Ένα λάθος που κόστισε δισ. ευρώ στον όμιλο Hyundai – Kia

Τεράστιο πλήγμα αξιοπιστίας που κόστισε ήδη 3,1 δισ. δολάρια στον όμιλο Hyundai – Kia, υπέστη η αυτοκινητοβιομηχανία που έδινε λάθος στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμου.

Το Reuters κάνει λόγο για “φιάσκο” του ομίλου, ενώ οι εταιρίες παραδέχθηκαν ότι είχαν παρουσιάσει εσφαλμένα στοιχεία ως προς την κατανάλωση καυσίμων των οχημάτων τους. Είχε προηγηθεί η σχετική απόφαση από την αμερικανική Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος η οποία έκρινε ότι στα αυτοκίνητα Kia και Hyundai από το 2011 μέχρι και τα μοντέλα για το 2013, παρουσιαζόταν υπερτιμημένη οικονομία καυσίμων.

Το πρακτορείο Reuters κάνει λόγο για πλήγμα αξιοπιστίας στις δύο εταιρείες και αναφέρει πως το brand name και των δύο εταιρειών θα χρειαστεί τουλάχιστον μία δεκαετία για να ανακτηθεί.

Οι δύο μετοχές κατέγραψαν ελεύθερη πτώση 7% στην κορεατική αγορά, ενώ μόνο για τη Hyundai η μείωση της κεφαλαιοποίησης υπολογίζεται στα 3,1 δισ. δολ. μέσα σε μία συνεδρίαση.

Οι επενδυτές ανησυχούν για το ύψος των αποζημιώσεων που θα κληθούν να δώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε 1 εκατ. πελάτες τους. Αναλυτές αναφέρουν ότι το κόστος για τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να ανέλθει σε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο μεμονωμένων αγωγών από πελάτες.

Η ίδια η Hyundai αναφέρει πως το λάθος έγινε μόνο στις πωλήσεις που αφορούν στη Βόρειο Αμερική. "Όλα τα αυτοκίνητα Hyundai που πουλήθηκαν σε άλλες περιοχές του κόσμου έχουν τα σωστά στοιχεία ως προς την αξιολόγηση για την οικονομία καυσίμων" ανέφερε η εταιρεία.

Τι λένε οι αναλυτές για το λάθος

“Πιστεύουμε ότι η πιθανή οικονομική ζημία είναι επουσιώδη σε σχέση με την πιθανή απώλεια φήμης του σήματός”, ανέφερε  ο James Yoon, αναλυτής της BNP Paribas.

Ορισμένοι αναλυτές λένε ότι σε αντίθεση με την  Τoyota Motor Corp και την Ford Motor Co, η Hyundai και η θυγατρική της, Kia παραδέχθηκαν αμέσως το λάθος τους και ανακοίνωσαν σχέδιο αποζημίωσης.

“Αυτοί είχαν πιο σοβαρά θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια. Έτσι, οι επιπτώσεις μπορεί να είναι μικρότερες από εκείνες των ανταγωνιστών," ανέφερε ο αναλυτής της Citi Ethan Kim

Η εταιρεία θα επιστρέψει στους ιδιοκτήτες τα χρήματα για τα επιπλέον έξοδα που έκαναν για καύσιμα και δημοσίευσε μια ολοσέλιδη διαφήμιση σε εφημερίδα την Κυριακή για να ζητήσει συγγνώμη.