ΔΟΚΙΜΗ: Οδηγούμε το Audi A3 Sportback g-Tron

Από το Νίκο Τσάδαρη

Οι κινητήρες διπλού καυσίμου είναι η μόδα της εποχής και μια «προσπάθεια» απομάκρυνσης του πλήρους εξηλεκτρισμού, που ακόμα έχει προβλήματα χρηστικότητας. Στην κατεύθυνση αυτή η έκδοση Α3 Sportback με τα διαφημιστικά αυτοκόλλητα g-tron, φανερώνει τη χρήση καθαρού, φθηνού καυσίμου, όπως το φυσικό αέριο.

Κλειδί αυτής της κατασκευής, ο προσαρμοσμένος για συνθήκες διπλού καυσίμου 1.400άρης TFSI, με διαφετική κεφαλή ώστε να χωρούν τα μπεκ ψεκασμού φυσικού αερίου στους αυλούς εισαγωγής. Με απόδοση 110 ίππων και 200 Nm ροπή, διαθέτει αξιόλογες επιδόσεις (με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο) όπως: 0-100 km/h σε 10,8’’ και τελική 197 km/h.

Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε δυο συμπιεσμένες δεξαμενές 7,2 κιλών η κάθε μια, που είναι τοποθετημένες πίσω από το ρεζερβουάρ βενζίνης. Οι δεξαμενές είναι κατασκευασμένες από ισχυρό πανάλαφρο συνθετικό υλικό (CFRP-GRP matrix), ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης παραμένει στα 50 λίτρα κάτι που εξασφαλίζει έναντι του περιορισμένου δικτύου διανομής φυσικού αερίου (σήμερα μόνο 3 πρατήρια στο λεκανοπέδιο).

Ο συνδυασμός αποθηκών καυσίμου σε σχέση με τη θεωρητική κατανάλωση, προσφέρει στο Α3 g-tron αυτονομία μεγαλύτερη των 1300 χλμ., με μεσοσταθμικό κόστος 7,15 ευρώ ανά 100 χλμ. (με σημερινές τιμές βενζίνης & φυσικού αερίου)!

Το μόνο μειονέκτημα που προκύπτει από τις δεξαμενές αερίου είναι το ότι, ο χώρος αποσκευών μειώνεται κατά 100 λίτρα, αν και με την κατάργηση του διπλού πάτου το ωφέλιμο τμήμα των 280 λίτρων που παραμένει είναι πλήρως λειτουργικό.

Αντίθετα Οι επιβάτες του Α3 1,4 g-tron, δεν θα αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα, καθώς υπάρχουν άνετοι χώροι τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα, δημιουργώντας ένα ευχάριστο εσωτερικό χώρο.

Κατά τα λοιπά το μικρομεσαίο 3ης γενιάς Α3 παραμένει κομψό, με διαχρονικό σχήμα, κατασκευασμένο από ακριβά υλικά, με άριστη συναρμογή και σχεδιαστική φρεσκάδα.

Στο εσωτερικό οι διαφορές της έκδοσης g-tron εστιάζονται μόνο στον πίνακα οργάνων που διαθέτει δυο δείκτες πληρότητας ρεζερβουάρ, ενώ ο ψηφιακός πίνακας πληροφοριών, ενημερώνει για την κατανάλωση και αυτονομία που αφορά τα δυο καύσιμα . Στα συν του εξοπλισμού, η αναδυόμενη στο πάνω μέρος του ταμπλό οθόνη που προσφέρεται στην πλούσια έκδοση Ambition, η οποία αναβοκατεβαίνει με το πάτημα ενός κουμπιού και προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το αυτοκίνητο.

Εννοείται πως ο λοιπός εξοπλισμός είναι πλήρης από την βασική έκδοση περιλαμβάνοντας, 7 αερόσακους, ESP, Start&Stop, Cruise Control, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, air condition, υπολογιστή ταξιδίου και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Στο δρόμο, ο ανειδίκευτος (ειδικά αν δεν έχει οδηγήσει την έκδοση μόνο βενζίνης) πολύ δύσκολα θα καταλάβει πως, ο προσαρμοσμένος στα CNG δεδομένα TFSI έχει χάσει μέρος της σβελτάδας, αν και ανεβαίνοντας στην κλίμακα του στροφομέτρου, οι όποιες διαφορές εξισώνονται.

Αναφορικά με την κατανάλωση, οι ενδείξεις στο trip computer δείχνουν από 2,8 kg/100 km έως 5,0 kg/100 km, κατανάλωση φυσικού αερίου, ανάλογα με το «βάρος» του δεξιού ποδιού και τις συνθήκες κυκλοφορίας, ενώ όταν οι δεξαμενές αερίου αδειάσουν, ο κινητήρας τρέφεται (χωρίς καμιά ενέργεια από μέρους του οδηγού) με κατανάλωση από 5 έως 7 lt/100km. Οι μετρήσεις αυτές δείχνουν πως ακόμα και ο σπάταλος οδηγός μπορεί να ξεπεράσει τα 1000 χλμ. αυτονομίας, τη στιγμή που για να γεμίσει τις δεξαμενές του δε θα πληρώσει (Οκτώβρης 2014) περισσότερα από 90-95 ευρώ.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, το μικρό βάρος των δεξαμενών αερίου που κρέμονται ουσιαστικά πίσω από τον πίσω άξονα, ελάχιστα επηρεάζει την υποδειγματική συμπεριφορά του Α3 Sportback, με εξαίρεση την απότομη εκκίνηση, οπότε σε συνδυασμό και με τις μαλακές αναρτήσεις υπάρχει έντονη τάση σπιναρίσματος, αναγκάζοντας τα ηλεκτρονικά να επέμβουν.

Συνολικά, το Α3 g-tron ισορροπεί την πολυτέλεια και άνεση με την σπορ αίσθηση και το δυναμικό χαρακτήρα, ταυτόχρονα με το σχεδόν απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον (με 14,4 κιλά αερίου μπορείς να καλύψεις έως και 400 χλμ.) και την οικονομία τσέπης όσο τουλάχιστον αφορά το κόστος κίνησης (δεν πληρώνει ούτε τέλη κυκλοφορίας).

Βέβαια η διαφορά τιμής (περίπου 2900 ευρώ) από την έκδοση μόνο βενζίνης δεν είναι μικρή, αλλά δεν είναι και απαγορευτική, καθώς τα κέρδη σε καθαρό περιβάλλον και γεμάτη τσέπη δεν είναι καθόλου μικρά ειδικά στη διάρκεια χρήσης.

Υπέρ

Αυτονομία

Κατανάλωση

Σχεδίαση

Κινητήρας

Οδική συμπεριφορά

Ποιότητα κατασκευής

Εξοπλισμός

Κατά

Τιμή αγοράς

Περιορισμένο δίκτυο φυσικού αερίου στην Ελλάδα

Έλλειψη ρεζέρβας

Με λίγες λέξεις

Αudi A3 Sportback 1.4 TFSI g-tron

AttractionPlus

Τιμή: από περίπου 27.000 €

Ισχύς: 110 ίπποι

Ροπή: 200Nm

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.8΄΄

Τελική: 190 χλμ/ώρα

Σχετικά Tags
Audi