Φυτοφάγο αποδείχθηκε το Diatryma

Αποτυπώματα που πιστεύεται ότι άφησε το γιγάντιο πουλί Diatryma δείχνουν ότι ήταν ένα “ευγενικό φυτοφάγο” και όχι ένα άγριο σαρκοφάγο ζώο, λένε επιστήμονες.

Μια ομάδα ερευνητών από την Ουάσιγκτον εξέτασε ίχνη που ανακαλύφθηκαν σε μια κατολίσθηση το 2009.

Προηγούμενες έρευνες υποστήριζαν ότι το μεγάλο αυτό πτηνό ήταν σαρκοφάγο αρπακτικό.

Όμως η απουσία νυχιών σαν αυτά που έχουν τα αρπακτικά στα πόδια υποστηρίζει τη θεωρία ότι το Diatryma δεν ήταν κρεατοφάγος.

Με ύψος περίπου 2,13 μέτρα, ένα τεράστιο κεφάλι και ράμφος, το γιγάντιο πτηνό το οποίο ωστόσο δεν πετούσε (και το οποίο κάποιοι ειδικοί συμπεριλαμβάνουν στο γένος Gastornis) συνήθως απεικονίζεται σαν άγριο αρπακτικό τόσο σε επιστημονικά έργα όσο και σε δημοφιλή μέσα.

Το ζώο συχνά θεωρείται ως “το πτηνό που αντικατέστησε τους δεινοσαύρους ως το κορυφαίο αρπακτικό”, είπε ο γεωλόγος και μέλος της ερευνητικής ομάδας George Mustoe, από το πανεπιστήμιο “Western Washington” στο Μπέλινγκχαμ των ΗΠΑ.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση “Paleontology”, ανέλυσε ένα δείγμα αποτυπωμάτων που έγιναν πριν από 55,8 με 48,6 εκατ. χρόνια στην Κατώτερη Ηώκαινο, σε αμμόλιθο.

Η ερευνητική ομάδα πιστεύει ότι οι ομοιότητες του Diatryma με τον σαρκοφάγο Phorusracids στη Νότια Αμερική οδήγησαν τους πρώτους παλαιοντολόγους στο συμπέρασμα ότι τα δύο είδη ήταν παρόμοια.