Ryanair : Η απατηλή λάμψη των low cost πτήσεων

Στο επιχειρείν, υπάρχουν πολλές στρατηγικές, που μπορεί να ακολουθήσει κανείς για να πετύχει…
Θεμιτές και αθέμιτες…

Σε μια περίοδο, όπου βασικό ζητούμενο για όλες τις εταιρείες - ειδικά όσες δραστηριοποιούνται σε πολλές χώρες και έχουν να κάνουν με παροχή υπηρεσιών και διαρκή επαφή με τον πελάτη και καταναλωτή - είναι η εφαρμογή ορθών πρακτικών και η έμφαση στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, υπάρχουν κάποιες, που παρουσιάζονται ως Ρομπέν των Δασών στα κοινά, που απευθύνονται, αλλά, πίσω από αυτό το… ευαίσθητο πρόσωπο, κρύβουν λογικές, που παραπέμπουν σε άλλες δεκαετίες και λογικές.

Τέτοιου είδους… ήθη (sic) προσπαθεί διαρκώς να φέρει στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία η ιρλανδική Ryanair, που έχει βρεθεί ουκ ολίγες φορές στο στόχαστρο, κατηγορούμενη για τακτικές εκβιασμού και εκμετάλλευσης.

Τι ακριβώς κάνει ;

Η διλληματική πρακτική της συνοψίζεται στα εξής :

Επιλέγει προορισμούς, που είτε είναι υπανάπτυκτοι τουριστικά, είτε έχουν προοπτικές, και ζητά από όλους τους εμπλεκόμενους - επιχειρηματίες, Δήμους, Ενώσεις - να της καταβάλουν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά, για να συνδέσει την περιοχή τους με το δίκτυό της.

Στη συνέχεια, προβάλλει την απαίτηση να απαλλάσσεται από φόρους στα αεροδρόμια, που πετάει, και, επιπλέον, να έχει σημαντικές εκπτώσεις για όλα τα κόστη και τέλη, που χρεώνουν παραδοσιακά όλα τα αεροδρόμια παγκοσμίως, και από τα οποία ζουν ως επιχειρήσεις.

Συχνά, απαιτεί από τους προορισμούς, όπου πετάει, να διαφημίζονται στις περιοχές, με τις οποίες τους συνδέει !

Και δεν είναι μόνο αυτό. Όταν - για οποιοδήποτε λόγο - βλέπει πως ο προορισμός δεν “πηγαίνει”, αποσύρει τα αεροπλάνα της μέσα σε μια νύχτα. Δηλαδή, όχι μόνο αθετεί τους όρους της όποιας συμφωνίας, αλλά ζητά και αποζημίωση, φέρνοντας σε εξαιρετικά δυσάρεστη θέση όλους τους επαγγελματίες και επιχειρηματίες, καθώς τους αναγκάζει να λειτουργούν προ τετελεσμένων !

Οι περιπτώσεις είναι πολλές, εκτός, αλλά και εντός Ελλάδας, και ερμηνεύουν και τις δηλώσεις των στελεχών της ιρλανδικής εταιρείας κατά της αξιοποίησης - μέσω παραχώρησης στον κολοσσό της Fraport - των περιφερειακών αεροδρομίων.

Βόλος

Πριν από περίπου δύο χρόνια, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι διακόπτει τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, κατηγορώντας την Περιφέρεια ότι δεν τήρησε τη μεταξύ τους συμφωνία.

Η αλήθεια είναι ότι οι Ιρλανδοί ζήτησαν να υπογράψουν άμεσα νέο συμβόλαιο, σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, ζητώντας 2 εκατομμύρια ευρώ για να συνεχίσουν να πετάνε για άλλα τρία χρόνια στην περιοχή !

Μόλις ο Περιφερειάρχης, Κώστας Αγοραστός, ζήτησε χρόνο για να τηρήσει τις νόμιμες διαδικασίες, η Ryanair ανακοίνωσε ότι διακόπτει οριστικά τη συνεργασία τους και ο πρόεδρος ξενοδόχων την κατήγγειλε για εκβιασμό.

Τόσο απλά !

Ρόδος και Κως

Και σε αυτά τα δύο νησιά, η ιρλανδική εταιρεία εμφανίστηκε, ζητώντας 1,5 εκατομμύριο ευρώ, υποχωρώντας μετά από διαπραγματεύσεις στα 800.000 ευρώ, αλλά απαιτώντας από τους Δημάρχους να υπογράψουν τη σύμβαση εν μία νυκτί, χωρίς να ξέρουν το περιεχόμενό της !
Η αλήθεια ήταν ότι, μέσα σε ένα χρόνο, η συνεισφορά της Ryanair στην τουριστική κίνηση των δύο νησιών εμφανιζόταν μειωμένη, με αποτέλεσμα οι Ιρλανδοί να επιδιώκουν άμεσα νέα σύμβαση, ώστε να δέσουν χειροπόδαρα τους εκεί επιχειρηματίες.

Θεσσαλονίκη

Στη συμπρωτεύουσα, στα τέλη του ’12, ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, μετά από απειλές για αποχώρηση, διότι λέει οι δόσεις δεν πληρώνονταν κανονικά, προσπάθησε και πέτυχε κούρεμα κατά 100.000 ευρώ επί του συνόλου των απαιτήσεων της Ryanair για τη συμφωνία, που είχαν. Όπως είχε δηλώσει ο κ. Μπουτάρης, η εταιρία αποδέχτηκε τελικά μείωση της τάξης περίπου του 30% (η ετήσια σύμβαση έφτανε αρχικά τα 350.000 ευρώ), με αποτέλεσμα τα δρομολόγια από και προς τη Θεσσαλονίκη να μη διακοπούν και να συνεχίζονται κανονικά.

Ισπανία

Οι πρακτικές της - κατά τα άλλα… low cost - εταιρείας, δε γνωρίζουν σύνορα.
Στην Ισπανία, αιφνιδιαστικά η Ryanair ακύρωσε πριν από τέσσερα χρόνια όλες τις εσωτερικές και τις περισσότερες διεθνείς πτήσεις, που εκτελούσε από και προς τη χώρα. Ο λόγος ήταν οι απεργίες στα ισπανικά αεροδρόμια, που είχαν ως αποτέλεσμα να μη λειτουργούν οι υπηρεσίες μεταφοράς των αποσκευών !

Τόσο απλά !

Με βάση όλα αυτά τα περιστατικά, είναι προφανές ότι οι Ιρλανδοί προτιμούν τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια να παραμείνουν απαξιωμένα και υπό την ευρύτερη κρατική διαχείριση, ώστε να μπορούν να πιέζουν τους τοπικούς παράγοντες και να επιβάλλουν τους δικούς τους, εξοντωτικούς όρους. Γιατί, όταν τα αεροδρόμια περάσουν στην κοινοπραξία των ιδιωτών, τότε θα πρέπει να μιλάνε άλλη γλώσσα. Τη γλώσσα της αγοράς που βασίζεται σε στοιχεία, νούμερα και συγκεκριμενες παραδοχές, και που προβλέπει ρήτρες για αθέτηση συμφωνιών.

Τόσο απλά !

Παρακαλούμε περιμένετε ...