Μαραντζίδης: Η προεκλογική καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε με τη διαπίστωση πως «ό,τι και να γίνει ο Τσίπρας είναι τελειωμένος»

Μαραντζίδης: Η προεκλογική καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε με τη διαπίστωση πως «ό,τι και να γίνει ο Τσίπρας είναι τελειωμένος»

Ο επικεφαλής της επικοινωνιακής εκστρατείας στις δεύτερες εκλογές αναφέρει πως το ιδανικότερο σενάριο ήταν να παραμείνει το κόμμα στα ποσοστά του Μαΐου

«Ας μην βιαστούν να βάλουν όλες τις λέξεις τους σε αυτόν τον αποχαιρετισμό, σε αυτόν τον πολιτικό επικήδειο, ας κρατήσουν και μερικές στην άκρη. Μπορεί – ποιος ξέρει – μια μέρα να χρειαστεί να ξαναγράψουν κάτι παρόμοιο για τον Αλέξη» αναφέρει με νόημα σε κείμενό του ο πανεπιστημιακός καθηγητής, Νίκος Μαραντζίδης, ο οποίος ήταν επικεφαλής της επικοινωνιακής καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στις εκλογές της 25ης Ιουνίου.

Όπως αναφέρει με άρθρο του που δημοσιεύτηκε στο news247.gr με αφορμή την παραίτηση Τσίπρα, «η καμπάνια ξεκίνησε με μια σκληρή διαπίστωση: “Ό,τι και να γίνει είσαι τελειωμένος”. Ήταν εξάλλου απόλυτα αντιληπτό από τον ίδιο πως το ιδανικότερο σενάριο σε αυτές τις εκλογές για τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν να επαναλάβει το ποσοστό του Μαΐου κι αν κέρδιζε και καμιά μονάδα θα ανοίγαμε σαμπάνιες».

Μάλιστα αστειευόμενο το επιτελείο που ήταν υπεύθυνο για την καμπάνια, ονόμασε τη στρατηγική Δουνκέρνη, κατά τη γνωστή επιχείρηση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όπου επιχειρήθηκε η εκκένωση με κάθε πλωτό μέσο των περικυκλωμένων από τους Γερμανούς συμμαχικών στρατιωτικών δυνάμεων, στο ομώνυμο λιμάνι της βόρειας Γαλλίας. «Ο κύριος όγκος των εκλογικών δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ έπρεπε να διασωθεί προκειμένου το κόμμα να είναι σε θέση να δώσει στο μέλλον νέες εκλογικές μάχες από θέση αξιωματικής αντιπολίτευσης» αναφέρει ο κ. Μαραντζίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο «στη συνείδηση του λαού μας, οι πιο όμορφες μάχες, είναι αυτές στις οποίες ο ήρωας αναλαμβάνει να τις διεξάγει ενώ γνωρίζει εκ των προτέρων πως θα τις χάσει αλλά αυτός επιμένει να τις δώσει μαχόμενος για τις αξίες του, τον κόσμο του, εντέλει για την υστεροφημία του. Μια τέτοια μάχη με προκαθορισμένο το αποτέλεσμα ήταν αυτή της 25ης Ιουνίου. […] Η καμπάνια ξεκίνησε με μια σκληρή διαπίστωση: “ό,τι και να γίνει είσαι τελειωμένος”. Ήταν εξάλλου απόλυτα αντιληπτό από τον ίδιο πως το ιδανικότερο σενάριο σε αυτές τις εκλογές για τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν να επαναλάβει το ποσοστό του Μαΐου κι αν κέρδιζε και καμιά μονάδα θα ανοίγαμε σαμπάνιες. Η άβυσσος ήταν εντούτοις ορατή από εκεί που είμασταν. Ο κίνδυνος ο ΣΥΡΙΖΑ να καταρρεύσει και να χάσει περισσότερες από 5-6 μονάδες καταγράφηκε στην πρώτη μετεκλογική δημοσκόπηση μας, όπου το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ έδειχνε να κινείται στο 14-15%. Ο πιο βατός στόχος, λοιπόν, ήταν να έχουμε διαχειρίσιμες απώλειες. Να χάσει ο ΣΥΡΙΖΑ κανά δυο μονάδες από τον Μάιο, ώστε να παραμείνει το αδιαμφισβήτητο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κύριος κορμός της προοδευτικής παράταξης».

Και συνεχίζει: «Αστειευόμενοι ονομάσαμε αυτήν την στρατηγική “Δουνκέρκη”! Για όσους δεν πηγαίνει το μυαλό τους, η εκκένωση της Δουνκέρκης, ήταν η εκκένωση περικυκλωμένων από τους Γερμανούς βρετανικών στρατευμάτων κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, από τις παραλίες και το λιμάνι της Δουνκέρκης, στα βόρεια της Γαλλίας το 1940. Όπως και ο βρετανικός στρατός που είχε περικυκλωθεί στη Δουνκέρκη και κινδύνευε να εξοντωθεί ή να αιχμαλωτισθεί, και χρειαζόταν να διασωθεί και να μεταφερθεί σε ασφαλέστερα εδάφη έτσι και ο κύριος όγκος των εκλογικών δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ έπρεπε να διασωθεί προκειμένου το κόμμα να είναι σε θέση να δώσει στο μέλλον νέες εκλογικές μάχες από θέση αξιωματικής αντιπολίτευσης. Από την άποψη αυτή, ο Αλέξης Τσίπρας κατάφερε στις εκλογές του Ιουνίου κάτι όχι τόσο αυτονόητο».

Καταλήγει δε σημειώνοντας πως «όπως όλοι οι χαρισματικοί ηγέτες, ο Αλέξης Τσίπρας συνομιλεί με την Ιστορία μέσω του ενστίκτου του. Κι η απόφαση του να αποσυρθεί από την ηγεσία του κόμματος ήταν σημάδι αυτού του ενστίκτου να αντιλαμβάνεται τη θέση του μέσα στην εκάστοτε ιστορική συγκυρία. Από χθες που ανακοίνωσε την παραίτηση του και τις επόμενες μέρες πολλοί αποχαιρετισμοί και πολιτικοί επικήδειοι γράφτηκαν και θα γραφτούν για τον Αλέξη Τσίπρα. Είτε από φίλους είτε από αντιπάλους, είτε γνήσιοι είτε υποκριτικοί, είτε από λύπη είτε από χαρά, χιλιάδες άνθρωποι σπεύδουν να καταθέσουν την άποψη τους για τον ηγέτη Αλέξη Τσίπρα. Μια συμβουλή μόνο: ας μην βιαστούν να βάλουν όλες τις λέξεις τους σε αυτόν τον αποχαιρετισμό, σε αυτόν τον πολιτικό επικήδειο, ας κρατήσουν και μερικές στην άκρη. Μπορεί -ποιος ξέρει- μια μέρα να χρειαστεί να ξαναγράψουν κάτι παρόμοιο για τον Αλέξη. Ας μην ειπωθούν όλα τώρα!».