Hellastat: Η μειωμένη κατανάλωση πλήττει την ένδυση και την υπόδηση

Η περιορισμένη, λόγω οικονομικής κρίσης, κατανάλωση συνεχίζει να μαστίζει τους κλάδους της ένδυσης και της υπόδησης, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα σχετικής μελέτης της Hellastat.

Σύμφωνα με το δείκτη όγκου της Hellastat, το 2011 ο τομέας ένδυσης-υπόδησης κατέγραψε υποχώρηση 18,8% (η μεγαλύτερη απώλεια συγκριτικά με τους υπόλοιπους κλάδους του λιανικού εμπορίου), ενώ τους πρώτους 8 μήνες του 2012 η πτώση έγινε εντονότερη (-21,5% σε ετήσια βάση). Η σωρευτική μείωση σε σχέση με το 2005 ανέρχεται σε περίπου 30%.

Όπως παρατηρεί η Hellastat, για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους οι έμποροι λιανικής καταφεύγουν σε πρακτικές όπως ανεπίσημες εκπτώσεις, εκπτώσεις για μέλη, προσφορές για αγορές περισσότερων ειδών και δωροκουπόνια, πρακτικές που ωστόσο μειώνουν τα περιθώρια κερδοφορίας τους.

Σημειώνεται ακόμα ότι οι εταιρείες του κλάδου Οι εταιρείες είναι αντιμέτωπες με τις έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις που προκαλούν οι εισαγωγές ενδυμάτων χαμηλού κόστους από ασιατικές κυρίως χώρες, ενώ η αρνητική εικόνα του κλάδου συμπληρώνεται από το μεγάλο αριθμό “λουκέτων”.

Χαρακτηριστικό είναι ότι συνολικός κύκλος εργασιών των 235 εταιρειών του δείγματος της Hellastat το 2011 υποχώρησε περαιτέρω κατά 7,5%, στα 1,28 δισ. ευρώ. Το 80% των εταιριών σημείωσαν κάμψη πωλήσεων, με τη μέση κάμψη να διαμορφώνεται σε -15,4%.

Επιπλέον, το 2011 εμφανίστηκαν λειτουργικές ζημιές ύψους 13,78 εκατ. ευρώ (από κέρδη 42 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος), ενώ οι προ φόρων ζημιές επεκτάθηκαν κατά 36%, στα 134 εκατ. ευρώ.