Ακρίβεια: Οι αυξήσεις στις τιμές «αδειάζουν» το καλάθι του σούπερ μάρκετ

Ακρίβεια: Οι αυξήσεις στις τιμές «αδειάζουν» το καλάθι του σούπερ μάρκετ

Οι Έλληνες μετρούν τα χρήματα τους για να περάσουν τον μήνα

Οι αυξημένες τιμές και η ακρίβεια που καλπάζει «αδειάζουν» το τραπέζι των πολιτών και μειώνουν τα αγαθά που μπαίνουν στο καλάθι του σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, άλλαξαν και οι μετρούν τα χρήματα τους ευρώ ευρώ για να περάσουν τον μήνα.

Σύμφωνα με το ινστιτούτο έρευνας λιανεμπορίου ΙΕΛΚΑ, τον Ιανουάριο του 2024 το 75% των καταναλωτών δήλωσε πως έχει ακυρώσει όλες τις δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια.

Πέρυσι τον ίδιο μήνα, το ποσοστό ήταν στο 71%.

Το κόστος ζωής έχει αυξηθεί δραματικά

Όπως μετέδωσε το πρωί της Δευτέρας (5/1) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο η ακρίβεια καλπάζει και το εισόδημα παραμένει σταθερό. Το κόστος ζωής έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, όπως λένε, για αυτό και στο σουπερμάρκετ πηγαίνουν πλέον με λίστα για να αγοράσουν μόνο τα απαραίτητα.

Επίσης, το ινστιτούτο έρευνας λιανεμπορίου ΙΕΛΚΑ έδειξε πως το 40% των ερωτηθέντων τον Ιανουάριο του ‘23 δήλωνε πως έχει αλλάξει μάρκα – επωνυμία προϊόντος. Φέτος, το ποσοστό αυξήθηκε στο 48%.

Πέρυσι τέτοια εποχή το 11% δήλωνε πως έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του. Φέτος, το ποσοστό αυξήθηκε στο 15%.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι μισοί δήλωσαν ότι έχουν αναβάλλει εργασίες συντήρησης και επισκευής του αυτοκινήτου ή του σπιτιού, ενώ 8 στους 10 ζητούν μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε βασικά είδη.