Audi SQ5 Sportback TDI: Σπορ κουπέ γραμμές και εντυπωσιακές επιδόσεις

Audi SQ5 Sportback TDI: Σπορ κουπέ γραμμές και εντυπωσιακές επιδόσεις

Με 3λιτρο V6 diesel κινητήρα 341 ίππων, 700 Nm ροπής, με 0-100 σε 5.1΄΄

Η Audi παρουσιάζει το SQ5 Sportback TDI, ένα crossover utility vehicle (CUV) με σπορ κουπέ γραμμές και εντυπωσιακές επιδόσεις.

Καρδιά του SQ5 Sportback TDI είναι ένας επανασχεδιασμένος 3λιτρος πετρελαιοκινητήρας με ισχύ 341 ίππους και ροπή 700 Nm, που αποδίδονται στην περιοχή 1.750 - 3.250 σ.α.λ.. Ο 3.0 V6 TDI έχει δεχθεί πολλές μηχανολογικές επεμβάσεις, διαθέτει ατσάλινα έμβολα και καλύτερη θερμική απόδοση, ενώ και ο ψεκασμός γίνεται πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια. Είναι εξοπλισμένος με δύο τεχνολογίες που μειώνουν την κατανάλωση και ενισχύουν την απόδοση. Το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V (MHEV) ανακτά έως 8 kW ισχύος κατά την επιβράδυνση. Με την ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου, το γερμανικό CUV μπορεί να κινηθεί έως και 40 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, πριν αυτός επανεκκινήσει από τον οδηγούμενο από ιμάντα εναλλάκτη, χωρίς να γίνεται αντιληπτό από οδηγό ή επιβάτες. Η δεύτερη τεχνολογία που επίσης λειτουργεί στο δίκτυο των 48 V, είναι ένας ηλεκτρικός κομπρέσσορας (EPC), ο οποίος κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές, αυξάνει το ρυθμό συσσώρευσης της πίεσης στο turbo και διασφαλίζει άμεσες επιταχύνσεις.

Ο κινητήρας διαθέτει δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR για την μετεπεξεργασία των καυσαερίων, με ψεκασμό διπλής δόσης AdBlue, για περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων και έτσι πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d ISC-FCM.

Κατά τα λοιπά το SQ5 Sportback TDI διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων tiptronic οκτώ σχέσεων και μόνιμη τετρακίνηση quattro, που μεταβάλλει ανάλογα με τις συνθήκες την κατανομή ροπής στους δύο άξονες, ενώ προαιρετικά, διατίθεται σπορ διαφορικό το οποίο κατανέμει τη ροπή ανεξάρτητα σε κάθε τροχό. Η ανάρτηση είναι πέντε συνδέσμων, οι στάνταρ ζάντες 20 ιντσών (προαιρετικά διατίθενται ζάντες 21 ιντσών της AudiSport) συνδυάζονται με δαγκάνες φρένων έξι εμβόλων από αλουμίνιο. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει και το drive select, το οποίο ρυθμίζει την συμπεριφορά του σπορ διαφορικού, του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και των ελεγχόμενων αποσβεστήρων, μέσω έξι προφίλ. Ένα έβδομο προφίλ (allroad) προστίθεται εάν επιλεγεί η προαιρετική αερανάρτηση. Τέλος, προαιρετικά διατίθεται και δυναμικό σύστημα διεύθυνσης.

Εμφάνιση – Εσωτερικό

Εξωτερικά, ιδιαίτερες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως η δομή του Single frame και οι δυναμικοί αεραγωγοί, εξασφαλίζουν στο μοντέλο επιβλητική εμφάνιση. Οι προβολείς LED είναι στάνταρ, ενώ –προαιρετικά- είναι διαθέσιμοι και προβολείς Matrix LED με αυτόματη μεγάλη σκάλα και δυναμικά φλας. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο διαχύτης και οι τέσσερις οβάλ επιχρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης, ενώ είναι διαθέσιμη η νέα ψηφιακή τεχνολογία OLED για τα πίσω φώτα.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν το μαύρο ή σκούρο γκρι. Το περιβάλλον, είναι εστιασμένο στον οδηγό με ψηφιακές λειτουργίες, ενώ το virtual cockpit στην plus έκδοση συνοδεύεται με head-up display. Οι διαθέσιμες επιλογές ταπετσαρίας για τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα με τα ανάγλυφα λογότυπα S, είναι τρεις. Το τιμόνι και τα καθίσματα διακοσμούν ραφές αντίθεσης ενώ –προαιρετικά- στα τελευταία διατίθεται λειτουργία μασάζ και αερισμού. Τα διακοσμητικά είναι στάνταρ σε «βουρτσισμένο» αλουμίνιο ενώ προαιρετικά διατίθενται δύο σχέδια carbonή φινίρισμα πιάνου.

Όπως είναι φυσικό, το SQ5 TDI διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Audi, για ασφαλή και άνετη οδήγηση, τα περισσότερα από αυτά στο βασικό εξοπλισμό.

Το μοντέλο αναμένεται και στην Ελλάδα το πρώτο μισό του 2021, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται την περίοδο του λανσαρίσματος.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Audi