Mild hybrid, το νέο υβριδικό σύστημα για κινητήρες πετρελαίου

Mild hybrid, το νέο υβριδικό σύστημα για κινητήρες πετρελαίου

Για καλύτερη επιτάχυνση και μειωμένους ρύπους

Η Kia θα παρουσιάσει το νέο της υβριδικό (mild hybrid) σύστημα για κινητήρες πετρελαίου στο β΄ εξάμηνο του 2018. Το νέο σύστημα κίνησης «EcoDynamics+» περιορίζει τις εκπομπές CO2 ενισχύοντας την επιτάχυνση με ηλεκτρική ισχύ από μια πρόσθετη μπαταρία 48 Volt και αυξάνοντας τη χρονική διάρκεια που ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι «εκτός» με τη χρήση μιας νέας ήπιας υβριδικής μονάδας εκκινητήρα / γεννήτριας.

Εναρμονισμένο με τη φιλοσοφία της μάρκας να κατασκευάζει καινοτόμα αυτοκίνητα που είναι προσιτά σε ένα μεγάλο αριθμό αγοραστών, η EcoDynamics+ ήπια υβριδική τεχνολογία εξασφαλίζει μια ιδιαίτερα ελκυστική σχέση κόστους / απόδοσης σε σχέση με τα πλήρως υβριδικά συστήματα πρόωσης. Η συμπαγής κατασκευή των στοιχείων που την αποτελούν σημαίνει πως μπορεί να ενσωματωθεί σε υπάρχοντα μοντέλα και αρχιτεκτονικές κινητήρων χωρίς να επηρεάζεται αρνητικά ούτε η πρακτικότητα, αλλά ούτε και η χωροταξία. Τα ήπια υβριδικά συστήματα της Kia έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να ταιριάζουν απόλυτα με τον υπάρχοντα τρόπο ζωής των καταναλωτών, μιας και δεν απαιτούν φόρτιση από ηλεκτρικό δίκτυο.

Το Sportage είναι το πρώτο μοντέλο που θα είναι διαθέσιμο, στη συνέχεια του 2018, με το νέο  υβριδικό σύστημα για κινητήρες πετρελαίου EcoDynamics+. Το καινούργιο, 3ης γενιάς Ceed θα είναι το δεύτερο από μια σειρά μοντέλων της Κia που θα είναι διαθέσιμο με το νέο κινητήρα από το 2019.

Το καινοτόμο υβριδικό σύστημα  48V είναι η πρώτη νέα τεχνολογία που παρουσιάζεται και είναι μέρος της ευρύτερης στρατηγικής για την ηλεκτροκίνηση της μάρκας. Η εμφάνιση του νέου συνόλου των 48 Volt σημαίνει πως η Kia είναι ο πρώτος κατασκευαστής που προσφέρει στους καταναλωτές υβριδική, plug-in υβριδική και ηλεκτρική τεχνολογία με μπαταρίες, καθώς και τεχνολογία 48 Volt στη γκάμα της. Η Κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία προγραμματίζει την παρουσίαση 16 μοντέλων με εξελιγμένα συστήματα κίνησης έως το 2025. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται πέντε νέα υβριδικά, πέντε plug-in υβριδικά, 5 ηλεκτρικά με μπαταρίες και το 2020 ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο με ενεργειακές κυψέλες.

To νέο υβριδικό σύστημα κίνησης EcoDynamics+ δίνει τη δυνατότητα για ακόμα πιο καθαρούς κινητήρες πετρελαίου. Το σύστημα συνδυάζεται με την ενεργή τεχνολογία ελέγχου καυσαερίων SCR (Selective Catalytic Reduction) της μάρκας, περιορίζοντας τις εκπομπές CO2 έως και κατά 4% στο νέο κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και μέχρι και κατά 7% στον NEDC (New European Driving Cycle). H χρήση της ήπιας υβριδική τεχνολογίας για κινητήρες πετρελαίου θα συμβάλλει στην προσπάθεια της μάρκας να περιορίσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου ολόκληρης της γκάμας της.

Η νέα υβριδική τεχνολογία ενσωματώνει μια μικρών διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου 0,46 kWh και 48V, καθώς και μια νέα  υβριδική μονάδα μίζας/ γεννήτριας (MHSG). Ελέγχοντας ηλεκτρονικά την MSHG και χρησιμοποιώντας το μετατροπέα, το σύστημα αλλάζει χωρίς πρόβλημα από τη λειτουργία «κινητήρα» στη λειτουργία «γεννήτριας». Συνδεδεμένη με ιμάντα με το στρόφαλο του κινητήρα πετρελαίου, η MSHG παρέχει κατά την επιτάχυνση ηλεκτρική υποβοήθηση έως και 10 kW λειτουργώντας ως «κινητήρας», περιορίζοντας το φορτίο του κινητήρα πετρελαίου και τις εκπομπές ρύπων. Στην λειτουργία «γεννήτριας», το σύστημα συλλέγει την κινητική ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, με ταχύτητα στο κιβώτιο και κατά το φρενάρισμα, και χρησιμοποιεί την ισχύ αυτή για επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Το EcoDynamics+ στο δρόμο

Το σύστημα EcoDynamics+ έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στο δρόμο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ που αποδίδεται και ανακτάται συνεχώς. Στη λειτουργία «κινητήρα» η μπαταρία εκφορτίζεται κατά την επιτάχυνση παρέχοντας επιπλέον ροπή στον κινητήρα και ενισχύοντας έτσι ελαφρώς τις επιδόσεις κατά την έντονη επιτάχυνση, ή για να μειώσει το φορτίο του κινητήρα όταν η επιτάχυνση είναι πιο ήπια. Κατά την επιβράδυνση ή κατά την οδήγηση σε κατηφόρα ή πλησιάζοντας προς μια διασταύρωση το MSHG αλλάζει στη λειτουργία «γεννήτρια», ανακτώντας ενέργεια από το στρόφαλο προκειμένου να φορτίσει τη μπαταρία εν κινήσει.

Το σύστημα ελέγχεται από μια εξελιγμένη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) που προσδιορίζει την πιο αποτελεσματική χρήση της διαθέσιμης ενέργειας. Η προσαρμογή  της χρήσης είναι συνεχής, λαμβάνοντας υπόψη την υπολειπόμενη φόρτιση των μπαταριών του αυτοκινήτου.

Η ισχύς της μπαταρίας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη μιας νέας λειτουργίας Stop & Start εν κινήσει. Εάν η μπαταρία έχει ικανή φόρτιση ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απενεργοποιείται αυτόματα κατά την επιβράδυνση με ταχύτητα και κατά το φρενάρισμα. Το MHSG μπορεί να επανεκκινήσει τέλεια τον κινητήρα κάτω από όλες τις συνθήκες, όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού.

Εξοικονόμηση χώρου

Οι περιορισμένες διαστάσεις σημαίνουν πως η ενσωμάτωση του νέου υβριδικού συστήματος EcoDynamics+ στις υπάρχουσες αρχιτεκτονικές μοντέλων είναι σχετικά απλή. Ανάλογα με το μοντέλο η μπαταρία των 48V θα τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, ελαχιστοποιώντας έτσι την επίδραση στην πρακτικότητα. Επίσης μιας και το MSHG συνδέεται άμεσα στο στρόφαλο μέσω ιμάντα δεν απαιτείται κάποια αναδιάταξη του χώρου του κινητήρα.

Ο μετασχηματιστής DC/DC της μπαταρίας των 48V επιτρέπει τη σύνδεσή της με το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου, κάτι που έχει σα συνέπεια τη σημαντική μείωση του μεγέθους της μπαταρίας των 12V που απαιτείται για την τροφοδοσία των βοηθητικών ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Η υιοθέτηση του MHSG σημαίνει επίσης πως η συμβατική μίζα μπορεί να γίνει μικρότερη και να χρησιμοποιείται κυρίως για την κρύα εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Το φορτίο της μπαταρίας των 48V βοηθά στις περισσότερες περιπτώσεις στην εκκίνηση του κινητήρα.

Το νέο υβριδικό σύστημα κινητήρων πετρελαίου, είναι συμβατό τόσο με μηχανικά όσο και με αυτόματα κιβώτια και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διατάξεις εμπρός και πίσω κίνησης καθώς και τετρακίνησης. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε συνδυασμό με κινητήρες βενζίνης.

Νίκος Τσάδαρης