Για να γιορτάσει τα 60α γενέθλιά της η Yamaha έβαψε το XSR900 στα κιτρινόμαυρα αγωνιστικά χρώματα της δεκαετίας του '70.
Ήταν τότε που ο Kenny Roberts στεφόταν κάθε χρόνο παγκόσμιος πρωταθλητής στα δίχρονα 500αρια. Στις επόμενες δεκαετίες επικράτησαν τα τετράχρονα και σήμερα το εκρηκτικό τρικύλινδρο ΜΤ-09 δεν μυρίζει καμένο λάδι, αλλά... καμένο λάστιχο!
Η νέα XSR900 είναι μία ακόμη παραλλαγή του εμπορικού ΜΤ-09. Όλα τα βασικά μέρη της μοτοσικλέτας είναι ίδια και απαράλλαχτα. Πλαίσιο, κινητήρας, αναρτήσεις, φρένα, τροχοί, εξάτμιση, ψυγείο, ψαλίδι και φλας προέρχονται αυτούσια από το ΜΤ-09.
Ωστόσο, είναι εμφανής η προσπάθεια της Yamaha να χρησιμοποιήσει όσο το δυνατόν λιγότερα πλαστικά μέρη για να προσδώσει κλασσικό στυλ στη νέα μοτοσικλέτα. Και το πέτυχε.
Με το «παλιομοδίτικο» ρεζερβουάρ χωρητικότητας 18 λίτρων (όσο και το Tracer), με το πανέμορφο μπροστινό φτερό (δανεισμένο από το Street Tracker), το στρογγυλό προβολέα με τις αλουμινένιες βάσεις, τα καλύμματα αλουμινίου στο ψυγείο και κάτω από τη σέλα, τους οβάλ καθρέφτες και το στρογγυλό πίσω φανάρι LED.YAMAHAXS6
Η XSR900 δανείζεται πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο που σχεδίασε ο Roland Sands για τη Yamaha και ίσως δεν είναι τυχαίο ότι, κατά την παρουσίασή της στα εγκαίνια της έκθεσης EICMA στο Μιλάνο, τη μοτοσικλέτα οδήγησε ο Valentino Rossi με casual εμφάνιση.
Μπορεί να μοιάζει λίγο με Ducati Scrambler, κάτω όμως από την «κλασσική» εμφάνιση κρύβεται ο ροπάτος και εύστροφος τρικύλινδρος κινητήρας με 115 ίππους και όλες τις γνώριμες λειτουργίες που διαθέτει το MT-09 Tracer: Traction Control, ABS και 3 προγράμματα απόδοσης (STD-A-B). Η λειτουργία τους αναγνωρίζεται από τον αναβάτη στο στρογγυλό ψηφιακό πολυόργανο.YAMAHAXS2
Η Yamaha κατάφερε να βρει τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στη διατήρηση της ταυτότητάς της και στην εξοικονόμηση πόρων. Με τη σειρά των ΜΤ-09 εδραιώθηκε στην παγκόσμια αγορά φτιάχνοντας φθηνές και αξιόπιστες μοτοσικλέτες που διαθέτουν χαρακτήρα και μεταμορφώνονται τις νύχτες σε «αντικείμενα του πόθου». Το 2016 με το XSR900 αναμένεται να ανάψει φωτιά και στις «ρετρό» μοτοσικλέτες.
Θανάσης Χούντρας