Τραγωδία στα Τέμπη: Αποκαλυπτικός ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου για το τι οδήγησε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα

Τραγωδία στα Τέμπη: Αποκαλυπτικός ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου για το τι οδήγησε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα

Πώς περιγράφει τις αντιδράσεις του 59χρονου μετά τη μοιραία σύγκρουση των τρένων - Τι του είπε ο σταθμάρχης Λάρισας

Ο πρώτος άνθρωπος που έμαθε για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, είναι ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου Γιώργος Ζήνδρος, που μόλις είχε σχολάσει και πέρασε να πει μια καλησπέρα στον συνάδελφό του, που έκανε το μοιραίο λάθος.

Είναι ο άνθρωπος που κλήθηκε σήμερα να καταθέσει στον ανακριτή και περιέγραψε αποκλειστικά στην εκπομπή Live News όσα έγιναν εκείνες τις πρώτες δραματικές στιγμές. «Εγώ κατεβαίνω να πάω στο γραφείο του, να του πω ένα γεια και να φύγω στο σπίτι. Είχα σχολάσει από το Παλαιοφάρσαλο. Κι εκείνη την ώρα που μπαίνω στο γραφείο, μιλούσε (σ.σ. ο σταθμάρχης της Λάρισας) με την πυροσβεστική. Και λέω "τι έγινε; Με ποιον μιλάς;" και μου λέει "με την πυροσβεστική. Έχω σύγκρουση". "Τι σύγκρουση;" του λέω. Και μου λέει "σύγκρουση του 62 με το εμπορικό"».

«"Μάλλον" λέει "το εμπορικό εκτροχιάστηκε και έπεσε το τρένο… πάνω". Εννοούσε όχι μετωπική. Εννοούσε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά, προς την άνοδο, το επιβατικό. Και το εμπορικό, όπως κατέβαινε, εκτροχιάστηκε και συγκρούστηκαν» λέει ο Γιώργος Ζήνδρος και συνεχίζει: «Αυτό εννοούσε αυτός. Αλλά δεν έγινε αυτό. Έγινε αλλιώς. Το έβαλε στην κάθοδο το τρένο. Από λάθος, ναι. Και δεν το κατάλαβε τι είχε κάνει. Δεν μπορούσε να το φανταστεί τι έκανε».

Η περιγραφή του σταθμάρχη του Παλαιοφάρσαλου, που τυχαία βρέθηκε εκείνες τις ώρες στον σταθμό της Λάρισας, είναι ανατριχιαστική. Η πρώτες αντιδράσεις του σταθμάρχη της Λάρισας, τα όσα του είπε, τα όσα εκτυλίχθηκαν μπροστά στα μάτια του. «Ήρθε η αστυνομία. Ήρθε η αστυνομία εκεί, του πήρε κατάθεση εκεί μέσα, πήραν τα χαρτιά, που ήταν να πάρει η αστυνομία, εγώ βγήκα έξω, με έβγαλαν έξω και μόλις έφυγαν αυτοί, κάθισα εγώ μετά. Δεν μπορούσα να εγκαταλείψω τον σταθμό. Έκατσα όλη νύχτα εδώ να εξυπηρετήσω την κατάσταση».Όπως αποκαλύπτει, έχοντας ήδη κάνει μια βάρδια από τις 2:00 το μεσημέρι έως τις 10:00 το βράδυ, ο σταθμάρχης κλήθηκε να παραμείνει στο σταθμαρχείο ως τις 6.00 το πρωί, καθώς όπως φαίνεται, οι προϊστάμενοί του θεώρησαν, ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα για έναν εργαζόμενο, να δουλεύει 16 ώρες σερί σε ένα τόσο κρίσιμο πόστο.

«Δεν μπορώ να το χωνέψω. Δεν μπορώ να… Δηλαδή, αδιανόητο αυτό που έγινε. Μετωπική σύγκρουση με τέτοιες ταχύτητες, με τέτοιο βάρος, με τέτοιο… 160… και με 100 να πήγαινε… είναι, είναι πολύ μεγάλες οι ταχύτητες και πολύ βάρος. Δεν… Κι αν γινόταν και στο τούνελ, θα ήταν ακόμη χειρότερο» λέει.

«Δεν είχε καταλάβει τι έκανε»

Για τον σταθμάρχη του Παλαιοφάρσαλου, τα όσα συνέβησαν είναι προφανή. Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν επανέφερε ποτέ το κλειδί, το οποίο ήταν γυρισμένο για άλλο τρένο. Ερωτηθείς αν υπήρχε και τρίτο τρένο με το οποίο ασχολήθηκε ο άνθρωπος αυτός, ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου απαντά: «Εντάξει, αυτό το είχε παρκάρει πολύ νωρίτερα. Κι έπρεπε να επαναφέρει τα κλειδιά στην ευθεία. Δεν τα άλλαξε καθόλου. Του είπα "γιατί το έκανες αυτό;"… Δεν κατάλαβε, δεν… δεν… Τα είχε χάσει τελείως. Δεν μιλούσε καθόλου. Αυτός τα είχε χαμένα τώρα, δεν ήξερε τι του γινόταν. Τι να παραδεχτεί και τι να… Μετά που συνειδητοποίησε τι έκανε… Δεν υπήρχε κάποιο σύστημα να το βλέπει. Αυτό μπορεί να το πάθει ο καθένας. Ήταν η κακιά η ώρα; Δεν ξέρω… Τι να πω… Δεν ξέρω. Δεν μπορώ να το εξηγήσω, πώς το έκανε. Εγώ μόλις κατάλαβα, ότι έκανε σύγκρουση μετωπική, μου κόπηκαν τα πόδια, για να καταλάβεις».

Δε γίνεται καμία αναφορά για γλέντι στον σταθμό την ώρα του δυστυχήματος, κάτι το οποίο αρνείται κατηγορηματικά και ο κατηγορούμενος. Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου προσπαθεί να βρει μια εξήγηση. Τι συνέβη και ο σταθμάρχης δεν έκανε, αυτό που έπρεπε. Γιατί ο μηχανοδηγός δεν προβληματίστηκε, όταν μπήκε στο ρεύμα ανόδου, αλλά δεν τα καταφέρνει. «Ο μηχανοδηγός ήταν ένας πολύ έμπειρος μηχανοδηγός. Εγώ απορώ, πώς την πάτησε αυτός ο μηχανοδηγός και έφυγε ανάποδα. Εγώ εκεί τρελαίνομαι, γιατί ήταν μηχανοδηγός "ψείρας" που λέμε, τα έψαχνε, δεν ήταν μηχανοδηγός ζαμανφού. Δηλαδή το τρένο πριν φύγει από τον σταθμό, πριν φύγει από τον σταθμό, θα μιλήσει με τον σταθμάρχη».

«Στη Λάρισα μπήκε κανονικά. Δεξιά. Στη Λάρισα. Μέσα στον σταθμό. Και του λέει "πού πάμε;". "Πάρε το ελεύθερο" λέει "Νέοι Πόροι". Λέει αυτός (ο σταθμάρχης) στο τηλεγράφημά του. Στον επόμενο εν ενεργεία σταθμό. Και έφυγαν αντίθετα» περιγράφει.

Ο κ. Ζήνδρος κατέθεσε το απόγευμα της Δευτέρας στην ανακρίτρια Λάρισας και μεταξύ άλλων φέρεται να κατέθεσε το βαρδιόχαρτο της μοιραίας ημέρας, σύμφωνα με το οποίο οι βάρδιες στις 28 Φεβρουαρίου ήταν 06:00-15:00, 14:00-23:00 και 22:00- 07:00. Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» από τους δύο πρωινούς -σύμφωνα με το βαρδιόχαρτο- σταθμάρχες ο ένας συμπίπτει  κατά μία ώρα με τους δύο απογευματινούς σταθμάρχες, ο ένας από τους οποίους θα έπρεπε να συμπίπτει κατα μία ώρα με τον βραδινό που πιάνει βάρδια στις 22:00. Δηλαδή από τις 22.00 μέχρι 23:00 θα έπρεπε να βρίσκονται δύο σταθμάρχες στο σημείο. Ωστόσο, από τις 22:10 που πέρασε ο Προαστιακός, φαίνεται ότι ο κατηγορούμενος σταθμάρχης ήταν μόνος του, δηλαδή είχε φύγει ο απογευματινός που θα έπρεπε να παραμείνει στο σταθμαρχείο έως τις 23:00.