Το άνοιγμα της Airbnb στα ξενοδοχεία

Το άνοιγμα της Airbnb στα ξενοδοχεία

Με την εξαγορά της HotelTonight αποκτά την δυνατότητα να κλείνει δωμάτια ξενοδοχείων

Άνοιγμα στον ξενοδοχειακό κλάδο κάνει η Airbnb με την εξαγορά της πλατφόρμας κλεισίματος δωματίων ξενοδοχείου HotelTonight στο Σαν Φρανσίσκο.

Σύμφωνα με την Financial Times, η εταιρεία βραχυχρόνιων μισθώσεων κατοικιών βάζει μπροστά το σχέδιό της να εξελιχθεί σε… Amazon του κλάδου, πριν μπει στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Όπως επισημαίνει δε το δημοσίευμα, αν η Airbnb θέλει να γίνει γνωστή, για κάτι περισσότερο από τις μισθώσεις κατοικιών, τότε έχει μια λογική να θέλει να ανταγωνιστεί πιο άμεσα πλατφόρμες όπως η Expedia ή το Booking.com, προσφέροντας τη δυνατότητα κράτησης δωματίου την ίδια μέρα, με χαμηλότερη τιμή.

Επιπλέον, αν προσφέρει επίσης δυνατότητα πρόσβασης σε περισσότερα δωμάτια ξενοδοχείων, θα αντισταθμίσει εν μέρει τις πιέσεις που δέχεται από τοπικές αρχές, αλλά και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, σε πόλεις όπου δεν είναι και τόσο «ευπρόσδεκτη». Εξάλλου, όπως επισημαίνει η Financial Times, η πλατφόρμα βραχυχρόνιων μισθώσεων μπορεί να ξεκίνησε ως μία διαδικτυακή πύλη, όπου μπορούσε να βρει κάποιος χώρο σε έναν πτυσσόμενο καναπέ, σε ένα περισσευούμενο δωμάτιο, αλλά τελικά οι χρεώσεις για την παροχή επιπλέον υπηρεσιών, όπως και οι ιδιοκτήτες ακινήτων που το έκαναν επάγγελμα, είχαν ως αποτέλεσμα, να περιοριστούν οι διαφορές στις τιμές με τα δωμάτια ξενοδοχείων.

Επιπλέον, ένα τυπικό δωμάτιο ξενοδοχείου μπορεί να είναι πιο ελκυστικό για όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους. Τα απρόοπτα είναι λιγότερα, ενώ όσοι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, έχουν περισσότερες πιθανότητες να κλείσουν δωμάτιο την τελευταία στιγμή. Σε ό,τι αφορά δε τα οικονομικά στοιχεία της συναλλαγής, η εξαγορά της HotelTonight, βάσει της τελευταίας αποτίμησής της στα 463 εκατ. δολάρια, θα είναι η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει μέχρι τώρα η Airbnb.

Ως πλατφόρμα, η Airbnb βγάζει χρήματα από την προμήθεια που χρεώνει στους πελάτες και από τις συνδρομές των ιδιοκτητών των ακινήτων που καταχωρούνται στην πλατφόρμα της. Την εβδομάδα που πέρασε, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει πάνω από 6 εκατ. καταχωρίσεις και ότι τα έσοδα για το γ΄ τρίμηνο της χρήσης ξεπέρασε σημαντικά το 1 δισ. δολάρια. Αν τα έσοδα της εταιρείας για το 12μηνο είναι γύρω στα 4 δισ. δολάρια, αυτό σημαίνει, ότι η Airbnb έβγαλε το 2018 κατά μέσον όρο 650-700 δολάρια ανά καταχώριση.

Όμως, την ώρα που η Airbnb κάνει άνοιγμα στα ξενοδοχεία, η εισηγμένη ανταγωνιστική Booking Holdings ανοίγεται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών, σημειώνει το δημοσίευμα. Η εταιρεία έχει σήμερα 5,7 εκατ. καταχωρίσεις εναλλακτικής διαμονής και πέρσι τα έσοδά της ανήλθαν γύρω στα 3 δισ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 525 δολάρια ανά καταχώριση.

Σημειώνεται ωστόσο, ότι οι δυνατότητες εναλλακτικής διαμονής αντιπροσωπεύουν μόνον ένα 20% των συνολικών εσόδων της Booking. Η Airbnb από την πλευρά της, για να αυξήσει τα συνολικά έσοδά της, θα πρέπει είτε να αυξήσει τις εισπράξεις της από τις μισθώσεις κατοικιών, είτε να αποκτήσει νέες δραστηριότητες. Αν προσπαθήσει όμως να βγάλει περισσότερα χρήματα από τις μισθώσεις, μπορεί να χάσει πελάτες και μάλιστα σε μια κρίσιμη περίοδο. Οπότε η απόκτηση νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων έχει μάλλον περισσότερο νόημα.