Η σημασία της δέσμευσης απέναντι στον πελάτη

Το Customercentrism βρίσκεται στην επικαιρότητα των επιχειρήσεων τα τελευταία 20 περίπου χρόνια

ΤΗΣ ΧΡΥΣΑΣ ΤΣΙΩΤΣΗ

Η δέσμευση του επιχειρηματία απέναντι στους πελάτες του είναι κρίσιμη προκειμένου αυτός να μπορέσει να ανταπεξέλθει επάξια στις συνεχείς αλλαγές του επιχειρηματικού περιβάλλοντος ενώ αυτή η δέσμευση επιτυγχάνει τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας και την επιτυχία της επιχείρησης. Η δέσμευση του επιχειρηματία επιτυγχάνεται μέσω του συγχρονισμού των αναγκών των πελατών του, του επιπέδου των πληροφοριών που λαμβάνει από τις επαγγελματικές πηγές του και την υπόσχεση που φέρει το brand σε σχέση με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θέλει να παράσχει στον πελάτη.

Σε όλα τα επίπεδα και τμήματα της εταιρίας του επιχειρηματία θα πρέπει να υπάρχει μία συγχρονισμένη δραστηριότητα και στρατηγική που στόχο θα έχει να βελτιώσει σταδιακά και μόνιμα την γενικότερη απόδοση της εταιρίας, στα πλαίσια της αγοράς που δραστηριοποιείται.

Το Customercentrism – δύσκολο να αποδοθεί με σαφήνεια στα ελληνικά- αποτελεί τον όρο που βρίσκεται στην επικαιρότητα των επιχειρήσεων τα τελευταία 20 περίπου χρόνια. Προσφάτως, παρουσιάζεται για πολλές εταιρίες σαν τον όρο εκείνο που χρησιμοποιούν αυτές όταν θέλουν να δώσουν έμφαση για το πόσο πραγματικά νοιάζονται για τις ανάγκες των πελατών τους και που θέλουν να δημιουργήσουν στην πράξη – όσο φυσικά αυτό είναι εφικτό – ένα συναισθηματικό δέσιμο με τους πελάτες τους. 

Αυτή η δέσμευση των εταιριών μπορεί να επιτευχθεί μέσω της επικοινωνίας καλλιεργώντας την κατανόηση του brand από τους πελάτες ,την κατανόηση των ακραιφνών αξιών της εταιρίας, τον εμπλουτισμό της εμπειρίας του πελάτη, την βελτίωση της αποτελεσματικότητας του marketing και την προσθήκη της αφοσίωσης του πελάτη απέναντι στην συγκεκριμένη εταιρία.

Όλα τα ανωτέρω μπορούν να επιτευχθούν μέσω μίας προσέγγισης που περιλαμβάνει την έρευνα, τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των brands στην αγορά, το στρατηγικό σχεδιασμό, την εκπαίδευση του προσωπικού, την ανάπτυξη της εμπειρίας του πελάτη,το marketing, την κατάρτιση της στρατηγικής των δημοσίων σχέσεων της εταιρίας, καθώς και την εφαρμογή αυτής της στρατηγικής . Τελικά μέσω αυτής της εμπλουτισμένης προσέγγισης, η εκάστοτε εταιρία θα είναι σε θέση να κτίσει μία στρατηγική που στόχο θα έχει την ενδυνάμωση της εταιρίας ενώ θα επιτύχει τη δέσμευση των υπαλλήλων της εταιρίας, θα μεγιστοποιήσει τη δέσμευση των πελατών και θα συνδράμει θεαματικά στην ανάπτυξη της εταιρίας που τελικά αυτό μεταφράζεται σε υψηλότερη απόδοση στην σχετική επένδυση που έχει γίνει από τον επιχειρηματία.