Εσείς, πόσα… μετρητά έχετε στο κινητό σας ;

Χρόνια τώρα ακούμε για την ανάγκη να μην κυκλοφορούμε με μετρητά, λόγω θεμάτων ασφαλείας, αλλά και γιατί η κυκλοφορία του χρήματος - στη φυσική του υπόσταση - κοστίζει πολύ σε όσους εμπλέκονται στην όλη διαδικασία. 

Κι ενώ σε πολλές χώρες του δυτικού κόσμου - όχι απαραίτητα γεωγραφικά - έχουν λύσει πολλά θέματα με τη χρήση του πλαστικού χρήματος - όπως αυτό της φοροδιαφυγής και φοροκλοπής - και έχουν εξελίξει τη διαδικασία με συναλλαγές και από τα κινητά τηλέφωνα, στην Ελλάδα προσπαθούμε ακόμα να τα εφαρμόσουμε όλα αυτά. 

Η εικόνα δεν είναι και τόσο απογοητευτική...

Λόγω της σημαντικά υψηλής διείσδυσης, που έχει η κινητή τηλεφωνία, "ο χρόνος και η ταχύτητα εξάπλωσης αυτών των εφαρμογών είναι πολύ μεγάλη. Εμείς, στην Ελλάδα, είμαστε 8-10 μήνες πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη Δύση και αυτή η υστέρηση βαίνει μειούμενη.
Σκεφτείτε πως έχει αλλάξει και ο τρόπος, που μεγάλες αμερικάνικες εταιρείες σχεδιάζουν και εφαρμόζουν την παγκόσμια εξάπλωσή τους, ακριβώς λόγω της φύσης του κινητού", δηλώνει στο news.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Warply, της ελληνικής εταιρείας, που δραστηριοποιείται σε αυτό τον τομέα. 

Άλλωστε, αυτό το... όνειρο είδαν πριν από τρία χρόνια ο Γιάννης Δοξαράς και οι συνεργάτες του και ίδρυσαν την εταιρεία.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ Β. ΝΩΤΗ

"Βλέπαμε ότι η χρήση του κινητού θα αυξηθεί, αντιλαμβανόμασταν ότι θα γίνει το κατεξοχήν εργαλείο για πληρωμή λογαριασμών, αγορά εισιτηρίων, κλήση ΤΑΞΙ, παραγγελία φαγητού, και σκεφτήκαμε ότι πρέπει με κάποιο τρόπο οι μεγάλες εταιρείες να επεκτείνουν τη χρήση των βάσεων πελατολογίου τους και στο mobile, αλλά με άλλο τρόπο. Κι αυτό, γιατί το κινητό έχει άλλο τρόπο επικοινωνίας, πρέπει να προσέχεις πώς μιλάς στο χρήστη σου, είναι πολύ προσωπικό, έχεις το location, άρα ξέρεις πού είναι ο άλλος, οπότε πάλι μπορείς να του μιλήσεις με συγκεκριμένο τρόπο".

Πολύ απλά, είδαν αυτή την τάση και θεώρησαν ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για το πώς τα μεγάλα brands μιλάνε με τους πελάτες τους.

Η ΚΑΛΗ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ...

Και, τα κατάφεραν, αφού βρήκαν ανταπόκριση με το "Καλήμερα", λόγω και της προϋπηρεσίας, που είχε ο ίδιος στην Αγγλία.

"Αυτό, που κάναμε, ήταν ότι πήγαμε σε πολύ μεγάλους πελάτες, τους εξηγήσαμε τι θέλουμε να κάνουμε, και βρέθηκαν 2-3 champions, που κατάλαβαν το concept. Έτσι, ξεκινήσαμε με μια πολύ μεγάλη τράπεζα, τη Eurobank, οι οποίοι το κατάλαβαν πολύ νωρίς", λέει ο κ. Δοξαράς και συνεχίζει : 

"Τους λύσαμε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα, που είχαν. Όλο το κομμάτι της επιστροφής του loyalty εκείνη τη στιγμή ήταν offline, δηλαδή σου ερχόταν στο λογαριασμό της πιστωτικής πόσους πόντους έχεις, και ήταν εντελώς ασύγχρονο, αφού το έβλεπες μια φορά το μήνα. Οπότε με το κινητό, ανά πάσα στιγμή πλέον βλέπεις πόσους πόντους ή ευρώ έχεις, πού εξαργυρώνεις, κλπ.". Μάλιστα, όπως υποστηρίζει, η τράπεζα απόσβεσε άμεσα το κόστος της εφαρμογής.
"Από τότε, που μπήκε αυτή η εφαρμογή, η μέση δαπάνη στις πιστωτικές της τράπεζας έχει αυξηθεί κατά 57% !".

Η συνέχεια ήταν απλή : "Τυποποιήσαμε αυτή την εφαρμογή, την κάναμε προϊόν, και την προσαρμόσαμε και για άλλους κλάδους (ασφαλιστικές, super market, λιανεμπόριο)".

 

 

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΘΟΝΗΣ ΣΑΣ...

"Το mobile στην Ελλάδα έχει δώσει τη δυνατότητα σε εταιρείες να διευρύνουν την επιρροή τους σε πολύ μεγάλο αριθμό χρηστών και πελατών, λόγω της διείσδυσης που έχει", υποστηρίζει ο Γιάννης Δοξαράς. "Μπορεί να ξεκινήσεις κάτι και σε λίγα χρόνια να έχεις ένα δισ. συνδρομητές".

Υπό αυτές τις συνθήκες, τι μπορούμε να περιμένουμε το 2015 ;

"Αυτό που θα δούμε είναι οι ηλεκτρονικές πληρωμές. Και οι 4 τράπεζες θα βγάλουν τα δικά τους (ηλεκτρονικά) πορτοφόλια".

Αρκεί, όμως, μόνο αυτό ; Δηλαδή, η ανάπτυξη της εφαρμογής ;

Ασφαλώς και όχι ! Υπάρχει ένας παράγοντας, που είναι και ο πλέον σημαντικός :

"Εκεί, που πρέπει όλοι να επενδύσουν, είναι πάνω στην εκπαίδευση του χρήστη. Ήδη, βλέπουμε ότι οι καταναλωτές καταλαβαίνουν ότι το κομμάτι της ευκολίας χρήσης δουλεύει και υφίσταται (ΤΑΞΙ, φαγητό κλπ). Οι τράπεζες θα επενδύσουν πάρα πολύ στην εκπαίδευση, γιατί το πλαστικό χρήμα έχει τεράστιο κόστος.
Πρέπει να τους μάθουν να αγοράζουν έτσι και αυτό αρχικά θα γίνει μέσω κινήτρων και ανταμοιβών (εισιτήρια, εκπτώσεις, δώρα, κλπ)".

 

 

"DO YOU LIKE, FRAULEIN, GREECE ?"

Σημαντικό ρόλο παίζει ο τουρισμός στο κομμάτι της εκπαίδευσης. Όχι, όμως, των Ελλήνων καταναλωτών, αλλά των εμπόρων. 

"Λόγω της ανόδου των αφίξεων, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των πληρωμών με πιστωτική, πάνω από 50%, γίνεται από τους ταξιδιώτες. Αυτό σημαίνει ότι όλοι, τράπεζες, λιανέμποροι, μικροί και μεγάλοι, θα πρέπει να βάλουν στην κουλτούρα τους την πληρωμή με πλαστικό χρήμα ή/και με κινητό.
Πολύ απλά, το κύμα των τουριστών, που θα έρθουν το 2015, θα είναι εκπαιδευμένοι, και κατά συνέπεια θα εκπαιδεύσει την αγορά.