ΤΑΙΠΕΔ : Κονταίνει ξανά ο στόχος των εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις

Τουλάχιστον κατά 200 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα από τα εγγεγραμμένα στον προϋπολογισμό θα είναι τα φετινά έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις. Αυτό δήλωσε, μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Κωστής Μανιατόπουλος, αναφερόμενος στις επιπτώσεις των προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν οι διαδικασίες των προς πώληση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου. 
 
“Εκτιμώ ότι θα χάσουμε γύρω στα 200 εκατομμύρια κατ' έλαχιστον”, δήλωσε χαρακτηριστικά. Με βάση τα όσα είπε για την πορεία των προγραμματισθέντων πωλήσεων το 2014, οι απώλειες θα είναι πολύ μεγαλύτερες, πηγαίνοντας ακόμα πιο πίσω το συνολικό στόχο στα έσοδα.  
 
“Όλοι οι στόχοι είναι προβληματικοί (σημ: του 2015). Για παράδειγμα, η μαρίνα Αλίμου που θα έπρεπε να ήταν κάτι σχετικά απλό, ξέρετε τι δυσκολίες φέρνει;... Όλες οι ιδιωτικοποιήσεις έχουν ιδιαιτερότητες, δυσκολίες και κυρίως αυτό οφείλεται στο ότι έχουμε διαμορφώσει ένα κλίμα αντίδρασης σε οποιαδήποτε πράξη”, τόνισε, επιρρίπτοντας ευθύνες σε υπουργεία και υπηρεσίας για τις όποιες καθυστερήσεις παρατηρούνται.
 
Πάντως, μίλησε – ερωτώμενος σχετικά – και για ευθύνες του Ταμείου, λέγοντας ότι “Ασφαλώς και το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να φταίει, κυρίως στο ότι δεν είναι αρκετά απαιτητικό και σκληρό, αλλά και στο ότι δεν επιμένουμε περισσότερο.  Σαφώς πρέπει να επιμένουμε περισσότερο. Επιπλέον, μέσα στο ΤΑΙΠΕΔ υπάρχει κατά περιόδους ένας φόρτος εργασίας, ο οποίος ναι μεν κατανέμεται σε εξωτερικούς συμβούλους, αλλά ακόμα και από εκεί μπορεί να εκφύγει κάτι. Δεν ισχυρίζομαι ότι φταίνε πάντα οι άλλοι. Φταίει και το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και οι εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν το έργο μας”. 
 
Περιγράφοντας την πορεία των φετινών ιδιωτικοποιήσεων μέχρι σήμερα, είπε : 
 

ΕΥΑΘ

 
“Η γενική γραμμή είναι ότι θα μείνει σαν εταιρία στον απόλυτο έλεγχο του δημοσίου. Τώρα αν το ΤΑΙΠΕΔ θα επιστρέψει στο Δημόσιο το σύνολο των μετοχών ή το μέρος εκείνο, που εξασφαλίζει τον απόλυτο έλεγχο του Δημοσίου και θα διαθέσει με οποιονδήποτε τρόπο είτε στο χρηματιστήριο, είτε με άλλο τρόπο σε κάποιον επενδυτή ένα σχετικά μικρό ποσοστό, 
είναι κάτι που ακόμα δεν θα ήθελα να το πω με βεβαιότητα. Το συζητάμε ακόμα”.
 

ΔΕΣΦΑ

 
“Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν επικρατήσει τους τελευταίους μήνες διάφορες ιδέες. Η πρώτη ήταν να υπάρξει μια διακρατική συμφωνία. Αυτό δεν μπόρεσε να περάσει και αποσύρθηκε. Νομίζαμε ότι έληξε το θέμα, αλλά τώρα τίθεται το θέμα του κατά πόσο η εκτός Ευρώπης παραγωγός εταιρία του προϊόντος μπορεί να έχει στην ιδιοκτησία της πάνω 
από το 50% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΣΦΑ. Εκτιμώ ότι και αυτό είναι λίγο ανερμάτιστη - αν μου επιτρέπετε την έκφραση -, απαίτηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εκτιμώ ότι θα βρεθεί κάποια λογική λύση”. 
 

ΑΣΤΕΡΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

 
“Το ζήτημα του Αστέρα Βουλιαγμένης το χειρίζεται κατά κύριο λόγο η Εθνική τράπεζα. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, απ' όσο γνωρίζω”. 
 

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ 

 
“Υπάρχει ένα ερώτημα για το αν θα προλάβουμε, όχι το διαγωνισμό και την κατακύρωση του, αλλά την είσπραξη κάποιων ποσών. Εκεί το βλέπω λίγο δύσκολο, λόγω των καθυστερήσεων, που έχουν δημιουργηθεί για διευκρίνιση μια σειράς θεμάτων, τα οποία δεν  εξαρτώνται μόνο από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και από περιφερειακά πράγματα, δηλαδή από υπουργεία, υπηρεσίες κ.λπ.... Τώρα τα περισσότερα έχουν διευκρινιστεί. Αυτό όμως οδηγεί στο να πάρουμε προσφορές, όχι όπως υπολογίζαμε τον Ιούνιο, Ιούλιο, αλλά το Σεπτέμβριο. Άμα πάρουμε τις προσφορές το Σεπτέμβριο, μέχρι την κατακύρωση, μέχρι την επιλογή, δεν βλέπω είσπραξη για φέτος. Αυτό είναι ένα πρόβλημα”.
 

ΟΔΙΕ

 
“Ο ΟΔΙΕ είναι μια περίπτωση φοβερών καθυστερήσεων, όπου φταίει και το ΤΑΙΠΕΔ, γιατί δεν μπόρεσε να βάλει το μαχαίρι στο κόκκαλο, αλλά και για το ότι χρειαζόταν να υπάρξουν νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες έγιναν μόλις τέλος Απριλίου και λόγω μνημονίου. Δηλαδή τρενάραμε, αργήσαμε... Από τον Απρίλιο αρχίσαμε να προχωράμε. Νομίζω ότι δεν θα έχουμε “ατύχημα”, αλλά πραγματικά είμαστε οριακά σε όλη τη διαδικασία, διότι υπάρχει προθεσμία μέχρι τον Σεπτέμβριο. Ελπίζω και εύχομαι να υπάρξουν δύο προσφορές, αλλά θέλω να επισημάνω ότι αυτός είναι ένας περίεργος χώρος, όπου κυκλοφορεί μια σειρά φημών -τελείως ανυπόστατων- ότι θα κλείσουν οι ιππόδρομοι, ότι δεν θα γίνονται ελληνικές ιπποδρομίες και ότι θα καταργηθεί όλο το σύστημα. Υπάρχει ενοχλητική φημολογία, αλλά είναι αδύνατον να καταπολεμηθεί, διότι ο καθένας λέει ό,τι θέλει”.
 

ΤΡΑΙΝΟΣΕ

 
“Είμαστε πρακτικά έτοιμοι να κάνουμε το διαγωνισμό. Μένουν ορισμένα πράγματα, αλλά το βασικό, που μένει, δεν εξαρτάται από το ΤΑΙΠΕΔ. Χρειάζεται μια υποδομή. Υπάρχει ασάφεια ως προς τον τρόπο, που θα συντηρείται, θα επισκευάζεται και θα επεκτείνεται το σιδηροδρομικό δίκτυο, διότι ακόμα συζητείται το πώς θα γίνει αυτό. Εκεί, πραγματικά θα έχουμε πρόβλημα. Άρα δεν μπορούμε να κάνουμε το διαγωνισμό, όσο δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα της υποδομής”.