Euroferry Olympia: Η εκτίμηση του πραγματογνώμονα του «Σάμινα» για το τι συνέβη

Euroferry Olympia: Η εκτίμηση του πραγματογνώμονα του «Σάμινα» για το τι συνέβη

«Παντού πρέπει να υπάρχει σύστημα ραντισμού»

Τις εκτιμήσεις του για το τι δεν λειτούργησε σωστά στο μοιραίο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες την Παρασκευή, εξέφρασε ο Απόστολος Παπανικολάου, ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου, Ναυπηγός και Μηχανολόγος Μηχανικός, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Από τις Έξι».

«Για όλους τους τύπους ατυχημάτων ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός ο οποίος στο πάνω από το 80% των περιπτώσεων έχει οδηγήσει στο ατύχημα. Τα ατυχήματα που οφείλονται σε λάθος ναυσιπλοΐα, μεταφράζονται σε κάποια προσάραξη ή σύγκρουση» επισήμανε ο κ. Παπανικολάου.

«Εδώ τα αίτια της αρχής της πυρκαγιάς ή της έκρηξης, οφείλονται κατά κανόνα στα φορτία. Χωρίς να μπορεί κανείς να αποκλείσει ότι κάτι άλλο οδήγησε στην έναρξη της φωτιάς ή κάποιας έκρηξης» σημείωσε ακόμα.

«Παντού πρέπει να υπάρχει σύστημα ραντισμού. Όταν η θερμοκρασία κοντά στους ανιχνευτές υπερβαίνει κάποιο όριο, πρέπει να αρχίσει να ραντίζεται ο χώρος (…) Αυτός ο ραντισμός, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι θα επαρκεί για να σβήσει η πυρκαγιά.

Από τις μαρτυρίες προκύπτει ότι ο ένας διασωθείς ήταν στο κατάστρωμα 1, το κατώτατο κατάστρωμα (…) Στο κατάστρωμα 1 δεν υπήρχε πρόβλημα, παρά υπήρχε από το κατάστρωμα 2 και πάνω» πρόσθεσε σχετικά ο καθηγητής.

«Φαίνεται από στατιστικές ότι αυτού του είδους τα πλοία έχουν τη μεγαλύτερη συχνότητα πυρκαγιάς και εκρήξεων. Αυτό οφείλεται στο ότι μεταφέρουν οχήματα και στο ότι βρίσκονται σε μεγάλους χώρους που υπάρχει οξυγόνο και μεταφέρεται η όποια φωτιά και ο καπνός στους γύρω χώρους (…) Οι φίλοι οδηγοί πρέπει να καταλάβουν ότι κινδυνεύει η ζωή τους όταν στοιβάζονται στο κατάστρωμα οχημάτων όταν βρίσκονται εν πλω» είπε ακόμα.

1
σχόλιο
  1. avatar Ένας απόμαχος Ναυτικός

    Με όλο το σεβασμό Κύριε Καθηγητά, πρέπει να αναφέρουμε ότι: Το σύστημα κατα΄ι΄ονισμού η αλλιώς "ραντισμού" όπως λέτε εσείς, δεν έχει να κάνει μόνο με έναν ανιχνευτή. Το σύστημα καταιονισμού αποτελείται από ζώνες με πολλές κεφαλές στην κάθε ζώνη, σε κάθε χώρο γκαράζ, καμπίνες, εστιατόρια, μαγειρεία, χώρους μηχανημάτων, αποθηκών και φυσικά χώρους μηχανοστασίου. Το όλο σύστημα βρίσκεται υπό πίεση, αλλά ενεργοποιείται μόνο η ζώνη της οποίας ο ανιχνευτής θα ενεργοποιηθεί. Αυτό θα γίνει, σε περίπτωση αύξησης θερμοκρασίας του χώρου περίπου 70 βαθ Κελσίου. Συμφωνώ ότι δεν επαρκεί από μόνο του το σύστημα να σβήσει την πυρκαγιά. Μπορεί όμως να την ελέγξει, να την καθυστερήσει ώστε να μην επεκταθεί άμεσα. Κατόπιν και αφού έχει ενεργοποιηθεί ο συναγερμός πυρκαγιάς, παρεμβαίνει άγημα από μέλη του πληρώματος και Αξιωματικό επικεφαλής με πυροσβεστήρες και μάνικες, αναπνευστικές μάσκες κλπ για τον έλεγχο και κατάσβεση της πυρκαγιάς. Το πώς και αν θα τεθεί εγκαίρως υπό έλεγχο και τελική κατάσβεση, εξαρτάται από την σωστή λειτουργία των πυροσβεστικών μέσων, τρόπου αντιμετώπισης αν καίγεται ξηρό φορτίο, καύσιμο υλικό στερεό ή ρευστό υγρό κλπ και φυσικά από την καλή εκπαίδευση και οργάνωση του πληρώματος που συμμετέχουν στην πυρόσβεση. Αυτά εγώ λέω Κύριε Καθηγητά. Όσο για το στρίμωγμα των φορτηγών στους χώρους των γκαράζ, είπαμε, όλα για το χρήμα. Πιο πολλά αυτοκίνητα ποιο πολλά λεφτά. Έτσι για να καλύψουμε τα... "λεπτά" αισθήματα των υπευθύνων.

Παρακαλούμε περιμένετε ...