Τι κάνουμε όταν ένα μαγαζί αναψυχής δεν έχει τιμοκατάλογο;

Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των καταναλωτών

Πόσες φορές πολλοί από εμάς, επισκεπτόμαστε ένα εστιατόριο και το εστιατόριο δεν έχει τιμοκατάλογο; Δυστυχώς, αρκετές φορές. 

Πρέπει όλοι να γνωρίζετε ότι αυτή η συμπεριφορά είναι παράνομη, καθώς ο καταναλωτής δεν μπορεί να διαμορφώσει άποψη για την τιμή του φαγητού και τη σχέση της με την ποιότητά του. Ο καταναλωτής παραπλανάται καθώς αν γνωρίζει την πραγματική τιμή ενδεχομένως να μην επιλέξει το συγκεκριμένο πιάτο ή να μην επιλέξει τη συγκεκριμένη ποσότητα. 

Η ανάρτηση τιμοκαταλόγου λοιπόν είναι υποχρεωτική και σε περίπτωση που δεν υπάρχει, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς (ΥΠΕΑ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ή στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορίου των κατά τόπους συστημένων Περιφερειακών. Εφόσον έχετε παραπλανηθεί όσον αφορά την πραγματική τιμή του πιάτου, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Κουτί παραπόνων 

Επίσης, ένα άλλο σύνηθες φαινόμενο σε εστιατόρια, είναι η έλλειψη κυτίου παραπόνων των πελατών. 

Σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς (ΥΠΕΑ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ή στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορίου των κατά τόπους συστημένων Περιφερειακών Ενοτήτων. 

Κουβέρ 

Επίσης, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε και το γεγονός ότι στην Ελλάδα, η χρέωση του κουβέρ απαγορεύεται, καθότι έχει καταργηθεί δυνάμει του άρθρου 8 της Υπουργικής Απόφασης Α2-2207/07. 

Χρέωση εισόδου σε κλαμπ και μπαρ 

Τέλος η χρέωση εισόδου σε κλαμπ, μπαρ και γενικά σε κέντρα αναψυχής και διασκέδασης είναι νόμιμη μόνο σε καταστήματα που παρέχουν ψυχαγωγία με ζωντανή μουσική τουλάχιστον τριών οργάνων σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, όπως ισχύει σήμερα (ΦΕΚ 506/Β/1994, ΦΕΚ 572/Β/1995, ΦΕΚ 932/Β/2003).

Χρύσα Τσιώτση

Δικηγόρος , LL.M in Information Technology and Telecommunications Law

University of Strathclyde in Glasgow- U.K

[email protected]