ΔΟΚΙΜΗ NEWS.GR: Οδηγούμε το SsangYong XLV 1.6 diesel

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου.
 
Πρόκειται για το XLV (eXciting smart Lifestyle Vehicle) της Κορεάτικης SsangYong που στην ουσία είναι βασισμένο πάνω στο πιο γνωστό Tivoli και στην περίπτωση της δοκιμής μας, χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1,6 diesel με 
κίνηση στους εμπρός τροχούς.
 
Το XLV είναι στην ουσία ένα Tivoli με μακρύτερο αμάξωμα κατά σχεδόν 25 εκατοστά, από την 3 η κολώνα και πίσω, γεγονός που επηρέασε κάπως την αισθητική αρμονία του μοντέλου, αλλά αύξησε θεαματικά τον χώρο αποσκευών. 

Εσωτερικό 

To XLV προσφέρει καλούς χώρους για τους επιβάτες και θα καλύψει εύκολα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πίσω μπορούν να καθήσουν ακόμα και τρεις εύσωμοι επιβάτες, ενώ οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι επαρκέστατες.
 
O χώρος αποσκευών, χρησιμοποιεί την πρακτική λύση διπλού δαπέδου, ώστε να είναι δυνατή και η μεταφορά μικρότερων αντικειμένων στο κάτω τμήμα του, με την χωρητικότητα στα 574 λίτρα, ενώ αν αφαιρεθεί ο διπλός πάτος, η συνολική χωρητικότητα να φτάνει στα 720 λίτρα. Αν μάλιστα αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό φορτηγό που χωρά 1440 λτ αποσκευών.
 
Η θέση οδήγησης είναι σχετικά καλή με την πλάτη να ρυθμίζεται σκαλωτά και το τιμόνι να μην ρυθμίζεται ως προς το μέσα/έξω.
 
Πάντως, η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και παρά τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό το XLV δεν δίνει σε καμία περίπτωση την αίσθηση φτηνής κατασκευής.
 
Ο ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με συναγερμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα διεύθυνσης με τρεις επιλογές ρύθμισης, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες Aux και USB (συμβατή με iPod) και χειριστήρια ρύθμισης στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Στα μείον να σημειώσουμε την απουσία ρεζέρβας, που όμως υπάρχει στην τετρακίνητη έκδοση. 

Κινητήρας/κιβώτιο 

Το XLV χρησιμοποιεί κινητήρα πετρελαίου 1,6 λίτρων (turbodiesel e-XDi160) με 115 ίππους στις 3400 στροφές, που συνδυάζεται με ένα εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
 
Ο συνδυασμός ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες του αυτοκινήτου, ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο, και το προσθιοκίνητο XLV που δοκιμάσαμε, δείχνει ιδιαίτερα σβέλτο (11.5’’ τα 0-100) και εύχρηστο στο δρόμο, με κατανάλωση που στην περίπτωση της δοκιμής μας μόλις ξεπέρασε τα 6 λίτρα (6,2 λτ/100χλμ). Επιπλέον ο κατασκευαστής δίνει τυποποιημένες εκπομπές CO2, μόνο 117 γρ/χλμ., ενώ ακόμα και πλήρες φορτίου προσφέρει εύκολα 
προσπεράσματα, χάρη στην ροπή και τη σωστή κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου. 

Στη θέση του οδηγού 

Ζώντας για πολλές ημέρες και σχεδόν χίλια χιλιόμετρα μαζί του, εντυπωσιαστήκαμε από την εργονομία και την ορατότητα που προσφέρει, ενώ κρατάμε κάποιες αμφιβολίες για τα φρένα.
 
Η συμπεριφορά του είναι αυτή ενός ασφαλούς σύγχρονου οικογενειακού αυτοκινήτου, το οποίο λόγω της αυξημένης απόστασής του από το έδαφος, επιτρέπει και τη δυνατότητα να κινηθεί κανείς σε ένα χωμάτινο δρόμο.
 
Το σύγχρονο πλαίσιο εξασφαλίζει ασφαλή συμπεριφορά στο δρόμο, με απρόσμενα καλή ποιότητα κύλισης. Βεβαίως, όταν οι ρυθμοί ανέβουν το βαρύ και ψηλό αμάξωμα αρχίζει να υποστρέφει γέρνοντας, αντιδράσεις που όμως γίνονται προοδευτικά, χωρίς απότομες αντιδράσεις και έτσι ο έλεγχος από μέρους του οδηγού είναι εύκολος.
 
Το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο, αλλά προσφέρει τρία επίπεδα υποβοήθησης (Comfort, Normal και Sport), από τα οποία η θέση Normal είναι η –κατά τη γνωμη μας- καλύτερη επιλογή, ενώ σε γενικές γραμμές είναι απολύτως συμβατό με τον χαρακτήρα της κατασκευής.
 
Στα συν των οδηγικών μας εντυπώσεων σημειώνουμε την καλή πλευρική στήριξη των καθισμάτων και τα δυνατά φώτα.
 
Τέλος, η άνεση –αν και με σφιχτή ανάρτηση- είναι σαφώς μέσα στα όρια των αυτοκίνητων ελεύθερου χρόνου και δεν θα προβληματίσει οδηγό ή επιβάτες ακόμα και στους ελλειμματικά κατασκευασμένους ελληνικούς δρόμους.
 

Δια ταύτα

Αν λίγα χρόνια πριν μας έλεγαν ότι η Κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θα έβγαζε αυτοκίνητα σαν το XLV θα γελούσαμε με την ψυχή μας. Όμως πλέον άλλαξαν τα δεδομένα και τα κορεάτικα αυτοκίνητα δεν στηρίζονται μόνο στην προσιτή τιμή τους, κάτι που φυσικά δεν κάνει το XLV.
 
Σύγχρονο, πολιτισμένο, εύχρηστο, σβέλτο, οικονομικό και με άφθονους χώρους, έχει μόνο δευτερεύοντα μειονεκτήματα που «κρύβονται» πίσω από τα υπόλοιπα προσόντα του και την ενδιαφέρουσα τιμή.
 
Η τελευταία ξεκινά από τις 20.850 ευρώ (για την βασική έκδοση με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς) και προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ενώ με πρόσθετο κόστος 380 ευρώ μπορεί κανείς να εξασφαλίσει και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις.
 
Υπέρ 
 
- Χώροι
 
- Κινητήρας
 
- Κατανάλωση
 
- Εξοπλισμός
 
- Τιμή
 
- 5ετής εγγύηση
 
Κατά
 
- Τιμόνι που δεν ρυθμίζεται μέσα/έξω
 
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
 
- Έλλειψη ρεζέρβας
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
 
  • Κατηγορία: Επιβατικό, 5θυρο, 5θέσιο 
  • Διαστάσεις: 4.440 Χ 1.798 Χ 1.605 χλστ 
  • Μεταξόνιο: 2.600 χλστ 
  • Χώρος αποσκευών: 720 / 1440 λτ 
  • Βάρος: 1.405 κιλά 
  • Ρεζερβουάρ: 47 λτ 
  • Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbodiesel 
  • Κυβισμός: 1.597 κ.εκ. 
  • Ισχύς: 115 ίπποι / 3.400σαλ 
  • Ροπή: 30,6χγρμ / 1.500σαλ 
  • Μετάδοση: Στους Εμπρός τροχούς 
  • Κιβώτιο: Μηχανικό, 6 σχέσεων 
  • Επιτάχυνση 0-100: 11.5΄΄ 
  • Τελική ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα 
  • Κατανάλωση: 6,2λτ/100χλμ 
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας 
  • Τροχοί: 215/45/18 
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι 
  • Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ
  •  Κύκλος στροφής: 10,6 μ.