Ο λύκος ξέρει να μετρά καλύτερα από το σκύλο!

Τα χιλιάδες χρόνια καλοπέρασης (αν και όχι πάντα) που έχει περάσει ο σκύλος δίπλα στον άνθρωπο φαίνεται πως έχει ένα τίμημα: στην ευφυΐα.

Όπως έδειξε μια νέα μελέτη Γερμανών και Αυστριακών επιστημόνων, ο κοντινός συγγενής του σκύλου, ο λύκος, είναι πολύ καλύτερος στο μέτρημα από τους σκύλους.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι σκύλοι έχασαν ένα μέρος των νοητικών ικανοτήτων τους εξαιτίας της εξημέρωσης τους από τον άνθρωπο αλλά και της καλής ζωής που γενικά τους προσφέρουν οι άνθρωποι: τους δίνουν στέγη, τους εξασφαλίζουν φαγητό και έτσι δεν έχουν ανάγκη να κυνηγήσουν, δεν έχουν ανάγκη να προστατέψουν την περιοχή τους, ή να ψάξουν σύντροφο.

Οι ερευνητές συνέκριναν σε ένα πείραμα 13 σκύλους και 11 λύκους που είχαν ανατραφεί από ανθρώπους. Όλα τα ζώα ήταν συνομήλικα και είχαν ακολουθήσει το ίδιο πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Κάθε ζώο που συμμετείχε, πήρε εντολή να διαλέξει ανάμεσα σε δύο διαφανή κουτιά αφού πρώτα είχε δει έναν ερευνητή να τοποθετεί μέσα στα δοχεία κομμάτια τυριού ένα προς ένα.

Παρ΄ ότι και οι σκύλοι και οι λύκοι, κατά γενικό κανόνα διάλεγαν το κουτί με τα περισσότερα τυράκια, οι λύκοι είχαν καλύτερες επιδόσεις.

Όμως, όταν οι ερευνητές χρονομέτρησαν ώστε τα ζώα να μην μπορούν να συμπεράνουν τον αριθμό των κομματιών από το χρόνο που χρειάστηκε ο ερευνητής για να τα βάλει στο δοχείο, οι λύκοι κέρδισαν με σαφές προβάδισμα. Οι σκύλοι διάλεγαν πιο πολύ στην τύχη, εν αντιθέσει με τους λύκους.

Ακόμη και όταν κάποια κομμάτια τυριού αντικαταστάθηκαν από πέτρες, οι λύκοι δεν μπερδεύτηκαν. Οι σκύλοι ναι!

Οι ερευνητές, που έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό Frontiers in Psychology, επιβεβαίωσαν παλαιότερες μελέτες ότι οι σκύλοι δεν είναι καλοί στο μέτρημα!

Βιολογικό γεγονός είναι ότι οι λύκοι, παρ' ότι ανήκουν στο ίδιο είδος με το σκύλο, το canis lupus, έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο.

"Οι σκύλοι, συγκριτικά με τους λύκους, έχουν κατώτερες επιδόσεις όσον αφορά τη νοητική αναπαράσταση ποσοτήτων" εξηγεί η επικεφαλής της μελέτης, Φριντερίκε Ράνγκε, του Πανεπιστημίου Κτηνιατρικής της Βιέννης.

Πάντως οι ερευνητές δεν αποκλείουν οι επιδόσεις να οφείλονται στο ότι οι λύκοι έχουν καλύτερη όραση από τους σκύλους αλλά και καλύτερη όσφρηση.