Οδηγούμε το Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Η Dacia, η ρουμάνικη έκδοση της Renault, κερδίζει συνεχώς πόντους στη συνείδηση κοινού, που συνήθως την επιλέγει με οικονομικά κριτήρια και στη συνέχεια ανακαλύπτει ότι, αξίζει τον κόπο.

Το Sandero Stepway είναι μια τέτοια περίπτωση, αφού εκτός από αντικειμενικές δυνατότητες διαθέτει μια απολύτως εξευρωπαϊσμένη εικόνα, που αποδεικνύεται και στην πράξη.

Με μορφή "SUV", έχει μήκος, κάτι παραπάνω από τα τέσσερα μέτρα (4,020), πλάτος 1,990 μ. και ύψος 1,535 μ., όντας ουσιαστικά κοντά στις διαστάσεις ενός μίνι, ενώ μοιάζει περισσότερο σε αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Με κλασσική σχεδίαση δεν έχει τίποτα κοινό με τα Dacia του παρελθόντος, δείχνοντας περισσότερο κλασικό, παρά φθηνό ή παλιομοδίτικο.

Η μάσκα, το λογότυπο και τα μεγάλα φώτα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της μπροστινής. Υπάρχουν επίσης κάποιες ανάγλυφες γραμμές που διαχωρίζουν το Stepway σε σχέση με το απλό Sandero. Οι πλαστικές ποδιές περιμετρικά και οι μπάρες οροφής συγκινούν τον παρατηρητή, ο οποίος εύκολα θα εκλάβει το Stepway για 4Χ4.

Κι όμως, το Sandero είναι αυθεντικό προσθιοκίνητο, με μόνα χαρακτηριστικά που το βοηθούν να εγκαταλείψει την άσφαλτο (αν & όταν), είναι το ύψος που το χωρίζει από το έδαφος καθώς και ο πετρελαιοκινητήρας με πλούσια ροπή. Επί της ουσίας, η ανανέωση του Stepway, αφορά την τοποθέτηση των νέων κινητήρων του ομίλου.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου έντονες είναι οι πινελιές εκσυγχρονισμού, με την απλότητα να κυριαρχεί. Η αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών είναι –τουλάχιστον- καλή για την τιμή κτήσης, όπως επίσης και το φινίρισμα.

Οι διακόπτες είναι «ρετρό» αλλά είναι καλά τοποθετημένοι και δείχνουν στιβαροί, με εξαίρεση τα χερούλια ανοίγματος της πόρτας, που δημιουργούν κάποιες αμφιβολίες για την αντοχή τους στο χρόνο.
Αυτό όμως που θα εκτιμηθεί από πολλούς είναι η ψηλή θέση οδήγησης, όσο και η εργονομία, καθώς οι διακόπτες είναι μεγάλοι (προσοχή η κόρνα είναι στον αριστερό διακόπτη της κολώνας του τιμινιού), το στροφόμετρο και ταχύμετρο ευανάγνωστα, ενώ εύκολα διαβάζεται και ο υπολογιστής ταξιδιού.. Στον βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται και διακόπτης ECO που δίνει τη δυνατότητα ενεργοποίησης ενός πιο οικολογικού/οικονομικού προφίλ λειτουργίας του κινητήρα.

Δοκιμασμένα μηχανικά μέρη  της Renault)  εφοδιάζουν το Stepway, με αιχμή τον ντίζελ κινητήρας του 1,5 λίτρου με τους 90 ίππους και τα 22,4 kgm ροπής. Ένας άριστος ντιζελοκινητήρας, με γραμμική απόδοση, τράβηγμα από χαμηλά, νεύρο και δύναμη έως τις 4.800 στροφές Επιπλέον σε κάθε είδους χρήση, η κατανάλωση του παραμένει χαμηλά, με βάση τα 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ.! Την ίδια ώρα το 5τάχυτο κιβώτιο με αραιή κλιμάκωση δεν διεκδικεί βραβεία στις αλλαγές, αλλά δεν θα προβληματίσει τον οδηγό, όπως επίσης και το σύστημα πέδησης. Από την άλλη ο θόρυβος του κινητήρα δεν αφήνει αμφιβολία ότι πρόκειται για πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.

Στον τομέα της συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, πρέπει να επισημάνουμε την ευκολία οδήγησης στην πόλη, κυρίως χάρη στη θέση οδήγησης, την ελαστικότητα του κινητήρα και τον ελαφρύ συμπλέκτη. Ανάλογα είναι τα συμπεράσματα και στους ανοιχτούς δρόμους όπου το Stepway κινείται με ασφάλεια, αρκεί να μην φτάσεις σε επίπεδα υπερβολής. Η ανάρτησή του είναι άνετη, στις στροφές επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα, γεγονός που μειώνει τα περιθώρια γρήγορης. Το σύστημα διεύθυνσης είναι καλό για την πόλη, αλλά δεν προσφέρει την αίσθηση που θα προτρέψει γρήγορους ρυθμούς σε ανοιχτό δρόμο.
Αλλού είναι όμως τα πλεονεκτήματα στο Stepway. Πρόκειται για την άνεση της ανάρτησης με τις μεγάλες διαδρομές, και η ευκολία χρήσης από άνδρες και γυναίκες, ενώ τα πλούσια αποθέματα ροπής στις χαμηλές στροφές και το ύψος από το έδαφος διευκολύνουν την προσέγγιση σε ανώμαλα εδάφη, κάτι που δεν γίνεται εύκολα με το συμβατικό Sandero. Προς θεού βέβαια, μην νομίσουμε ότι πρόκειται για ειδικό όχημα.

Το Sandero Stepway είναι ένα τίμιο όχημα σε καλή τιμή, με ελάχιστη κατανάλωση. Οι τιμές (ανάλογα και τον εξοπλισμό) ξεκινούν από τις 14.640 (13.485 με απόσυρση) ευρώ.

ΥΠΕΡ

Ροπή κινητήρα
Κατανάλωση
Πρακτικότητα
Τιμή

ΚΑΤΑ

Ελαφρύ τιμόνι
Θόρυβος κινητήρα/κύλισης