Δράσεις για την ενίσχυση του τουρισμού στην Αθήνα

H ανάδειξη και καθιέρωση της Αθήνας ως κύριου και αποκλειστικού προορισμού ταξιδιών στη διεθνή τουριστική αγορά, αποτελεί τη βασική προτεραιότητα της στρατηγικής του δήμου Αθηναίων.

Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με δράσεις που προβάλλουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει στους επισκέπτες της. Αυτό υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Αθηναίων, κ. Γιώργος Καμίνης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε στο Μουσείο της Ακρόπολης με αφορμή το διήμερο επαγγελματικό workshop Travel Trade Athens 2013, που διοργάνωσε η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Tour Operators Ευρώπης(ΕΤΟΑ).

Κατά τη διάρκεια του workshop πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1.400 κατ’ ιδίαν συναντήσεις μεταξύ των ξένων επαγγελματιών και των εκπροσώπων των τουριστικών επιχειρήσεων της Αθήνας, γεγονός που προσέφερε μία μοναδική ευκαιρία στον τουριστικό κόσμο της πόλης να παρουσιάσει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του και να συζητήσει τρόπους συνεργασίας.

Ο κ. Γ. Καμίνης αναφέρθηκε στην ολοκληρωμένη στρατηγική του δήμου Αθηναίων, μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής για την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας και υπογράμμισε ότι διοργανώσεις αυτού του χαρακτήρα, που φέρνουν τους ξένους παράγοντες της διεθνούς αγοράς τουρισμού σε άμεση επαφή με την τουριστική οικονομία της πόλης και των υπηρεσιών της, είναι ένας ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος προώθησης του προορισμού. «Στόχος μας είναι το Travel Trade Athens να γίνει θεσμός για την Αθήνα και προσανατολιζόμαστε ήδη στην προετοιμασία της επόμενης διοργάνωσης, το 2014» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι στόχος είναι, η Αθήνα, να αποτελέσει κύριο προορισμό επιλογής για τους ξένους επισκέπτες, από ενδιάμεσο σταθμό βραχείας παραμονής, πριν ή μετά τα ταξίδια σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, που είναι σήμερα.

Ο δήμαρχος Αθηναίων τόνισε επίσης τη μεγάλη βαρύτητα που έχουν στρατηγικές συνεργασίες με καθιερωμένους φορείς ειδικών κοινών της διεθνούς τουριστικής κοινότητας, όπως ο Σύνδεσμος Tour OperatorsΕυρώπης (ETOA), η Παγκόσμια Ομοσπονδία Νεανικού και Μαθητικού Τουρισμού (WYSE) και ο Διεθνής Σύνδεσμος Τουρισμού GLBT (IGLTA), με τους οποίους,η Αθήνα, προγραμματίζει σειρά κοινών δράσεων στο άμεσο μέλλον. Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Γ. Καμίνης δήλωσε ότι θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος το ζήτημα της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο Ιστορικό Κέντρο για ορισμένο αριθμό Κυριακών και να ξεκινήσει σχετική συζήτηση, καθώς η Αθήνα παραμένει η μοναδική, ίσως, μεγάλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα όπου οι επισκέπτες δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις αγορές τους αυτήν τη μέρα.

Σημειώνεται ότι στο Travel Trade Athens 2013, συμμετείχαν περισσότεροι από 60 tour operators, τουριστικά γραφεία, οργανωτές συνεδρίων και εκδηλώσεων και άλλοι επαγγελματίες του τουρισμού από τη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία, την Ελβετία, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Λιθουανία, το Ισραήλ, την Ιαπωνία και την Ινδία, ενώ πολλοί εξ αυτών αντιπροσωπεύουν και touroperators εισερχόμενου τουρισμού από την Αμερική, την Κίνα και άλλες μεγάλες αγορές.