Κοινωνικό μέρισμα 2018: Τα κριτήρια που κόβουν την αίτηση και τι να κάνετε αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την υποβολή

Κοινωνικό μέρισμα 2018: Τα κριτήρια που κόβουν την αίτηση και τι να κάνετε αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την υποβολή

Ανοικτή η πλατφόρμα koinonikomerisma.gr - Τα στατιστικά των αιτήσεων που έχουν ήδη εγκριθεί

Η πλατφόρμα koinonikomerisma.gr έχει ανοίξει (αν και όχι χωρίς προβλήματα) και χιλιάδες αιτήσεις έχουν ήδη υποβληθεί από δικαιούχους για το κοινωνικό μέρισμα του 2018.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΗΔΙΚΑ, ήδη έχουν κατατεθεί πάνω από 585.000 αιτήσεις για κοινωνικό μέρισμα. Από αυτές έχουν ήδη εγκριθεί οι 350.100, που αντιστοιχεί σε 167.000.000 ευρώ.

Το μέσο κοινωνικό μέρισμα που λαμβάνει κάθε δικαιούχος αντιστοιχεί σε 477 ευρώ.

Ενώ έχουν απορριφθεί 87.000 αιτήσεις.

Ο επικεφαλής της ΗΔΙΚΑ, Αναστάσιος Τάγαρης, μιλώντας στην ΕΡΤ ανέφερε ότι τα βασικά κριτήρια που «κόβουν» την αίτηση και αφήνουν φορολογούμενους εκτός κοινωνικού μερίσματος είναι το υψηλό εισόδημα της οικογένειας (το 24% ήτοι 1 στις 4 αιτήσεις απορρίπτεται εξαιτίας αυτού).

Πρόβλημα υπάρχει στην διαδικασία της αίτησης με το θέμα της «μόνιμης διαμονής» και ο κ. Τάγαρης ανέφερε ότι μεγάλο ποσοστό των απορριφθέντων αιτήσεων έχουν αυτή την αιτιολογία και έτσι θα υπάρξει ειδική μέριμνα για να λυθεί το πρόβλημα αυτό.

Τι πρέπει να κάνετε αν αντιμετωπίζεται πρόβλημα με την υποβολή της αίτησης

Καθώς τα οικονομικά και περιουσιακά στοιχεία εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στην φόρμα της αίτησης, εάν υπάρχει κάποιο λάθος σε αυτά οι αιτούντες για κοινωνικό μέρισμα θα πρέπει να απευθύνονται σε άλλες υπηρεσίες για να αποκατασταθεί το πρόβλημα.

Ειδικότερα:

  • Εάν υπάρχει πρόβλημα με τον ΑΜΚΑ, θα πρέπει να απευθύνονται στα ΚΕΠ
  • Εάν υπάρχει πρόβλημα με το χρόνο ασφάλισης, θα πρέπει να απευθύνονται στον ΕΦΚΑ και
  • Εάν υπάρχει πρόβλημα με το χρόνο ανεργίας, θα πρέπει να απευθύνονται στον ΟΑΕΔ

Στη συνέχεια, πρέπει να ξαναμπείτε στον διαδικτυακό τόπο koinonikomerisma.gr και να επαναλάβετε τη διαδικασία. Η διαδικασία θα πρέπει πάντως να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

Σε κάθε περίπτωση για όποιες αλλαγές συμβαίνουν, το σύστημα του κοινωνικού μερίσματος, είτε ενημερώνεται αυτόματα, είτε τα ΚΕΠ και ο ΕΦΚΑ ενημερώνουν υπηρεσιακά την ΗΔΙΚΑ.

Για τεχνικά θέματα των αιτήσεων, που δεν αφορούν τις παραπάνω περιπτώσεις οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 213-2168380.