.500 εργαζομένων , με κόστος πολλαπλάσιο από της Αθήνας που συντηρούσε και πάρα πολλές εταιρείες γύρω από τις αστικές συγκοινωνίες , για πολλές δεκαετίες» είπε ο κ. Σπίρτζης και προσέθεσε ότι την κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΑΣΘ έπρεπε το ελληνικό δημόσιο να την έχει πάρει πριν από το 2000 και όχι μόνο δεν την πήρε, αλλά έγινε και επέκταση σύμβασης χωρίς να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.