Φορολογικός «πόλεμος» της Γαλλίας σε Google, Apple, Facebook και Amazon – News.gr

Φορολογικός «πόλεμος» της Γαλλίας σε Google, Apple, Facebook και Amazon

Φορολογικός «πόλεμος» της Γαλλίας σε Google, Apple, Facebook και Amazon

Προχωρά στη φορολόγηση των μεγάλων ψηφιακών επιχειρήσεων χωρίς να περιμένει μια ευρωπαϊκή συναίνεση

Την απόφαση της Γαλλίας να προχωρήσει στη φορολόγηση των μεγάλων ψηφιακών επιχειρήσεων, χωρίς να περιμένει μια ευρωπαϊκή συναίνεση επί του θέματος, δηλώνει με συνέντευξή του στην εφημερίδα της Κυριακής (JDD ) ο Γάλλος υπουργός οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ.

Τέσσερις μήνες πριν από τις ευρωεκλογές, η Γαλλία ξεκινάει, έστω και μόνη, τον φορολογικό πόλεμο κατά των «G.A.F.A» (Google, Apple, Facebook, Amazon και άλλων), που προσφέρουν ψηφιακές υπηρεσίες στη Γαλλία.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ένα «ειδικό νομοσχέδιο» πρόκειται να παρουσιασθεί εντός των ημερών στο υπουργικό συμβούλιο, με στόχο να ψηφισθεί από τη Βουλή μέσα στο Φεβρουάριο.

Με το νομοσχέδιο, θα φορολογούνται οι επιχειρήσεις που θα παρουσιάζουν έναν τζίρο 750 εκατ. ευρώ σε παγκόσμιο επίπεδο και 25 εκατ. ευρώ εντός της Γαλλίας.

« Εάν δεν πληρούνται και τα δύο αυτά κριτήρια, δεν θα γίνεται φορολόγηση» εξηγεί ο υπουργός.

Η φορολογία θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2019, το δε ποσοστό φορολόγησης θα εξαρτάται από τον τζίρο, με ανώτατο όριο 5%.

Σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, η εν λόγω φορολογία θα μπορούσε να δώσει στη Γαλλία γύρω στα 500 εκατ. ευρώ για το 2018.

« Η φορολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών ιδίως των «G.A.F.A» αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τον 21ο αιώνα» δήλωσε ο Μπρούνο Λεμέρ. Εξήγησε παράλληλα, ότι η Γαλλία υποστηρίζει τις προσπάθειες του Επιτρόπου Πιερ Μοσκοβισί για την επίτευξη μιας ευρωπαϊκής συναίνεσης επί του θέματος, «με την ελπίδα να επιτευχθεί να επιτευχθεί έως τα τέλη Μαρτίου».

Οι δυσκολίες για την επίτευξη μιας ευρωπαϊκής συναίνεσης οφείλονται στις αντιρρήσεις ορισμένων χωρών όπως της Ιρλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας που δεν συμφωνούν ακόμα και για ένα φόρο 3%. Επ' αυτού προστίθενται και οι δισταγμοί της Γερμανίας, για το φόβο των αμερικανικών αντιποίνων κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας της.

Εν μέσω κρίσης των «κίτρινων γιλέκων» στη Γαλλία, διαπιστώνοντας την αποτυχία των πολύμηνων προσπαθειών του για μια συμφωνία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο Μπρούνο Λεμέρ αλλάζει στρατηγική: Προχωράει μόνος στην ψηφιακή φορολογία, εκπληρώνοντας έτσι την προ πολλού υπόσχεση του προέδρου Μακρόν, και εξασφαλίζοντας παράλληλα κάποια έσοδα για τη χρηματοδότηση των κοινωνικών μέτρων υπέρ των «κίτρινων γιλέκων», που εξήγγειλε η κυβέρνηση κατά τα μέσα του Δεκεμβρίου.

Παρακαλούμε περιμένετε ...