Έλληνας τεχνικός είχε ταξιδέψει με το μοιραίο υποβρύχιο Titan και περιγράφει την εμπειρία του – «Με θλίβει όλη η παραπληροφόρηση»

Έλληνας τεχνικός είχε ταξιδέψει με το μοιραίο υποβρύχιο Titan και περιγράφει την εμπειρία του – «Με θλίβει όλη η παραπληροφόρηση»

«Αυτή η αποστολή ήταν μια εμπειρία που άλλαξε τη ζωή μου»

Τραγικός ήταν ο επίλογος της έρευνας για το υποβρύχιο Titan. Η OceanGate Expeditions είχε χάσει τα ίχνη του Titan, από τότε που έχασε την επαφή με το σκάφος υποστήριξης της επιφάνειας το πρωί της Κυριακής, περίπου μία ώρα και 45 λεπτά μετά από την κατάδυση του.

Σύμφωνα με τους αξιωματούχους της ακτοφυλακής, εντοπίστηκαν πέντε σημαντικά κομμάτια του βαθυσκάφους στο πεδίο των συντριμμιών, συμπεριλαμβανομένου του κώνου της ουράς του σκάφους και δύο τμημάτων του κύτους πίεσης.

Πριν οι Αρχές επιβεβαιώσουν την τραγική κατάληξη του εξαφανισμένου βαθυσκάφους, η προσοχή είχε στραφεί στο αν εφαρμόζονταν οι κανόνες ασφαλείας. Ο τεχνικός ναυτιλίας Πέτρος Μαθιουδάκης, ο οποίος πραγματοποίησε δύο δοκιμαστικές καταδύσεις με το Titan το 2019, μίλησε για τα μέτρα ασφαλείας που είχαν παρθεί κατά τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του υποβρυχίου.

«Με θλίβει όλη η παραπληροφόρηση που κυκλοφορεί και οι κατηγορίες από ειδικούς της πολυθρόνας για την έλλειψη ποιότητας κατασκευής του Titan ή για την έλλειψη τεχνικής ικανότητας όλης της ομάδας», είπε ο Πέτρος Μαθιουδάκης στο Semafor την Τετάρτη.

Ο Έλληνας τεχνικός θαλάσσιας τεχνολογίας συμμετείχε τον Απρίλιο του 2019 σε δύο αποστολές της OceanGate με το συγκεκριμένο βαθυσκάφος. Τότε ήταν που είχε σημειωθεί και ρεκόρ καταδύσεων, όταν το τετραμελές πλήρωμα του Titan είχε βυθιστεί στο επίπεδο του ναυαγίου του Τιτανικού βάθους 3.760 μέτρων στις Μπαχάμες.

Το υποβρύχιο Titan χρειάστηκε δύο ώρες για να κατεβεί στον πυθμένα του ωκεανού, έξω από το Λιτλ Χάρμπορ, κοντά στο νησί Γκρέιτ Άμπακο, στις Μπαχάμες. Οι δοκιμαστικές αποστολές στις Μπαχάμες χρησιμεύουν για να επιδείξουν την ασφάλεια του σύνθετου κύτους του υποβρυχίου, το οποίο είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες και ένα σύστημα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο για τη διασφάλιση της ακεραιότητας του κύτους κατά τη διάρκεια κάθε κατάδυσης, είχε συμπληρώσει η εταιρεία.

Το πλήρωμα περιλάμβανε τον Stockton Rush, CEO και επικεφαλής πιλότος της OceanGate, τον Joel Perry, πρόεδρος της OceanGate Expeditions, τον Karl Stanley, ιδιοκτήτης του Roatan Institute of Deepsea Exploration (Ονδούρα) και τον Πέτρο Μαθιουδάκη, τεχνικός πεδίου, 2G Robotics (Waterloo, Οντάριο, Καναδάς).

Ο Πέτρος Μαθιουδάκης αναφορικά με την εμπειρία της κατάδυσης την είχε χαρακτηρίσει ως κάτι που του άλλαξε τη ζωή. «Αυτή η αποστολή ήταν μια εμπειρία που άλλαξε τη ζωή μου και ήταν απίστευτα συναρπαστικό να είμαι μέλος αυτού του συνεργείου που έσπασε ρεκόρ», είχε δηλώσει ο ίδιος. «Η κατάδυση παρείχε πρακτική εμπειρία πριν από την αποστολή του Τιτανικού και οι πληροφορίες που συλλέξαμε κατά τη διάρκεια της κατάδυσης θα βοηθήσουν στον εξορθολογισμό του τρόπου με τον οποίο καταγράφουμε δεδομένα, εκτελούμε σαρώσεις και καταλογίζουμε δεδομένα ενώ βρισκόμαστε στη θάλασσα αυτό το καλοκαίρι».