Η RYANA είναι… gay και πάει στη Ρόδο

Της Βίκης Βαμιεδάκη

Και μπορεί σε αυτή τη χώρα τα σύνδρομα, τα κόμπλεξ, ο ρατσισμός και τα στερεότυπα να «κρατούν καλά», όμως ο τουρισμός φαίνεται ότι για άλλη μια φορά μπορεί να μας βγάλει από το καβούκι μας.

Ο λόγος σήμερα είναι γύρω από τη Ρόδο, την RYANA και τον τουρισμό των ομοφυλοφίλων. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Ελλάδα εδώ και λίγους μήνες και για πρώτη φορά στην ιστορία, βρέθηκε ανάμεσα στους 10 κορυφαίους προορισμούς σε ολόκληρο τον κόσμο για τον τουρισμό των lesbian, gay, bisexual και transgender (LGBT). Η χώρα μας κατέλαβε την 9η θέση παγκοσμίως και ήταν η μόνη νέα χώρα στις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Σύμφωνα με έρευνα, η οικονομική κρίση στην Ευρωζώνη, δεν επηρέασε των τουρισμό LGBT, ανεβάζοντας την Ελλάδα στους 10 πιο επιθυμητούς προορισμούς του κόσμου. Η Αθήνα επίσης βρέθηκε για πρώτη φορά στην δεκάδα των κορυφαίων πόλεων – προορισμών στην Ευρώπη.

Όσο για την οικονομική δύναμη των gay τουριστών; Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Η αξία αυτής της τουριστικής αγοράς αναμένεται να φτάσει το 2013 το ποσό ρεκόρ των 181 δισεκατομμυρίων δολαρίων…

Η RYANA και η Ρόδος

Ποια είναι όμως η R.Y.A.N.A. και τι σχέση έχει με την Ρόδο; Τα αρχικά αυτά σημαίνουν «Rhodes You Are Not Alone». Πρόκειται για την πρωτοβουλία μιας ομάδας πολιτών της Ρόδου, που στοχεύουν να αναπτύξουν στο νησί τον gay τουρισμό. Έτσι οργανώνουν ένα μεγάλο b2b event πέντε ημερών, που θα πραγματοποιηθεί στο νησί τον Ιούλιο. Το κάλεσμα απευθύνεται μέσα από ειδική ιστοσελίδα. Έτσι, μέσα από ξεναγήσεις, πάρτι και άλλες δραστηριότητες θα προσπαθήσουν να γνωρίζουν τις τουριστικές δυνατότητες και υποδομές της Ρόδου στους ενδιαφερόμενους.

Ο σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένας LGBT friendly προορισμός, που να είναι σωστά οργανωμένος, ακολουθώντας τις σύγχρονες απαιτήσεις αυτού του κόσμου. Μάλιστα μέρος των εσόδων από την εκδήλωση θα διατεθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς στο νησί. Ήδη στην προσπάθεια συμμετέχουν μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ στους χορηγούς συμπεριλαμβάνονται αρκετοί εξειδικευμένοι τουριστικοί πράκτορες.

Έχω να πω μπράβο σε όλους αυτούς που στελεχώνουν την ομάδα της RYANA. Οι ροδίτες άλλωστε, ήταν πάντοτε πρωτοπόροι και σκαπανείς του ελληνικού τουρισμού. Ένα νησί – αυτόνομος προορισμός – πλήρης από υπηρεσίες και υποδομές. Τίποτα δεν είναι τυχαίο, ούτε οι μεγάλες αυξήσεις που καταγράφει τα τελευταία χρόνια στις αφίξεις. Έχω παρακολουθήσει τη Ρόδο, πριν από χρόνια, μήνα Οκτώβριο να υποδέχεται παγκόσμιο συνέδριο, με πάνω από 16.000 ανθρώπους, για τρεις ημέρες. Μια αληθινή μικρή ολυμπιάδα θα την χαρακτήριζα αυτή τη διοργάνωση, με επαγγελματισμό, υπηρεσίες και άριστη εκτέλεση. Τέτοιες επιτυχημένες εκδηλώσεις αποδεικνύουν τα αντανακλαστικά ενός προορισμού που λειτουργεί συνολικά.

Αυτά τα αντανακλαστικά βλέπω και τώρα στη Ρόδο. Να διαβάζει μια είδηση – που για τους περισσότερους πέρασε στα ψιλά – και να αντιλαμβάνεται το πόσο σημαντική είναι. Να ενεργεί γρήγορα και αποφασιστικά. Γιατί όταν βλέπεις ένα πρωί τη χώρα σου να μπαίνει στην πρώτη δεκάδα ολόκληρου του κόσμου και να περιμένει να υποδεχτεί ταξιδιώτες που είναι αποφασισμένοι να ξοδέψουν 181 δισεκατομμύρια δολάρια, δεν μπορεί, κάτι θα καταλαβαίνεις.

Είναι τυχαίο ότι στην τουριστική έκθεση του Λονδίνου WTM, το Νοέμβριο οι εθνικοί οργανισμοί τουρισμού του Ελσίνκι και της Φρανκφούρτης είχαν στήσει ειδικά περίπτερα, αποκλειστικά για την προσέλκυση LGBT τουριστών; Είναι τυχαίο που οργανώνονται ειδικά σεμινάρια για την εκπαίδευση τουριστικών πρακτόρων και tour operators; Και τέλος πάντων ας αναρωτηθούμε, είναι τυχαία η πορεία και η φήμη της δικής μας Μυκόνου, που σε πολλές περιπτώσεις το branding της ως προορισμού, ξεπερνά και αυτό της Ελλάδας;

Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Και λυπάμαι που ακούω κατά καιρούς, προβεβλημένα νησιά της χώρας, να κάνουν προσπάθειες για να αποτρέψουν τον gay τουρισμό από τον τόπο τους. Ονόματα δεν λέμε, «υπολήψεις» δεν θίγουμε, όμως καλό είναι να κοιτάξουμε λίγο γύρω μας και να δούμε που πάει το ρεύμα για να το ακολουθήσουμε. Η RYANA ας πούμε είναι ένα καλό παράδειγμα…

[email protected]