Κυρανάκης: Τελευταίο καλοκαίρι στα ΜΜΜ χωρίς κλιματισμό

Κυρανάκης: Τελευταίο καλοκαίρι στα ΜΜΜ χωρίς κλιματισμό

Τι είπε για την αντικατάσταση των τρόλεϊ

Λίγες ώρες πριν από την επίσημη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τοποθετήθηκε σε σειρά θεμάτων που αφορούν τις υποδομές και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τονίζοντας ότι το φετινό καλοκαίρι είναι το «τελευταίο καλοκαίρι στα ΜΜΜ χωρίς κλιματισμό».

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ αναφέρθηκε τόσο στην πρόοδο του συγκοινωνιακού έργου όσο και στην εικόνα των μεταφορών κατά τη διάρκεια των ακραίων θερμοκρασιών των τελευταίων ημερών. Παράλληλα, έδωσε το στίγμα για τον νέο αυτοκινητόδρομο, τη συζήτηση στη Βουλή σχετικά με την επιστολική ψήφο της ΝΔ, το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά και την επικείμενη 24ωρη λειτουργία του μετρό κάθε Σάββατο, που αναμένεται να ξεκινήσει στις 13 Σεπτεμβρίου.

«Τελευταίο καλοκαίρι στα ΜΜΜ χωρίς κλιματισμό»

Αναφερόμενος στα προβλήματα που προέκυψαν λόγω ζέστης, ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε ότι, παρότι αρκετά νεότερα βαγόνια στον ΗΣΑΠ διαθέτουν κλιματισμό, αυτός δεν αποδίδει πάντα, καθώς «ο κόσμος ανοίγει τα παράθυρα, δεδομένου ότι οι συρμοί δεν κινούνται υπόγεια». Παράλληλα, επισήμανε ότι «στο Μετρό στην Γραμμή 2 και 3 από τους 52 συρμούς που είναι σε λειτουργία, οι 32 έχουν κλιματισμό».

Ο ίδιος υπογράμμισε:

«Δεσμεύομαι προσωπικά ότι αυτό είναι το τελευταίο καλοκαίρι που τη βιώνουμε. Κατ’ αρχάς, καλό είναι κάποια στιγμή να ζητήσετε τον λόγο απ’ αυτούς που παρήγγειλαν μετρό χωρίς κλιματισμό. Γιατί αυτά δεν παραγγέλθηκαν τους 4 μήνες που είμαι εγώ στο υπουργείο. Παραγγέλθηκαν πριν κάποιες δεκαετίες. Στην Ελλάδα λοιπόν, κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα να παραγγείλει συρμούς πολλών εκατομμυρίων, χωρίς κλιματισμό. Καλό είναι να ζητηθεί ο λόγος και απ’ αυτούς, κάποια στιγμή – Θα πάμε σε μέτρα ανακαίνισης συρμών. Δηλαδή θα βγαίνουν απ’ το δίκτυο κάποιοι συρμοί – αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συχνότητα, θέλω να είμαι καθαρός. Όταν παίρνεις μια απόφαση και λες “θα βγάλω έναν συρμό για να τον ανακαινίσω”, γιατί πρέπει να πάρεις μια απόφαση και να πεις “χρειάζεται κλιματισμό; Ναι, χρειάζεται”. Πρέπει να το βγάλω απ’ τη λειτουργία, να τον ανακαινίσω, να του αλλάξω και τα μηχανολογικά του και να τον ξαναβάλω. Αυτό λοιπόν θα γίνει. Στον ΗΣΑΠ έχουμε συρμούς απ’ το 1980».

Το τέλος των τρόλεϊ και η αντικατάστασή τους

Ο κ. Κυρανάκης μίλησε και για το μέλλον των τρόλεϊ, ξεκαθαρίζοντας ότι ο σχεδιασμός για την αγορά νέων οχημάτων ακυρώθηκε, καθώς το υπάρχον δίκτυο με καλώδια και στύλους απαιτεί δαπανηρή αναβάθμιση. Όπως είπε, μετά από ανάλυση και συνεκτίμηση της κατάστασης, αποφασίστηκε το σταδιακό τέλος των τρόλεϊ σε δύο φάσεις:

απομάκρυνση καλωδίων και στύλων σε Αθήνα και Πειραιά, εκτός από βασικούς κεντρικούς δρόμους όπως η Συγγρού, όπου θα ενισχυθούν τα δρομολόγια,

προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα αντικαταστήσουν πλήρως τα τρόλεϊ.

Όπως τόνισε, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ «θα απορροφηθούν στα λεωφορεία».