Πώς η Ελλάδα αχρήστευσε στρατιωτική επένδυση μισού δισ. της Τουρκίας – News.gr

Πώς η Ελλάδα αχρήστευσε στρατιωτική επένδυση μισού δισ. της Τουρκίας

Πώς η Ελλάδα αχρήστευσε στρατιωτική επένδυση μισού δισ. της Τουρκίας

Το «χαντάκι» στον Έβρο που κατέστησε άχρηστες τις γέφυρες που αγόρασε το 2008 η Άγκυρα

Με την Τουρκία να έχει ανεβάσει το επίπεδο των προκλήσεων το τελευταίο χρονικό διάστημα αναφερόμενη στην «Γαλάζια Πατρίδα» και τα ΜΜΕ της να προσπαθούν να στήσουν σκηνικό έντασης στα Ίμια, επανήλθαν στο προσκήνιο των συζητήσεων στα δημοσιογραφικά πηγαδάκια διάφορα ζητήματα όπως οι στρατιωτικές δυνατότητες των δύο χωρών και διάφορα στρατηγήματα που στο παρελθόν δημιούργησαν «πονοκέφαλο» στην Άγκυρα.

Του Μαρίνου Γκασιάμη

Ένα από αυτά είχε να κάνει με την διάβαση του Έβρου από τουρκικά τεθωρακισμένα σε μια πιθανή σύγκρουση ανάμεσα στις δύο χώρες.

Η Τουρκία ανέκαθεν προσπαθούσε να αποκτήσει τρόπους για να περάσει τα τεθωρακισμένα της στην δυτική πλευρά του Έβρου αιφνιδιάζοντας τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις.

Το 2008 απέκτησε 36 γεφυροφόρα άρματα Leopard 2A4 με γέφυρες Leguan. Το μήκος τους ανέρχεται σε 26 μ. και μπορούν να γεφυρώσουν κώλυμα πλάτους μέχρι 24 μ. καθώς απαιτείται τουλάχιστον ένα μέτρο από την κάθε πλευρά του κωλύματος για την ασφαλή έδραση της γέφυρας.

Οι γέφυρες Leguan είναι κλάσης 70 τόνων και μπορούν να υποστηρίξουν τα άρματα μάχης Leopard 2A4 που διαθέτουν στο οπλοστάσιό τους οι τουρκικές χερσαίες δυνάμεις. Η Άγκυρα είχε δώσει για αυτές μαζί με παρελκόμενα σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια.

Την απάντηση σε αυτό το πρόβλημα έδωσε με ουσιαστικά ανύπαρκτο κόστος ο στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος ανοίγοντας, όπως λένε επαινετικά απόστρατοι συνάδελφοί του, ένα «χαντάκι».

Με αυτό τον τρόπο το...«χαντάκι» του Φράγκου έκανε «παλιοσίδερα» τις γέφυρες των 500 εκατομμυρίων της Τουρκίας.

Όλα ξεκίνησαν όταν το 1976 ήταν λοχαγός στις Καστανιές και είχε δει πως τα σύνορα με την Τουρκία σε εκείνη την περιοχή ήταν χερσαία και ως εκ τούτου η Άγκυρα θα μπορούσε να προχωρήσει σε αιφνιδιασμό.

Τον Μάρτιο του 2006 ανέλαβε ως υποστράτηγος, διοικητής της 16ης Μηχανοκίνητης Μεραρχίας στο Διδυμότειχο και είχε υπό την επίβλεψή του όλο το κομμάτι από τον Διδυμότειχο μέχρι τα βόρεια επάνω.

Έβλεπε πως ο Έβρος πλημμύριζε και σκεφτόταν κατά πόσο μπορεί να κάνει κάτι η Τουρκία.
Σκέφτηκε τότε πως έπρεπε εκείνος να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε οι απέναντι να μην μπορούν να τον αιφνιδιάσουν.

Μετά από μελέτη διάρκειας 6 μηνών περίπου κατάρτησε με το επιτελείο του όλο τον σχεδιασμό για το πως θα μπορούσε να κατασκευαστεί μια τάφρος.

Το υπέβαλε ως σχέδιο στα ανώτερα κλιμάκια. Η ιδέα τους άρεσε αλλά μπήκε στο συρτάρι.
Όταν τον Αύγουστο του 2009 έγινε αρχηγός ξεκίνησε συστηματικά τις ετοιμασίες. Φρόντισε να βρεθούν τα απαραίτητα μηχανήματα από τις ίδιες τις μονάδες χωρίς την εμπλοκή ιδιωτών εργολάβων.

Με στρατιωτικό προσωπικό και συνολικά 158 μηχανήματα ξεκίνησε η κατασκευή της τάφρου στις αρχές Αυγούστου του 2010.

Χωρίς απαλλοτριώσεις χωραφιών αλλά ενοικιάσεις ώστε να μην φύγουν οι αγρότες από την περιοχή και να έχουν ένα εισόδημα.

Νοέμβριο του 2011 σχεδόν είχε ολοκληρωθεί το 75% του έργου. Το έργο μετά από διάφορες καθυστερήσεις ολοκληρώνεται αυτή την περίοδο.

Αυτό που επεσήμανε ο επίτιμος Α/ΓΕΣ μιλώντας στο news.gr είναι πως χρειάζεται ένα μηχάνημα για να την καθαρίζει, ώστε να συντηρείται.

Η τάφρος δεν έγινε βέβαια μόνο για τις γέφυρες Leguan που αγόρασε η Τουρκία.
Σκοπός αυτής της τάφρου είναι να αποτελέσει ένα χώρο καταστροφής αρμάτων. Αυτή ήταν η γεννεσιουργός αιτία, ωστόσο επειδή ο Στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος κατέχει διδακτορικό γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής ήθελε να σταθεροποιήσει γεωστρατηγικά την Θράκη.

Ήθελε με κάποιο τρόπο να υποχρεώσει την ΕΕ να προστατέψει την περιοχή.

Στα σχέδια λοιπόν ήταν και η διαπλάτυνση της τάφρου ώστε να γίνει πλωτή και μέσω αυτής να μεταφέρονται εμπορεύματα. Σε συνδυασμό δε με άλλα έργα, οδικά και όχι μόνο θα υπήρχε μια συνολική αναβάθμιση της σημασίας της Θράκης για το εμπόριο και όχι μόνο. «Σε αυτό θα έδιναν χρήματα και οι Ευρωπαίοι καθώς θα τους ενδιέφερε να περνούν από εκεί τα εμπορεύματά τους» επεσήμανε ο στρατηγός.

«Όταν σκέφτεσαι ένα έργο πρέπει να βλέπεις και την γενικότερη εικόνα» πρόσθεσε.

«Με μηδαμινό κόστος αποφεύγουμε τον αιφνιδιασμό χωρίς βέβαια να επαναπαυόμαστε. Είναι και οικονομικού οφέλους καθώς βοηθάει στην άρδευση» κατέληξε.

5
σχόλια
  1. avatar Χριστοφόρου Παναγιώτης

    Μπράβο στον Αρχηγό για την ιδέα και την εκτέλεση. Μπράβο στο Μηχανικό μας που δουλεύει ασταμάτητα για την ολοκλήρωση. Όπως πληροφορήθηκα, την μελέτη και τον σχεδιασμό ,τον έκαναν στρατιώτες μηχανικοί και καθηγητές πανεπιστημίων αμισθί. Θερμά συγχαρητήρια .

  2. avatar ΡΕΠΠΑΣ ΠΕΤΡΟΣ

    Ένας λαός για να μεγαλουργησει η να επιβιώσει χρειάζεται τον ΜΩΥΣΉ ΤΟΥ. ΑΥΤΌΝ ΤΟΝ ΜΩΥΣΉ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟΘΕΤΕΊ ΓΙΑ ΑΡΧΗΓΌ. ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΕΊ ΤΟΝ ΜΩΥΣΉ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ, Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΠΑΤΈΡΩΝ ΜΑΣ, ΕΑΝ ΈΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΕΌ ΜΑΣ, ΤΟΝ ΈΝΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΌ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟΝ ΈΧΟΥΜΕ ΧΆΣΕΙ ΤΟΝ ΘΕΌ ΜΑΣ ΠΡΙΝ ΠΟΛΛΆ ΧΡΌΝΙΑ. ΚΑΛΆ ΚΟΥΡΑΓΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΜΑΣΤΕ!!!!!

  3. avatar OΙ Στρατιωτικοί σε καίριες μέσα στο στράτευμα θα πρέπει να επιλέγονται αποκλειστικα από Στρατιωτικούς , με περγαμηνές, χωρίς την ανάμιξη πο

    OΙ Στρατιωτικοί σε καίριες θέσεις μέσα στο στράτευμα θα πρέπει να επιλέγονται αποκλειστικα από Στρατιωτικούς , με περγαμηνές, χωρίς την ανάμιξη πολιτικών φορέων. Αυτο που έγινε με τη συμφωνία των Πρεσπών αποδείχθηκε ξεκάθαρα ότι είχαν εμπλακεί άνθρωποι άσχετοι, ανεπαρκείς και ανιστόρητοι, Δηλαδή όχι δηπλοματες.Τσίπρας, Κοτζιάς και Κατρουγκαλος. Έτσι αξιολογήθηκαν από τους Ευρωπαίους´´φίλους μας οι παραπάνω, και τους πείσανε ότι με την συμφωνία αυτή θα αναβαθμιστεί η θέση της Ελλάδας στη περιοχή Χμ. Κρίμα. Τι να το κάνω αν ο κάθε Κοτζιάς και κατρουγκαλος έχουν κάνει μεταπτυχιακά σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού και δεν είναι σε θέση μέσα από ιστορικά επιχειρήματα και γεγονότα να στηρίξουν και να αποδείξουν πως κατασκευάστηκαν αυτοί οι Τρις μαχαλάδες, Αλβανοί, Βούλγαροι, Σκοπιανοί σε κρατίδιο και ειρθαμε εμείς να τους χαρίσουμε σήμερα γλώσσα και εθνικότητα .

  4. avatar Αλέξης Σκούρας ο Κλιντ Ιστγουντ είναι ανεπανάληπτος,κορυφαίος ηθοποιός και σκηνοθέτης

    Δεν ξέρω τί κόστος μπορεί να έχει η κατασκευή πλωτού διαύλου Μπουργκάς-Αλεξανρούπολη αλλά σαν ιδέα είναι απλή,και παράγει τεράστιο αποτέλεσμα.Την διώρυγα του Σουέζ την άρχισαν χειρωνακτικά και σήμερα με τα χωματουργικά μηχανήματα που υπάχουν το κόστος μικραίνει θεαματικά.Είναι θέμα διορατικότητος και θέλησης.Η βουλγαρία και η Ελλάδα ωφελούνται τα μέγιστα και η αξία των Δαρδανελλίων για την Τουρκία υποβαθμίζεται.

  5. avatar Mack

    Άν είχαν λίγο μυαλό και όραμα οι πολιτικάντηδες που μας κυβερνούν τόσα χρόνια, θα είχαν συνεννοηθεί με τις κυβερνήσεις της Βουλγαρίας και θα κατασκεύαζαν με ευρωπαική χρηματοδότηση ένα πλεύσιμο κανάλι, από το Μπουργκάς (και παράλληλα με τον ποταμό Έβρο) μέχρι την Αλεξ/πολη, ώστε να παρακάμπτωνται (υποβαθμίζοντας τη γεωστρατηγική και οικονομική σημασία του Τουρκικού παράγοντα) τα στενά του Βοσπόρου!

Παρακαλούμε περιμένετε ...