Έκθεση αυτοκινήτου Γενεύης: Η δεύτερη ημέρα

Άνοιξε τις πύλες της η 83η έκθεση της Γενεύης, που για μία ακόμη χρονιά αναμένεται να αποτελέσει τη σημαντικότερη έκθεση αυτοκινήτου. Στο "ουδέτερο" ελβετικό έδαφος θα παρουσιαστούν πάνω από 130 παγκόσμιες και ευρωπαϊκές πρεμιέρες στις 11 ημέρες λειτουργίας της έκθεσης (7-17 Μαρτίου), ενώ ο αριθμός των επισκεπτών αναμένεται να ξεπεράσει τους 700.000. Περίπου 10.000 εκπρόσωποι του διεθνούς Τύπου έχουν την ευκαιρία σήμερα και αύριο να δουν πρώτοι τα νέα αυτοκίνητα και τις καινοτόμες τεχνολογίες που παρουσιάζουν οι κατασκευαστές.

Έτσι λοιπόν, η φετινή έκθεση χαρακτηρίζεται από την πληθώρα νέων αυτοκινήτων σε όλες τις κατηγορίες, για κάθε γούστο και κάθε βαλάντιο. Ιδού οι σημαντικότερες εξ αυτών:

Porsche 911 GT3: Με ενεργή τετραδιεύθυνση και 475 ίππους

Στην 50η επέτειο της 911, η Porsche παρουσίασε την GT3, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της γερμανικής εταιρείας με ενεργή τετραδιεύθυνση. Ο εξακύλινδρος κινητήρας μπόξερ 3.8 λίτρων βασίζεται στον κινητήρα της 911 Carrera S, αν και τα κοινά εξαρτήματα των δύο μονάδων είναι λίγα. Τα περισσότερα -και κυρίως ο στροφαλοφόρος άξονας και ο μηχανισμός κίνησης των βαλβίδων- προσαρμόστηκαν ή σχεδιάστηκαν ειδικά για την GT3, όπως για παράδειγμα οι διωστήρες από τιτάνιο και τα σφυρήλατα έμβολα. Οι βασικές τροποποιήσεις δημιουργούν τις προϋποθέσεις για έναν εξαιρετικά υψηλόστροφο κινητήρα που φτάνει τις 9.000 σ.α.λ. Με λόγο ισχύος προς βάρος: 3,0 κιλά/ίππο και 475 ίππους ισχύος η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 3,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 315 χλμ./ώρα, ενώ ο χρόνος γύρου στη Nordschleife του Nürburgring είναι κάτω από 7:30 λεπτά. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του αναβαθμισμένου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στη νέα, πλήρως αλουμινένια ανάρτηση, ρυθμίζεται το ύψος, η γωνία σύγκλισης και η γωνία κάμπερ. Προσφέρονται επίσης νέες, σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, με κεντρικό μπουλόνι ασφαλείας.Kia Provo: To πρωτότυπο της Κia που προβοκάρει

Kia Provo: To πρωτότυπο της Κia που προβοκάρει

Τολμηρό σχεδιαστικά, με μυώδες παρουσιαστικό, το πρωτότυπο της Kia στην κατηγορία Βσυνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία με την επιθετική εμφάνιση, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην απόλαυση της οδήγησης. Χαρακτηριστικό του -μήκους 3,88 μ., πλάτους 1,77 μ. και ύψους 1,35 μ.- αυτοκινήτου είναι η τελευταία εκδοχή της εμπρός γρίλιας της Κia, η οποία είναι γυάλινη και περιλαμβάνει 850 μικροσκοπικά LED που μπορούν να λειτουργήσουν σαν φώτα ημέρας, φώτα πορείας ή προβολείς, αλλά μπορούν να σχηματίσουν και διάφορες απεικονίσεις.

Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων άμεσου ψεκασμού αποδίδει 204 ίππους και υποβοηθείται από ένα ηλεκτροκινητήρα που αυτόματα κινεί τους πίσω τροχούς, όταν αυτό είναι απαραίτητο. Η ισχύς του φτάνει τους 45 ίππους και μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί κατ’ επιλογή του οδηγού, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνεται από 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο η Kia παρουσιάζει για πρώτη φορά.

Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, επιτρέποντας τον προγραμματισμό διάφορων λειτουργιών. Έτσι, σε κανονική λειτουργία ο οδηγός βλέπει στον πίνακα οργάνων το ταχύμετρο, το στροφόμετρο και πληροφορίες κατεύθυνσης από το σύστημα πλοήγησης. Σε λειτουργία «ταξιδιού» στον κεντρικό πίνακα οργάνων προβάλλεται χάρτης και πληροφορίες για το δρόμο καθώς και το ταχύμετρο, ενώ στη λειτουργία «πίστα» προβάλλεται το στροφόμετρο, ο χάρτης της πίστας και το χρονόμετρο. Υπάρχει επίσης λειτουργία ψυχαγωγίας με αναπαραστάσεις ανάλογα με την μουσική, ραδιόφωνο και άλλες πληροφορίες.

LaFerrari: Η κορυφαία Ferrari όλων των εποχών

Το υποδηλώνει σαφέστατα και το όνομα: LaFerrari. Το κορυφαίο τετράτροχο που σχεδιάστηκε ποτέ στο Maranello, ενσωματώνει όλο το know-how της ιταλικής εταιρείας, όντας το απόλυτο υπεραυτοκίνητο. Με τεχνολογία από τη φόρμουλα 1, η αντικαταστάτρια της Enzo είναι 5 δλ. ταχύτερη στο γύρο της πίστας του Μαρανέλο, επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δλ., στα 200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7 δλ. και στα 300 χλμ./ώρα σε 15 δλ. Τιμές που επιτυγχάνονται χάρη στο συνδυασμό του χαμηλού βάρος του, κατασκευασμένου από ανθρακονήματα, αμαξώματος (1.255 κιλά) με το υβριδικό σύστημα μετάδοσης HY-KERS, συνολικής ισχύος 963 ίππων. Ο V12 των 6.262 κ.εκ. αποδίδει 800 ίππους/9.250 σ.α.λ. –αριθμός στροφών που αποτελεί ρεκόρ για τέτοιας χωρητικότητας κινητήρα- , ενώ σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 163 ίππων πετυχαίνει ροπή 900 Nm! Η μπαταρία ζυγίζει μόλις 60 κιλά και φορτίζεται τόσο μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, όσο και κάθε φορά που ο βενζινοκινητήρας παράγει περισσότερη της απαιτούμενης ροπής (π.χ στις στροφές). Τέλος, η αεροδυναμική απόδοση της LaFerrari είναι τρεις φορές μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής, χάρη στη χρήση ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων που παράγουν αρνητική άντωση όταν απαιτείται, χωρίς να επιβαρύνουν το συνολικό συντελεστή οπισθέλκουσας του αυτοκινήτου. Η LaFerrari θα παραχθεί σε μόλις μόλις 499 αντίτυπα, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν ήδη βρει αγοραστές, παρά την τσουχτερή τιμή των 1,3 εκ. ευρώ.

Lamborghini Veneno: Ένα αγωνιστικό με πινακίδες κυκλοφορίας

Τα 50 χρόνια της γιορτάζει φέτος και η Lamborghini και φρόντισε να το καταστήσει σαφές παρουσιάζοντας τη Veneno. Με αμάξωμα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, κινητήρα V12 6.5 λίτρων, ισχύος 750 ίππων και ειδικά εξελιγμένη αεροδυναμική, η Veneno αποτελεί αυτό που η ιταλική εταιρεία αποκαλεί «αγωνιστικό με πινακίδες κυκλοφορίας». Η τεχνολογία της βασίζεται στην Aventador, συμπεριλαμβανομένων του συστήματος τετρακίνησης, του 7ταχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και της ανάρτησης με ράβδους ώσης. Μόνο τρία αντίτυπα θα κατασκευαστούν, τα οποία έχουν ήδη πωληθεί έναντι 3 εκ. ευρώ έκαστο.

Rolls Royce Wraith: Δυναμική, αλλά άνετη όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από μία Rolls

Η δίθυρη έκδοση της Ghost, είναι το δυναμικότερο αυτοκίνητο που έχει παρουσιάσει ποτέ η Rolls Royce. Ο V12 κινητήρας 6.6 λίτρων με ισχύ 632 ίππων, αποδίδει 800 Nm ροπής από τις 1.500 κιόλας σ.α.λ και επιταχύνει την Wraith στα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δλ. Σε σχέση με την τετράθυρη Ghost, το νέο μοντέλο είναι 130 χλστ. κοντύτερο, 43 χλστ. χαμηλότερο και διαθέτει 183 χλστ. κοντύτερο μεταξόνιο, ενώ το πίσω μετατρόχιό του είναι κατά 40 χλστ. φαρδύτερο. Αντίστοιχα, η ανάρτηση είναι πιο σκληρή και το τιμόνι βαρύτερο στις υψηλές ταχύτητες. Αυτό σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν αλλοιώνει την παροιμιώδη άνεση που ανέκαθεν η Rolls Royce προσέφερε, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο πρόεδρος της βρετανικής εταιρείας, Torsten Müller-Ötvös: "Παρότι η Wraith ωθεί την εταιρεία προς μια νέα κατεύθυνση με έναν τρόποπου ελπίζουμε ότι θαπροσελκύσεινέους, ίσωςνεότερους σε ηλικία πελάτες, εξακολουθεί να είναι μιαRolls-Royce με την άνεση να αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο του DNA της".

Τoyota i-Road: Τέσσερα i-Road χωράνε σε μία μόνο θέση στάθμευσης

Το πρωτότυπο i-Road είναι τρίτροχο, ηλεκτροκίνητο και ο μοναδικός επιβάτης του κάθεται πίσω από τον οδηγό. Έχει μήκος 2.350 χλστ., ύψος 1.445 χλστ. και το μεταξόνιο του δεν ξεπερνά τα 1.700 χλστ. Κατά συνέπεια τέσσερα i-Road χωρούν σε μία μόνο θέση στάθμευσης. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες των 2kW είναι τοποθετημένοι στους εμπρός τροχούς, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να φορτιστεί σε τρεις ώρες, προσφέροντας αυτονομία 45 χλμ.

VW Golf Variant: Μεγαλύτερο, ελαφρύτερο και πρακτικότερο

Πέρα από το επαναστατικό XL1 και τις νέες εκδόσεις GTI και GTD της 7ης γενιάς Golf , η Volkswagen παρουσίασε και το Golf Variant. Το στέισον μοντέλο προσφέρει 100 λίτρα επιπλέον χώρο αποσκευών σε σχέση με τον προκάτοχό του (605 αντί 505 λίτρα), είναι έως και 105 κιλά ελαφρύτερο, ενώ εν συγκρίσει με τη χάτσμπακ έκδοση είναι 307 χλστ. μακρύτερο. Η γκάμα των κινητήρων καλύπτει ένα ευρύ φάσμα ισχύος από 85 έως και 150 ίππους, σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.

Opel Adam Rocks: Ανοικτό, με επιθετική εμφάνιση

Τα στοιχεία ήταν λίγο πολύ γνωστά, αυτό που μας έλειπε ήταν η εικόνα. Το νέο Opel Adam Rocks είναι ένα μίνι crossover με συρόμενη υφασμάτινη οροφή, το οποίο ξεχωρίζει αισθητικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Είναι, επίσης, είναι κατά 15 χλστ. ψηλότερο και κατά 20 χλστ. φαρδύτερο σε σχέση με τις κλειστές εκδόσεις.

Το Golf Αυτοκίνητο της Χρονιάς

H 7η γενιά του Golf ψηφίστηκε ως το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" για το 2013, συγκεντρώνοντας περισσότερους από τους διπλάσιους βαθμούς από το δεύτερο, Toyota GT86. Eίναι η δεύτερη φορά, μετά το 1992, που το Golf κερδίζει το διαγωνισμό, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως κάθε γενιά του τερμάτιζε στην καλύτερη τριάδα της τελικής κατάταξης από το 1975 έως σήμερα! Την επιτροπή του "Car of the Year" αποτελούν 58 δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου από 22 χώρες.