Η αϋπνία τρελαίνει τα γονίδια!

Ο κακής ποιότητας ύπνος επιδρά αρνητικά σε όλες τις εσωτερικές λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού σύμφωνα με νέα βρετανική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Proceedings of the National Academy of Sciences.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Surrey, υπέβαλλαν σε αιματολογικές εξετάσεις 26 άτομα τα οποία κοιμόντουσαν 10 ώρες κάθε βράδυ επί μία εβδομάδα και τα συνέκριναν με αντίστοιχα δείγματα των ατόμων που κοιμόντουσαν μόνο 6 ώρες κάθε βράδυ για μια βδομάδα. Από τα ευρήματα της μελέτης φάνηκε η δραστηριότητα περίπου 700 γονιδίων μεταβλήθηκε δραματικά λόγω της έλλειψης ύπνου ενώ το βιολογικό ρολόι απορρυθμίστηκε. Οι ερευνητές τόνισαν ότι ο κακός ύπνος μπορεί να προκαλέσει βλάβες σε πολλές ζωτικές λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού, ενώ έχει συνδεθεί με καρδιοπάθειες, διαβήτη, παχυσαρκία και μειωμένη εγκεφαλική λειτουργία. Από τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων φάνηκε ότι η έλλειψη ύπνου επηρέασε και το ανοσοποιητικό σύστημα των ατόμων ενώ επηρεάστηκε και ο τρόπος που το σώμα ανταποκρινόταν σε καταστάσεις έντονου στρες. “Είναι σαφές ότι ο ύπνος, είναι ζωτικής σημασίας για την αναδόμηση του σώματος και την διατήρηση της λειτουργικότητας των εσωτερικών διεργασιών του οργανισμού μας. Εάν δεν μπορούμε να αναπληρώσουμε και να αντικαταστήσουμε τα κατεστραμμένα κύτταρα με νέα, αυτό θα οδηγήσει σε εκφυλιστικές ασθένειες”, τόνισε ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Σμιθ Κόλιν. Όπως εξήγησαν οι ειδικοί, δεν είναι γνωστό τι προκαλεί όλες αυτές τις αλλαγές στα γονίδια , αλλά είναι γνωστό ο ύπνος αναγεννά όλα τα κύτταρα και είναι απαραίτητος για μια καλή υγεία.