Νέο Audi RS 3 Sportback & Sedan: Με 5κύλινδρο κινητήρα 400 ίππων

Νέο Audi RS 3 Sportback & Sedan: Με 5κύλινδρο κινητήρα 400 ίππων

Πόσο θα κοστίζει

Με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα έως 290 χλμ./ώρα, κατανεμητή ροπής RS Torque Splitter, semi-slick ελαστικά και συγκεκριμένα προφίλ οδήγησης RS - το νέο Audi RS 3 προσφέρει κορυφαίου επιπέδου δυναμική οδήγηση και τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του.

Εξοπλισμένο με 5κύλινδρο κινητήρα με ισχύ 400 ίππων και 500 Nm ροπής, συνδυάζει εντυπωσιακή επιτάχυνση με σπορ ήχο. Οπτικά, το νέο RS 3 διαθέτει φαρδύτερο αμάξωμα, σπορ σύστημα εξάτμισης RS και οθόνες πιλοτηρίου όπως αυτές που απαντώνται στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Σχεδίαση

Ο σχεδιασμός του νέου RS 3 είναι ακόμα πιο δυναμικός από αυτόν του προκατόχου του. Στο μπροστινό μέρος, ο μεγάλος προφυλακτήρας RS, το επανασχεδιασμένο Single frame με την εντυπωσιακή μάσκα «κηρήθρας» και οι μεγάλες είσοδοι αέρα, δίνουν στο compact αμάξωμα ξεχωριστή εμφάνιση. Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με επίπεδους, σφηνοειδείς προβολείς LED και πίσω φώτα LED, συμπεριλαμβανομένων δυναμικών φλας. Οι προβολείς LED Matrix διατίθενται προαιρετικά, με σκούρα περιγράμματα γύρω από τα ψηφιακά φώτα ημέρας. Ένα σύνολο 3x5 pixel τμημάτων LED, παρέχει ιδιαίτερη εμφάνιση καθώς μια καρώ σημαία εμφανίζεται στον αριστερό προβολέα σαν μια δυναμική σκηνή coming home/leaving home και τα γράμματα RS 3 εμφανίζονται από την πλευρά του οδηγού. Κατά την οδήγηση, η καρώ σημαία ανάβει και στις δύο πλευρές.

Υπάρχει επίσης ένα νέο στοιχείο σχεδίασης πίσω από τους θόλους των μπροστινών τροχών: μια εντυπωσιακή πρόσθετη έξοδος αέρα. Ο μπροστινός άξονας έχει διευρυνθεί κατά 33 χιλιοστά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ στο Sportback, ο πίσω άξονας έχει αυξηθεί κατά δέκα χιλιοστά. Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με ατσάλινες ζάντες 19 ιντσών σε σχέδιο ακτίνας 10Υ. Ο αγωνιστικού τύπου σχεδιασμός ενσωματώνεται από τις προαιρετικά διαθέσιμες ακτίνες 5Υ με την επωνυμία RS. Η Audi θα τοποθετεί επίσης semi-slick ελαστικά επιδόσεων Pirelli PZero “TrofeoR” για πρώτη φορά, προαιρετικά.

Επιπλέον, οι πινελιές φινιρίσματος εμπνευσμένες από το Motorsport περιλαμβάνουν τον επανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα ειδικά για RS, με ενσωματωμένο διαχύτη και το σύστημα εξάτμισης RS με δύο μεγάλες οβάλ απολήξεις.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο κινητήρας 2.5 TFSI που χρησιμοποιεί το νέο RS 3 στην τελευταία του γενιά, ο κινητήρας είναι πιο ισχυρός από ποτέ με απόδοση 400 ίππων. Εκτός της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, με τα 280 χλμ./ώρα να διατίθενται ως προαιρετική αναβάθμιση ενώ με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 χλμ./ώρα.

Αυτό καθιστά το RS 3 το καλύτερο στην κατηγορία του όσον αφορά την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα, επιδόσεις που οφείλονται κυρίως στην αύξηση της ροπής στα 500 Nm (20 Nm περισσότερο από τον προκάτοχό του), η οποία διατίθεται μεταξύ 2.250 και 5.600 σ.α.λ. Σαν αποτέλεσμα, το RS 3 επιταχύνει ακόμη πιο γρήγορα από χαμηλές στροφές. Επίσης, η μέγιστη ισχύς των 400 ίππων είναι διαθέσιμη νωρίτερα, από πριν τις 5.600 σ.α.λ. και εκτείνεται σε ένα ευρύ επίπεδο έως 7.000 σ.α.λ.. Μια νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα αυξάνει επίσης την ταχύτητα με την οποία όλα τα επιμέρους στοιχεία του κινητήρα επικοινωνούν μεταξύ τους.

Ένα αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είναι αυτό που βάζει την δύναμη του 5κύλινδρου κινητήρα στον δρόμο με μικρούς χρόνους αλλαγής ταχυτήτων και σπορ λόγο μετάδοσης. Η μοναδική ακολουθία ανάφλεξης 1-2-4-5-3 των κυλίνδρων και ο σπορ ήχος που τον συνοδεύει, καθιστούν την οδηγική εμπειρία ακόμα πιο συναρπαστική. Για πρώτη φορά, το σύστημα εξάτμισης διαθέτει ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου πτερυγίων που υποστηρίζει ενδιάμεσες θέσεις, διευρύνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά του ήχου ακόμη περισσότερο. Μπορεί να ρυθμιστεί μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select. Στις λειτουργίες Dynamic και RS Performance, για παράδειγμα, τα πτερύγια ανοίγουν πολύ νωρίτερα ώστε ο ήχος να γίνει πιο έντονος, ενώ ενισχύεται περαιτέρω από το προαιρετικό σπορ σύστημα εξάτμισης RS.

Το νέο RS 3 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που μοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο. Κατά την σπορ οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σταθερότητα και ευελιξία, ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες. Κατά την οδήγηση σε κλειστούς δρόμους, ο κατανεμητής ροπής επιτρέπει ελεγχόμενες κινήσεις εφαρμόζοντας όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς (έως και 1.750 Nm ροπής). Η ακριβής κατανομή της ροπής κίνησης εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης.

Ανάρτηση – Τροχοί

Η Audi ανέπτυξε μία ακόμα λειτουργία οδήγησης ειδικά για το RS 3, την RS Torque Rear, σαν λειτουργία drift με τη δική της χαρακτηριστική καμπύλη για τον κατανεμητή ροπής, ενώ για την πίστα δημιουργήθηκε η λειτουργία RS Performance. Αυτή χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη ρύθμιση κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων και είναι ακριβώς προσαρμοσμένη στα semi-slick ελαστικά που, για πρώτη φορά, διατίθενται για το RS 3 ως εργοστασιακή επιλογή. Σε αυτήν την περίπτωση, ο κατανεμητής ροπής παρέχει μια δυναμική, σπορ διαδρομή κατά μήκος του διαμήκους άξονα με όσο το δυνατόν λιγότερη υποστροφή και υπερστροφή. Αυτές οι λειτουργίες μπορούν να επιλεχθούν μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης drive select, το οποίο προσφέρει επίσης τα ακόλουθα προφίλ: comfort, auto, dynamic, RS Individual και efficiency.

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει πρόσφατα εξελιγμένα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων. Οι βαλβίδες διασφαλίζουν ότι τα αμορτισέρ παρουσιάζουν ευαίσθητη απόκριση ως μέρος των χαρακτηριστικών επαναφοράς και συμπίεσης. Αυτό επιτρέπει στην ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης ακόμα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Η σπορ ανάρτηση RS plus με ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες διατίθεται προαιρετικά. Ρυθμίζει συνεχώς και μεμονωμένα κάθε αμορτισέρ στις οδικές συνθήκες, την κατάσταση οδήγησης και τη λειτουργία που επιλέγεται στο drive select. Οι τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες άνετη, ισορροπημένη και σπορ, παρέχουν μια σαφώς αντιληπτή αίσθηση των χαρακτηριστικών των αμορτισέρ.

Η μεγαλύτερη γωνία κάμπερ, δηλαδή η γωνία των τροχών προς το δρόμο, οδηγεί σε ακριβέστερη απόκριση διεύθυνσης και αυξημένη δύναμη στροφής. Συγκριτικά με το A3, οι εμπρός τροχοί του νέου RS 3 έχουν ακριβώς κάτω από μία μοίρα επιπλέον αρνητικού κάμπερ. Για να επιτευχθεί αυτό, τροποποιήθηκαν τα περιστρεφόμενα έδρανα ενώ τα κάτω ψαλίδια εφοδιάστηκαν με σκληρότερα έδρανα, υποπλαίσια και σταθεροποιητές. Ο πίσω άξονας διαθέτει σχεδιασμό τεσσάρων συνδέσμων με ξεχωριστή διάταξη ελατηρίου/αποσβεστήρα, υποπλαίσιο και αντιστρεπτική ράβδο.

Οι τροχοί, που είναι πιο άκαμπτοι από εκείνους των A3 και S3, απορροφούν τις αυξημένες πλευρικές δυνάμεις που δημιουργούνται από τον κατανεμητή ροπής. Η αρνητική γωνία εδώ είναι σχεδόν μισή μοίρα μεγαλύτερη σε σύγκριση με το Α3. Το προοδευτικό τιμόνι ειδικά για το RS μεταβάλλει την σχέση μετάδοσης ανάλογα με τη γωνία διεύθυνσης, έτσι ώστε καθώς η γωνία διεύθυνσης αυξάνεται, ο λόγος γίνεται μικρότερος και η οδήγηση πιο άμεση. Ρυθμίζεται επίσης με βάση την ταχύτητα και μπορεί να παραμετροποιηθεί μέσω του drive select. Η εγκατάσταση των ελατηρίων και των αμορτισέρ είναι αισθητά σκληρή και το αμάξωμα είναι δέκα χιλιοστά χαμηλότερο από το S3 και 25 χιλιοστά χαμηλότερα από το Α3.

Μια άλλη νέα προσθήκη στο RS 3 είναι ο modular vehicle dynamics controller (mVDC), που διασφαλίζει ότι τα συστήματα πλαισίου αλληλοεπιδρούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο γρήγορα. Για να γίνει αυτό, το κεντρικό σύστημα συλλέγει δεδομένα από όλα τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την πλευρική δυναμική. Ο mVDC συγχρονίζει τις μονάδες ελέγχου ροπής, τους προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες και τον έλεγχο ροπής σε κάθε τροχό για οδήγηση και χειρισμό υψηλής ακρίβειας.

Συνολικά, αυξάνει την ευελιξία ολόκληρου του οχήματος, ειδικά σε δυναμικές, απαιτητικές διαδρομές.

Εσωτερικό - Εξοπλισμός

Στο εσωτερικό, επίσης, πολλά στοιχεία - ειδικά για το RS - αναδεικνύουν τη σπορ εμφάνιση. Οι οθόνες εμφανίζονται στο virtual cockpit plus12,3 ιντσών, το οποίο διατίθεται στάνταρ. Εμφανίζει τις στροφές με τη μορφή ραβδογραμμών και προβάλλει ισχύ και ροπή ως ποσοστά. Προαιρετικά, η οθόνη του στροφόμετρου είναι διαθέσιμη στη νέα σχεδίαση “RS Runway”.

Σε αυτήν την περίπτωση, οι τιμές εμφανίζονται στην αντίθετη κατεύθυνση με τρόπο που μοιάζει οπτικά με διάδρομο αεροπλάνου - την υψηλότερη ταχύτητα στο προσκήνιο και τη χαμηλότερη ταχύτητα στο βάθος.

Επιπλέον, το virtual cockpit plus περιλαμβάνει οθόνες για g-force, χρόνους γύρου και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, 0-200 χλμ./ώρα, τέταρτο μιλίου και όγδοο μιλίου.

Η ειδική RS ένδειξη αλλαγής ταχύτητας αναβοσβήνει στη λειτουργία χειροκίνητης μετάδοσης, αλλάζει την οθόνη στροφομέτρου από πράσινο σε κίτρινο σε κόκκινο, αναβοσβήνει με τρόπο όμοιο με αυτόν που χρησιμοποιείται στο Motorsport, για να υποδείξει τον ιδανικό χρόνο αλλαγής ταχύτητας. Η οθόνη αφής 10,1 ιντσών περιλαμβάνει αυτό που αναφέρεται ως “RS Monitor”, το οποίο εμφανίζει τις θερμοκρασίες ψυκτικού, κινητήρα και λαδιού μετάδοσης καθώς και τις πιέσεις των ελαστικών. Διατίθεται επίσης μια οθόνη head-up που προβάλλει σχετικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, στο οπτικό πεδίο του οδηγού, συμπεριλαμβανομένης της ένδειξης αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο.

Η αγωνιστική αίσθηση ενισχύεται περαιτέρω από τον πίνακα οργάνων από ανθρακονήματα και τα σπορ καθίσματα RS με ανάγλυφο RS και ραφή αντίθεσης σε ανθρακί χρώμα. Η ταπετσαρία των καθισμάτων διατίθεται προαιρετικά σε λεπτό δέρμα Nappa με ραφές κηρήθρας RS και γυαλιστερό μαύρο, κόκκινο ή, για πρώτη φορά, ραφή με πράσινη αντίθεση. Τα πακέτα RS Design σε κόκκινο και πράσινο είναι διαθέσιμα για να ταιριάζουν αρμονικά. Περιλαμβάνουν ειδικά πατάκια δαπέδου με ραφή αντίθεσης και κεντήματα RS, καθώς και ζώνες ασφαλείας με χρωματιστά άκρα. Το πακέτο Design plus περιλαμβάνει λεπτομέρειες καθισμάτων σε κόκκινο ή πράσινο και χρωματιστές διακοσμητικές πινελιές στους αεραγωγούς.

Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με δερμάτινο τιμόνι RS Sport τριών ακτίνων με επίπεδη βάση. Διαθέτει ενσωματωμένα, υψηλής ποιότητας paddles από χυτοσίδηρο. Όσοι επιλέγουν το design πακέτο λαμβάνουν, εκτός από το σήμα RS, μια λωρίδα-ένδειξη στο σημείο 12 ωρών για ταχύτερη αίσθηση της θέσης του τιμονιού κατά τη δυναμική οδήγηση.

Εναλλακτικά, διατίθεται στρογγυλό τιμόνι RS με πρακτική ανίχνευση, δηλαδή αναγνώριση χωρητικής λαβής, για υποβοηθούμενες λειτουργίες διεύθυνσης. Και τα δύο έχουν το νέο κουμπί RS Mode στα δεξιά του τιμονιού. Αυτό το κουμπί μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιλογή των λειτουργιών Audi drive RS Performance, RS Individual ή την πιο πρόσφατη λειτουργία που χρησιμοποιήθηκε. Και στις δύο λειτουργίες RS, η οθόνη των οργάνων και η head-up οθόνη έχουν μια ακόμη πιο σπορ εμφάνιση, με μια ένδειξη αλλαγής ταχύτητας που αναβοσβήνει.

Φρένα

Το RS 3 διατίθεται στάνταρ εξοπλισμένο με μεγαλύτερα και ειδικά εξελιγμένα 6πίστονα έμβολα στα φρένα. Ένα κεραμικό σύστημα φρένων διαστάσεων 380x38 χιλ. διατίθεται προαιρετικά στον μπροστινό άξονα με χαρακτηριστική καμπύλη πεντάλ, ειδικά προσαρμοσμένη στον ενισχυτή φρένων. Το σύστημα φρένων υψηλής απόδοσης ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο από το αντίστοιχο χαλύβδινο. Οι εσωτερικά αεριζόμενοι και διάτρητοι δίσκοι έχουν διαστάσεις 375x36 χιλ. μπροστά και 310 22 χιλ. πίσω, γεγονός που τα καθιστά μεγαλύτερα και πιο σταθερά από ότι στο προηγούμενο μοντέλο. Επιπλέον, η αεροδυναμική βελτιώνει τον χρόνο ψύξης των φρένων κατά 20%. Αυτό μειώνει πιο γρήγορα τις μέγιστες θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του επίπονου φρεναρίσματος, ενώ η αίσθηση του πεντάλ παραμένει η ίδια.

Τα νέα RS 3 μπορούν να παραγγελθούν σε δύο αποκλειστικά χρώματα RS: Kyalamigreen και Kemoragrey. Η οροφή του Sedan μπορεί επίσης να παραγγελθεί με το μαύρο χρώμα Brilliant σε αντίθεση. Τα μεμονωμένα εξωτερικά χαρακτηριστικά, όπως η μάσκα «κηρήθρας» στο Single frame, διατίθενται στάνταρ σε μαύρο χρώμα - είτε σε ματ είτε σε γυαλιστερό φινίρισμα. Το πακέτο Alu-Optic Trim διατίθεται προαιρετικά και αναδεικνύει τον μπροστινό προφυλακτήρα, το ένθετο διαχύτη και την επένδυση στα παράθυρα. Για μια πιο σπορ εμφάνιση, τα πλαϊνά ένθετα σπόιλερ διατίθενται επίσης σε πολυμερές, ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Το ίδιο ισχύει και για τα καπάκια καθρεφτών, την αεροτομή πίσω πόρτας στο Sedan και την αεροτομή οροφής στο Sportback.

Τιμή

Τα Audi RS 3 Sportback και RS 3 Sedan θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ευρώπη μετά το καλοκαίρι. Μία πρώτη ένδειξη τιμής στη Γερμανία, είναι 60.000 € και 62.000 €, για τις βασικές εκδόσεις των RS 3 Sportback και RS 3 Sedan, αντίστοιχα.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Audi