Ποια χώρα της ΕΕ έχει τα πιο γερασμένα αυτοκίνητα

Ποια χώρα της ΕΕ έχει τα πιο γερασμένα αυτοκίνητα

Τι ηλικία έχουν τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Με προσδοκίες μπαίνει στο νέο χρόνο η αγορά αυτοκινήτων. Οι ειδικοί αξιοποιούν τα στοιχεία για να αναλύσουν τις προοπτικές το κλάδου. Και ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που δείχνουν την εικόνα και τη δυναμική της αγοράς είναι ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων.

Αναλύοντας σημαντικά στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαπιστώνεται ότι ενώ στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι κοντά στα 13,5 έτη, στο Λουξεμβούργο ο αντίστοιχος μέσος όρος βρίσκεται στα 6,2 έτη. Νέο στόλο αυτοκινήτων έχουν η Μ. Βρετανία και η Δανία με 8,5 έτη αντίστοιχα, το Βέλγιο με 8,8 έτη, η Αυστρία και η Γερμανία με 8,9 έτη, ενώ η ηλικία του μέσου όρου των αυτοκινήτων στην Γαλλία είναι τα 9 έτη. Εντύπωση -ωστόσο- προκαλεί ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων της Φιλανδίας που αγγίζει τα 12,7 έτη, αλλά και της Σουηδίας, που παραδοσιακά αποτελεί χώρα που προτάσσει πάνω από όλα την ασφάλεια του οδηγού, που βρίσκεται στα 9,2 έτη.

Τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει η Πολωνία με μέσο όρο τα 17,2 έτη και ακολουθείται από τη Λιθουανία με 16,7 έτη και τη Λετονία με 16,3 έτη. Ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων στη Ρουμανία είναι τα 15,3 έτη.

Αναλύοντας την ηλικία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τα αυτοκίνητα άνω της 10ετίας είναι 3.537.525 από τα συνολικά 5.104.908 οχήματα που κυκλοφορούν, με περίπου 530.000 εξ αυτών να είναι της τελευταίας εξαετίας. Αντίστοιχα στο Λουξεμβούργο που είναι χώρα με τον πιο νεανικό στόλο αυτοκινήτων, τα επιβατικά οχήματα άνω της 10ετίας είναι μόλις 74.840 από τα 381.105 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν. Στην Πολωνία, χώρα με τον μεγαλύτερο μέσο όρο, τα οχήματα άνω της 10ετίας είναι 16.538.945 σε σχέση από τα 20.723.423 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν.

Να επισημάνουμε ότι ο μέσος όρος της ηλικίας σε όλη την ΕΕ είναι 10,7 έτη, με τα οχήματα 10ετίας να είναι 123.433.397 από τα συνολικά 252.043.348 που κυκλοφορούν.

2
σχόλια
  1. avatar p.t.

    Και αν συνεχίσει έτσι η φορολογία την Ελλάδα, όσον αφορά τον κλάδο των αυτοκινήτων, ο μέσος όρος όλο και θα μεγαλώνει. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με το ΄΄χαράτσι΄΄ στο Τέλος Ταξινόμησης Οχημάτων. Ας το πάρουν χαμπάρι ότι εάν δεν δοθούν κίνητρα, όπως παλαιότερα με το μηδενικό Τέλος Ταξινόμησης και την Απόσυρση, ο κλάδος αυτός όλο και θα συρικνώνεται, ενώ εμείς θα οδηγούμε όλο και πιο γερασμένα αυτοκίνητα, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια μας, αλλά και στην μόλυνση του περιβάλλοντος

    1. avatar George

      Ποιος ειπε οτι νοιαζονται για τη δημοσια υγεια.
      Να μας εξοντωσουν θελουν.

Παρακαλούμε περιμένετε ...