Η νέα γενιά τετρακίνησης της Mercedes

Μια νέα γενιά του συστήματος τετρακίνησης 4Matic, με πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής, εξέλιξε η Mercedes, ειδικά για τα προσθιοκίνητα μοντέλα της. Κλειδιά για τη λειτουργία του συστήματος είναι η -ενσωματωμένη στο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη- μονάδα μετάδοσης και το πίσω διαφορικό με ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Με τη συνεργασία τους επιτυγχάνεται η συνεχώς μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ενώ στα πλεονεκτήματα του όλου συστήματος συγκαταλέγεται και το χαμηλό βάρος, που είναι 25% μικρότερο σε σχέση με τα αντίστοιχα συστήματα του ανταγωνισμού.

Με τον πολύδισκο συμπλέκτη ανοικτό, όλη σχεδόν η ροπή μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μόλις κλείσει, έως και το 50% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους πίσω τροχούς. Την πίεση για την μεταφορά κίνησης στους πίσω τροχούς προσφέρει μια, ενσωματωμένη στο πίσω διαφορικό, περιστροφική αντλία, η οποία ενεργοποιείται ακόμα και με μικρές διαφορές στροφών εμπρός και πίσω άξονα. Όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν το αυτοκίνητο κινείται ως αμιγώς προσθιοκίνητο, έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται η κατανάλωση καυσίμου. Μόλις οι οδηγικές συνθήκες το επιβάλλουν μεταφέρεται ροπή στους πίσω τροχούς. Ακόμα και σε περιπτώσεις υποστροφής ή υπερστροφής το σύστημα κατανέμει τη ροπή με τέτοιο τρόπο ώστε να σταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο. Μόνο σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί εφικτό επεμβαίνουν επιπλέον τα ΕSP ή 4ΕΤS.

Η κατανομή ροπής εξαρτάται και από το επιλεγμένο πρόγραμμα του κιβωτίου ταχυτήτων. Στη θέση "eco" ακολουθείται μια πιο συντηρητική προσέγγιση, με στόχο την επίτευξη της καλύτερης δυνατής κατανάλωσης. Στο "sport" και "manual", οι χρόνοι ενεργοποίησης του συστήματος μειώνονται και -με στόχο μια πιο σπορ οδηγική εμπειρία- μεταφέρεται περισσότερη ροπή πίσω.

Η νέα γενιά 4matic θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2013 στα μοντέλα της CLA-Class, τα οποία θα βασίζονται στο πρωτότυπο Concept Style Coupé. Μάλιστα, πρόκειται να τοποθετηθεί και στην κορυφαία έκδοση CLA 45 ΑΜG, σε συνδυασμό με τον νέο δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, ο οποίος θα αποδίδει πάνω από 400 Nm ροπής.