Audi Α3 Sportback 40 TFSI e: Το υβριδικό με ηλεκτρική αυτονομία έως 78 χιλιόμετρα

Audi Α3 Sportback 40 TFSI e: Το υβριδικό με ηλεκτρική αυτονομία έως 78 χιλιόμετρα

H plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου κινείται τοπικά χωρίς εκπομπές ρύπων

Το νέο A3 Sportback 40 TFSI e αποτελεί μια ακόμα προσθήκη στην γκάμα του νέου Audi A3. H plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου κινείται τοπικά χωρίς εκπομπές ρύπων, προσφέρει σπορ οδηγική αίσθηση με υψηλή απόδοση και διαθέτει όλες τα χαρακτηριστικά της νέας σειράς A3.

Ο γνωστός 1.4 TFSI χρησιμεύει ως κινητήρας εσωτερικής καύσης για το plug-in υβριδικό μοντέλο. Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει 150 ίππους και αποδίδει ροπή άνω των 250 Nm στην περιοχή 1.550-3.500 σ.α.λ.. Το κινητήριο σύστημα συμπληρώνεται από ένα μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με αυξημένη πυκνότητα ισχύος, σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Παράγει ροπή 330 Nm και είναι ενσωματωμένος στο 6τάχυτο Stronic, ωστόσο, είναι ακόμα ελαφρύτερος και πιο συμπαγής από τον αντίστοιχο στην προηγούμενη γενιά.

Συνδυαστικά, ο 1.4 TFSI και ο ηλεκτρικός κινητήρας παρέχουν απόδοση συστήματος 204 ίππων με ροπή 350 Nm. Το premium hatchback plug-in υβριδικό επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα. και κατανάλωση 1,4-1,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα (NEDC), που αντιστοιχεί σε 30-34 γρμ.CO2/ χλμ.. Η ισχύς μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει αλλαγές ταχυτήτων και παροχή λαδιού ακόμα και όταν ο TFSI απενεργοποιείται προσωρινά.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα, στο πίσω μέρος του οχήματος και τα 96 πρισματικά της στοιχεία αποθηκεύουν 13,0 kWh ενέργειας, σχεδόν 48% περισσότερο από το προηγούμενο μοντέλο και διαθέτει ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης, ενώ μπορεί να συνδεθεί και με το σύστημα κλιματισμού, εάν είναι απαραίτητο, γεγονός που επιτρέπει ηλεκτρική οδήγηση ακόμη και σε πολύ υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.

To A3 Sportback 40 TFSI e εκκινεί πάντα ηλεκτρικά. Ο οδηγός μπορεί να δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση με το κουμπί EV. Μπορεί να καλύψει έως και 78 χιλιόμετρα (NEDC) αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, που είναι η πλειονότητα των καθημερινών μετακινήσεων, με μηδενικές τοπικές εκπομπές ρύπων. Η αυτονομία αυτή είναι σχεδόν 20 χλμ. μεγαλύτερη εκείνης του προηγούμενου μοντέλου. Κινούμενο μόνο ηλεκτρικά, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 140 χλμ./ώρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, παράγεται ο υποχρεωτικός πλέον τεχνητός ηλεκτρονικός ήχος ώστε να αντιλαμβάνονται οι πεζοί ότι πλησιάζει ηλεκτρικό όχημα.

Υπάρχει δυνατότητα επιλογής, μέσω του λειτουργικού συστήματος MMI, των καταστάσεων «Battery hold» και «Battery charge». Στην πρώτη, η διαθέσιμη φόρτιση μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο. Στη δεύτερη, παρέχεται όσο το δυνατόν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια στην μπαταρία. Προκειμένου να επιτευχθεί μεγιστοποίηση του βαθμού απόδοσης, επιλέγεται ο ελεύθερος τροχασμός του αυτοκινήτου με απενεργοποιημένο τον κινητήρα TFSI στις περισσότερες περιπτώσεις κατά την επιβράδυνση, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα.

Το plug-in υβριδικό μοντέλο διαθέτει στάνταρ το Audi drive select. Στην επιλογή του σπορ προφίλ και όταν το S tronic έχει ρυθμιστεί στη θέση S, η υβριδική μονάδα δείχνει τις σπορ δυνατότητές της. Όταν ο οδηγός βυθίζει το πεντάλ στο πάτωμα (kick down), δίνει την πλήρη ροπή για έως και δέκα δευτερόλεπτα, ενώ μόλις ελευθερωθεί το πεντάλ γκαζιού, ο ηλεκτρικός κινητήρας μεταβαίνει σε ανάκτηση ενέργειας. Η επιβράδυνση που προκύπτει λειτουργεί σαν ο οδηγός να οδηγεί με ένα μόνο πεντάλ (αυτό του γκαζιού), για επιτάχυνση και επιβράδυνση.

Κατά το φρενάρισμα, η επιβράδυνση γίνεται μόνο από τον ηλεκτρικό κινητήρα, για έως περίπου 0,3 g, καλύπτοντας έτσι τη συντριπτική πλειονότητα όλων των επιβραδύνσεων στην καθημερινή οδήγηση. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών ενεργοποιούνται μόνο εάν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ πιο δυνατά. Η μετάβαση στο σύστημα πέδησης είναι σχεδόν απαρατήρητη και η ανάκτηση ενέργειας παραμένει ενεργή, καθώς κατά το φρενάρισμα, ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να ανακτήσει έως και 40 kW ενέργειας.

Το A3 Sportback 40 TFSI e, με μήκος 4,34 μέτρα, διαθέτει καθημερινή χρηστικότητα, διατηρώντας τα ίδια στοιχεία που χαρακτηρίζουν όλη τη γκάμα του νέου Α3. Ειδικά για αυτήν την έκδοση, έχουν προστεθεί υβριδικές λειτουργίες και οθόνες. Ένας μετρητής ισχύος στο πάνελ των ψηφιακών οργάνων (ή στο προαιρετικό Audi virtual cockpit) εμφανίζει την διαθέσιμη ισχύ, την κατάσταση του κινητήριου συστήματος, την ανάκτηση ενέργειας, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία, ανά πάσα στιγμή, ενώ η κεντρική οθόνη MMI 10,1 ιντσών παρουσιάζει με κατανοητό τρόπο τις ροές ενέργειας.

Η Audi μαζί με το όχημα, παρέχει και το plug-in υβριδικό με καλώδιο φόρτισης 230 Volt, με το οποίο απαιτούνται λίγο περισσότερο από τέσσερις ώρες για να φορτιστεί πλήρως μια εντελώς άδεια μπαταρία. Επίσης, με την δωρεάν εφαρμογή myAudi, οι πελάτες μπορούν να ελέγχουν από απόσταση τους χρόνους φόρτισης και τον κλιματισμό. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι χαμηλές, ηλεκτρικά θερμαντικά στοιχεία θερμαίνουν το εσωτερικό, ενώ ο ηλεκτρικός κλιματισμός ψύχει το εσωτερικό όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι υψηλές. Στα δημόσια τερματικά φόρτισης, το αυτοκίνητο φορτίζεται μέσω ενός καλωδίου Mode 3.

Το A3 Sportback 40 TFSI e ξεκινάει άμεσα το εμπορικό του λανσάρισμα σε όλη την Ευρώπη, αλλά στην χώρα μας αναμένεται στο τελευταίο δίμηνο του έτους, όταν θα ανακοινωθούν και οι προτεινόμενες τιμές λιανικής.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Audi