Προβληματισμός στην αγορά της Θεσσαλονίκης για την κίνηση στις εκπτώσεις

Προβληματισμός στην αγορά της Θεσσαλονίκης για την κίνηση στις εκπτώσεις

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο η εκπτωτική περίοδος είναι «ξεχειλωμένη»

Στη μέση της περιόδου των θερινών εκπτώσεων και οι έμποροι της Θεσσαλονίκης δεν είναι ικανοποιημένοι από την κίνηση στην αγορά, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), Κοσμάς Καλογιάννης, ο οποίος έκανε λόγο για πτωτική τάση, σε σύγκριση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο.

«Δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Η αγορά δεν πάει καλά, κάποιες μικροεξάρσεις υπήρξαν τις ημέρες κυρίως της κακοκαιρίας, όπου ο κόσμος που δεν επισκέφτηκε τις παραλίες, βρέθηκε στην αγορά και με την ευκαιρία ψώνισε κάτι» σημείωσε και συμπλήρωσε ότι «σε σύγκριση με πέρσι τέτοια εποχή έχουμε πτωτικά αποτελέσματα, προτεραιότητα του κόσμου είναι να πάει λίγες μέρες διακοπές». Και αν κατά μέσο όρο καταγράφεται κάμψη, σε επιμέρους καταστήματα και εμπορικές επιχειρήσεις υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις, που «κράτησαν» τα περσινά επίπεδα.

«Καλά πάμε, κινήθηκε λίγο παραπάνω η αγορά, συγκριτικά με την άνοιξη την ανάλογη περίοδο που δεν είχε τόση δουλειά, περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι είμαστε» όπως περιέγραψε στο ΑΠΕ ο ιδιοκτήτης καταστήματος νεανικής ένδυσης χιονοδρομίας και άλλων σπορ, στην οδό Τσιμισκή, Μανώλης Κατσαράκης. «Είχαμε δύο καλές πρώτες εβδομάδες στην αρχή των εκπτώσεων, κατόπιν είχαμε μια μικρή κάμψη ή πάνω κάτω στα ίδια» σχολίασε ο Αποστόλης Γιαμαλάκης, ιδιοκτήτης καταστήματος γυναικείας ένδυσης.

Οι έμποροι δηλώνουν προβληματισμένοι, καθώς η διάρκεια της περιόδου των εκπτώσεων είναι «ξεχειλωμένη» και η πρακτική των ανεξέλεγκτων προσφορών έχει «χαλάσει» τις συνήθειες του καταναλωτή, σημείωσε ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ. «Πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης είναι να σταματήσουν οι ανεξέλεγκτες προσφορές και να υπάρχουν ελεγχόμενες, τρεις φορές το χρόνο ανεξάρτητα από τις εκπτώσεις» είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε πως ακόμη και τα δεκαήμερα των ενδιάμεσων εκπτώσεων (Νοεμβρίου, Μαΐου και Σεπτεμβρίου) «δεν βοηθούν».

«Πλέον είναι πάρα πολλά τα διαστήματα με εκπτώσεις, δύο μήνες σχεδόν το καλοκαίρι, άλλο τόσο τον χειμώνα στις γιορτές, τα 10ήμερα κατά τη γνώμη μου πρέπει να καταργηθούν. Τις πρώτες μέρες (οι καταναλωτές) βγαίνουν και βρίσκουν ό,τι χρειάζονται και μετά πάντα υπάρχει πτώση. Τόσος πολύ καιρός με εκπτώσεις δεν βοηθάει τον εμπορικό κόσμο» σημείωσε και ο έμπορος Αποστόλης Γιαμαλάκης. Την ίδια άποψη καταθέτει και ο Μανώλης Κατσαράκης. «Για μένα αυτά τα ενδιάμεσα διαστήματα εκπτώσεων είναι λάθος χαλάνε την αγορά, έρχεται ο πελάτης όποτε θυμάται και λέει εσύ δεν έχεις προσφορές όπως οι άλλοι;» τονίζει.

Ο εμπορικός κόσμος αναμένει τα αποτελέσματα των νέων φορολογικών μέτρων της κυβέρνησης και ελπίζει σε καλύτερες μέρες. «Ελπίζουμε με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο να μπορέσει να απομείνει διαθέσιμο χρήμα ώστε να διοχετευθεί και στην αγορά» υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ. «Ευελπιστούμε για σταθερότητα γιατί δεν υπάρχει και θα νιώσουμε κι εμείς λίγο καλύτερα» σχολίασε ο ιδιοκτήτης καταστήματος Μανώλης Κατσαράκης.

Την ίδια στιγμή οι έμποροι υποστηρίζουν ότι κάνουν ουσιαστικές και καλές εκπτώσεις. «Θέλουν να εκποιήσουν, να ρευστοποιήσουν, πολλές φορές οι εκπτώσεις κινούνται και κάτω του κόστους» τόνισε ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου. «Μερικές εκπτώσεις ήταν καλές. Εγώ βρήκα (προϊόντα) με 60% και με 70%. Αγόρασα χειμωνιάτικα» είπε στο ΑΠΕ νεαρή καταναλώτρια.

«Δεν ψώνισα φέτος κάτι, πηγαίνω να φτιάξω στον τσαγκάρη τα περσινά μου παπούτσια. Ψώνισα πέρσι», ανέφερε άλλη νεαρή γυναίκα, η οποία ωστόσο σχολίασε, πώς «υπάρχουν φθηνά και ακριβά προϊόντα και δυνατότητες επιλογής. Οι τιμές έχουν μεγάλη ποικιλία. Γίνονται εκπτώσεις και προσφορές συνέχεια τώρα, οπότε εξαρτάται από το πότε μπορείς να διαθέσεις χρήματα» συμπλήρωσε.

Ακόμη και οι τουρίστες -παραδοσιακοί καταναλωτές- από τις Βαλκανικές χώρες, είναι πιο «συγκρατημένοι» φέτος, όπως υποστηρίζει ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ. «Ακόμη και οι τουρίστες που επισκέπτονταν την πόλη και ψώνιζαν κυρίως επώνυμα ρούχα και άλλα προϊόντα, δεν αγοράζουν πια όπως παλιότερα και σε αυτό το αγοραστικό κοινό βλέπουμε πτώση» σημείωσε ο κ. Καλογιάννης.