Αποπληθωρισμός 2,9% το Νοέμβριο

Πτώση 2,9% εμφανίζει ο πληθωρισμός το Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Ειδικότερα, η εξέλιξη του ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή του µηνός Νοεµβρίου 2013 έχει ως εξής:

Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ.∆.Τ.Κ) του µηνός Νοεµβρίου 2013, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Νοεµβρίου 2012, προκύπτει µείωση 2,9%, έναντι αύξησης 1,0%, που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.

Ο Γενικός ∆είκτης κατά το µήνα Νοέµβριο 2013, σε σύγκριση µε τον Οκτώβριο 2013, παρουσίασε µείωση 1,4%, έναντι µείωσης 0,5% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου ∆εκεµβρίου 2012 – Νοεµβρίου 2013, σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου ∆εκεµβρίου 2011 – Νοεµβρίου 2012, παρουσίασε µείωση 0,7%, έναντι αύξησης 1,6%, που σηµειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούµενα δωδεκάµηνα.

Πού οφείλεται η πτώση των τιμών

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, κατά 1,4% το µήνα Νοέµβριο 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Οκτωβρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,9% της οµάδας '' ∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα κρέατα γενικά.

β) Κατά 9,8% της οµάδας '' Ένδυση και Υπόδηση '', λόγω του χειµερινού δεκαήµερου εκπτώσεων.

γ) Κατά 0,5% της οµάδας '' Στέγαση '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των ενοικίων κατοικιών και του πετρελαίου θέρµανσης.

δ) Κατά 1,4% της οµάδας '' ∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες '', λόγω του χειµερινού δεκαήµερου εκπτώσεων.

ε) Κατά 1,0% της οµάδας '' Μεταφορές '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα αυτοκίνητα και στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη).

στ) Κατά 0,1% της οµάδας '' Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια '' , λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά(σερβιριζόµενα).

ζ) Κατά 0,2% της οµάδας '' Άλλα αγαθά και υπηρεσίες '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των προσωπικών ειδών

λόγω του χειµερινού δεκαήµερου εκπτώσεων.

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, κατά 2,9% το µήνα Νοέµβριο 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεµβρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες µεταβολές :

1. Από τις µειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 1,2% της οµάδας '' ∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα ψάρια νωπά, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά, δηµητριακά και παρασκευάσµατα, µοσχάρι νωπό, αναψυκτικά, χυµοί φρούτων, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από τη αύξηση των τιµών στα γαλακτοκοµικά και αυγά και πατάτες νωπές.

β) Κατά 11,5% της οµάδας '' Ένδυση και υπόδηση '', λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 0,5% της οµάδας '' Στέγαση '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και του πετρελαίου θέρµανσης. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό.

δ) Κατά 3,6% της οµάδας '' ∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα είδη: έπιπλα-καλύµµατα δαπέδου, είδη κλινοστρωµνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές, είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

ε) Κατά 2,7% της οµάδας '' Μεταφορές '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των αυτοκινήτων και των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνης).

στ) Κατά 4,2% της οµάδας '' Επικοινωνίες '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ζ) Κατά 3,1% της οµάδας '' Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών του οπτικοακουστικού εξοπλισµού-υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής, των βιβλίων, των ανθέων και του πακέτου διακοπών.

η) Κατά 4,2% της οµάδας '' Εκπαίδευση '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ.

θ) Κατά 2,9% της οµάδας '' Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των εστιατορίων ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων.

ι) Κατά 4,9% της οµάδας '' Άλλα αγαθά και υπηρεσίες '', λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών των κουρείων- κοµµωτηρίων, των ειδών ατοµικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων µεταφορών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών :

α) Κατά 3,5% της οµάδας '' Αλκοολούχα ποτά και καπνός '', λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών των τσιγάρων.

β) Κατά 0,3% της οµάδας '' Υγεία '', λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών των φαρµάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραιατρικές υπηρεσίες και στις υπηρεσίες νοσοκοµείων και κλινικών.