Ελληνικά βότανα, θεοί του Ολύμπου και η συνταγή της επιτυχία των Fresh Line

Ελληνικά βότανα, θεοί του Ολύμπου και η συνταγή της επιτυχία των Fresh Line

Ξεκινώντας από ένα μικρό κατάστημα στην Αθήνα, τα προϊόντα της εταιρείας πωλούνται πλέον σε 16 διαφορετικές χώρες του κόσμου

Από τι υλικά θα ήταν φτιαγμένη η συνταγή της απόλυτης ομορφιάς; Με συνταγές από την αρχαιοελληνική παράδοση, υλικά από την ελληνική γη, οικογενειακή παράδοση από το Ζάντε ε, και λίγο θείο πασπάλισμα από τον Όλυμπο. Και ποιος βρήκε αυτή τη συνταγή; Η κα Μάυρα Βαγιωνή – Στασινοπούλου, ιδρυτής των Fresh Line.

Γράφει η Λήδα Δεληγιάννη

Όλα ξεκίνησαν από ένα μικρό μαγαζάκι στην Αθήνα το 1992. Ή – για την ακρίβεια- όχι ακριβώς από εκεί. Η γιαγιά της κ. Μάυρας ήταν από τη Ζάκυνθο. Η οικογένεια της είχε, στο νησί, ένα εργοστάσιο παρασκευής σαπουνιών. Αυτή την παράδοση αποφάσισε να αξιοποιήσει η κ. Μάυρα, μαζί με την αρχέγονη γνώση των ιαματικών ιδιοτήτων που έχουν τα βότανα που αφθονούν στην ελληνική γη.

Από το αεροπλάνο, στο πρώτο μαγαζάκι και τα Fresh Line

Σε ηλικία μόλις 18 χρονών, η κ. Μάυρα Βαγιωνή – Στασινοπούλου άνοιξε μια μικρή βιοτεχνία ρούχων. Μόλις δυο χρόνια μετά, η βιοτεχνία καταστράφηκε από φωτιά, μαζί με το σπίτι της.

Στη συνέχεια εργάστηκε ως αεροσυνοδός.

Έγινε μαμά σε ηλικία 20 ετών και απέκτησε 2 κόρες. Λίγα χρόνια, μπήκε στην κουζίνα του σπιτιού της για έναν διαφορετικό λίγο από τα συνήθη καθήκοντα της συζύγου και μαμάς: με τις συνταγές που είχε από τη γιαγιά της, πειραματίστηκε και άρχισε να φτιάχνει καλλυντικά. Όταν δοκίμασε αρκετές εκδοχές και κατέληξε σε κάποιες πετυχημένες συνταγές, άνοιξε το πρώτο μαγαζάκι με χειροποίητα καλλυντικά σε μια γειτονιά του Χαλανδρίου.

Καθώς δεν διέθετε κάποιο κεφάλαιο (το γνωστό πρόβλημα ασφυξίας που αντιμετωπίζουν πάρα πολλοί άνθρωποι με όραμα να κάνουν κάτι δικό τους) προχωρούσε με μόνο «καύσιμο» την προτίμηση που της έδειχναν οι πελάτες της, που γίνονταν όλο και περισσότεροι.

Έτσι ήλθε το επόμενο κατάστημα. Και μετά «γεννήθηκαν» τα Fresh Line, που πλέον ήταν καταστήματα franchise.

Ελλείψει χρημάτων, στα πρώτα της μαγαζιά έραβε μόνη της τις κουρτίνες, έβαφε τα έπιπλα.

Στη δουλειά μπήκαν, πριν καν κλείσουν τα 18, και οι δυο κόρες της, Ναταλί και Πάολα Βαγιωνή, που «τρέχουν» μέχρι σήμερα την εταιρεία με τη μητέρα τους.

Τα κορίτσια έκαναν ό,τι μπορούσαν: η μια ζωγράφιζε τα ταμπελάκια, η άλλη βοηθούσε τη μαμά της με τον υπολογιστή.

Η πρώτη μεγάλη μονάδα παραγωγής των Fresh Line φτιάχτηκε το 2003.

Οι αρχαίες συνταγές και τα ονόματα των θεών του Ολύμπου

Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε με αρωματικά έλαια για το σώμα, σαπούνια και προϊόντα για μαλλιά με βάση το ξύδι. Τα προϊόντα που πουλούσε σε εκείνο το μικρό μαγαζάκι στο Χαλάνδρι, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ήταν αποκλειστικά χειροποίητα.

Σήμερα, η γκάμα των προϊόντων που προσφέρει η εταιρεία περιλαμβάνει πληθώρα προϊόντων για το πρόσωπο, το σώμα και τα μαλλιά, με βάση εκχυλίσματα βοτάνων, οργανικά έλαια φυτών κ.ά. Κάθε σειρά προϊόντων έχει τη δική της σύσταση αλλά και το δικό της όνομα. Όλες «βαφτισμένες» από την αρχαιοελληνική μυθολογία, ονόματα θεών, θεοτήτων και – όχι τόσο- κοινών θνητών: Δίας, Ήρα, Αθηνά, Τερψιχόρη, Άρτεμις, Κασσάνδρα, Κυβέλη κ.ά.

Τριαντάφυλλα και λεβάντα, χαμομήλι και σκόρδο (και όμως), λαχανικά, ρετσίνι και μαστίχα είναι κάποια από τα προϊόντα που βρίσκονται στις συνταγές της Fresh Line, όπως και στις σπιτικές συνταγές κοσμετολογίας των γυναικών της αρχαίας Ελλάδας.

Χαρακτηριστικό είναι ότι πολλά από τα προϊόντα φυλάγονται στο ψυγείο, καθώς δεν έχουν συντηρητικά. Κάτι που θυμίζει περισσότερο φαγητό παρά καλλυντικά. Πολλά από τα προϊόντα Fresh Line έχουν ημερομηνία λήξης, κάποια, μάλιστα, λήγουν το πολύ μέσα σε ένα μήνα από την παραγωγή τους.

Μια ακόμη πρωτοπορία που εισήγαγε η Fresh Line είναι ότι πουλά πολλά από τα προϊόντα της με το κιλό και όχι προσυσκευασμένα, για να αγοράζει ο πελάτης την ποσότητα που επιθυμεί.

Η εταιρεία αριθμεί σήμερα περισσότερα από 100 άτομα προσωπικό. Η μονάδα παραγωγής είναι στην Αττική, στο Κορωπί. Ενώ τα προϊόντα της Fresh Line διατίθενται σε περισσότερα από 250 σημεία πώλησης σε 16 χώρες σε όλο τον κόσμο. Πάνω από το 75% των εσόδων της της Fresh Line προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού ενώ 2 στα 3 καταστήματα και σημεία πώλησης είναι στο εξωτερικό.

Μάλιστα, η κ. Βαγιωνή – Στασινοπούλου έχει γράψει και ένα βιβλίο και δεν δίστασε να μοιραστεί όλες τις συνταγές των καλλυντικών της Fresh Line.