Γιατί οι εφαρμογές iOS είναι πιο προσοδοφόρες από τις Android;

Πρόσφατα, η Google αποκάλυψε ότι ο μηνιαίος αριθμός των ενεργών χρηστών κινητών συσκευών με λογισμικό Android ανέρχεται στο 1 δισεκατομμύριο. Είναι υπερδιπλάσιος δηλαδή των 470 εκατομμυρίων χρηστών που χρησιμοποιούν συσκευές της Apple με λογισμικό iOS. Θα υπέθετε, λοιπόν, κανείς πως είναι πιο προσοδοφόρο να κατασκευάσει μία εφαρμογή για Android, παρά για iOS. Κι όμως, αυτή η υπόθεση θα ήταν λανθασμένη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Google, οι κατασκευαστές εφαρμογών για Android έλαβαν από την εταιρεία 5 δισ. δολάρια τους τελευταίους 12 μήνες, την ίδια στιγμή που η Apple μοίρασε στους κατασκευαστές της τα διπλάσια, δηλαδή 10 δισ. δολάρια!

Πώς εξηγείται αυτό; Η απάντηση θέλει κάποιες γνώσεις... κοινωνιολογίας. Οι συσκευές με λογισμικό Android είναι κατά κανόνα πολύ πιο φθηνές από αυτές της Apple, και επομένως είναι λογικό να απευθύνονται σε ένα κοινό λιγότερο εύπορο από αυτό στο οποίο ποντάρει η Apple με τα iPhones και τα iPads της. Έτσι, οι χρήστες Android ξοδεύουν πολύ λιγότερα χρήματα στο Google Play σε σχέση με όσα ξοδεύουν οι χρήστες iOS στο Apple App Store – για την ακρίβεια, οι χρήστες iOS ξοδεύουν πάνω από τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα κατά μέσο όρο.

Άρα, συμπερασματικά θα έλεγε κανείς πως είναι πιο συμφέρον για έναν κατασκευαστή να ασχοληθεί με εφαρμογές για iOS, παρά με εφαρμογές για Android – αν θέλει, φυσικά, να αποκομίσει μεγαλύτερα κέρδη. Από την άλλη, οι χρήστες Android είναι πολύ περισσότεροι, κι έτσι στο Google Play υπάρχει το πλεονέκτημα ότι την εφαρμογή του θα τη δουν περισσότεροι χρήστες...