Indian & Victory: Επίσημα στην Ελλάδα

Με κάθε επισημότητα πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των Indian και Victory στη χώρα μας. Πλέον και το ελληνικό δίτροχο κοινό μπορεί να αποκτήσει μια εντυπωσιακή μοτοσικλέτα από αυτές τις δύο ξεχωριστές αμερικάνικες εταιρίες.

Δύο τρανταχτά ονόματα στους δύο τροχούς, από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, βρήκαν επιτέλους το σπίτι τους και στην Ελλάδα.

Η Indian Motorcycle και η Victory Motorcycles βρίσκονται πλέον στο εντυπωσιακό κατάστημα «αμερικάνικου» τύπου της ελληνικής αντιπροσωπείας στο Μαρούσι. Τόσο η Indian όσο και η Victory είναι διαθέσιμες στο ελληνικό κοινό μέσω της Sportswind S.A., εταιρίας του Fais Group, του κ. Σάμι Φάις. O κ. Φάις είναι γνωστός στο χώρο των δύο τροχών από τη μέχρι πρότινος αντιπροσώπευση της Harley-Davidson στην Ελλάδα με τον όμιλό του να αντιπροσωπεύει στη χώρα μας μεγάλες εταιρίες, μεταξύ των οποίων οι Adidas και Puma.

Λίγο πριν τις γιορτές βρεθήκαμε στο ολοκαίνουριο κατάστημα της ελληνικής αντιπροσωπείας των 2 αμερικάνικων εργοστασίων, στη Λ. Κηφισίας 171. Εκεί γνωρίσαμε από κοντά τους ανθρώπους της αντιπροσωπείας αλλά και τις εντυπωσιακές δημιουργίες των δύο εταιριών και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Indian Motorcycle: Σε γερά θεμέλια
Η Indian είναι ένα από τα πιο ιστορικά ονόματα που έρχεται στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Η δύναμη του ονόματος Indian φαίνεται από το γεγονός ότι παρά το πολυτάραχο παρελθόν του, κατάφερε να επιβιώσει στο πέρασμα του χρόνου. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μοτοσικλέτες με αυτό το όνομα παράγονταν σχεδόν όλες τις προηγούμενες 10ετίες, από την χρεωκοπία της αυθεντικής Indian το 1953. Με λίγα λόγια ήταν πολλοί αυτοί που πίστεψαν στη δύναμη του ονόματος Indian, της άλλοτε νούμερο ένα αμερικάνικης εταιρίας σε πωλήσεις και αγωνιστικές επιτυχίες, αλλά και στο φανατικό κοινό που το ακολουθεί. Κανείς τους, ωστόσο, δεν αποδείχθηκε άξιος για να στηρίξει την αναβίωσή αυτού του ιστορικού ονόματος όπως πραγματικά του αρμόζει.

Όλα αυτά μέχρι που εμφανίστηκε ο κολοσσός που ακούει στο όνομα Polaris Industries, ο οποίος αγόρασε το 2011 τα δικαιώματα της Indian και σε ένα εντυπωσιακά μικρό χρονικό διάστημα (περίπου 27 μήνες) έβαλε τα πράγματα σε τάξη! Την εμφάνισή του έκανε πρώτα στο κοινό ο εκπληκτικός σε σχεδίαση κινητήρας Thunder Stroke των 111 κυβικών ιντσών (1.818 κ.εκ.), με σχεδίαση απευθείας από το ένδοξο παρελθόν της Indian, ενώ το 2013, έγινε αυτό όλοι που περίμεναν με ανυπομονησία: η παρουσίαση των νέων Indian Chief που αποτελούν 100% προϊόν εξέλιξης της Polaris και σπάνε κάθε δεσμό με το αμαρτωλό κομμάτι του παρελθόντος της Indian.

Το 2014 ήρθε η σειρά του tourer Roadmaster αλλά και του Scout, της πρώτης υγρόψυκτης μοτοσικλέτας της Indian στην ιστορία της, αλλά και του πιο πετυχημένου εμπορικά μοντέλου της στο παρελθόν. Όλες οι επίσημες παρουσιάσεις των νέων Indian πραγματοποιήθηκαν στο θρυλικό αμερικάνικο ράλι-συνάντηση Sturgis το οποίο διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1938 από τα μέλη του Jackpine Gypsies Motorcycle Club που ήταν κάτοχοί μοτοσικλετών Indian -το ίδιο club το διοργανώνει μέχρι σήμερα!

Σειρά Chief: Πολεμικές ιαχές
Όσο εντυπωσιακές και αν φαίνονται οι νέες Chief στις φωτογραφίες, μπορούμε να πούμε με ειλικρίνεια ότι αδικούνται. Πρόκειται πραγματικά για μοτοσικλέτες που πρέπει να δει κανείς από κοντά για να καταλάβει την δουλειά που έχει γίνει από τους ανθρώπους της Indian ειδικά όσον αφορά στις λεπτομέρειές τους. Την παράσταση κλέβει φυσικά ο τεράστιος αερόψυκτος κινητήρας που καλύπτεται από εντυπωσιακής ποιότητας χρώμιο που καθρεπτίζει τα πάντα γύρω του, ενώ το ίδιο ισχύει και για την βαφή των μοτοσικλετών. Όλα τα πράγματα που έκαναν τις Indian
άμεσα αναγνωρίσιμες παγκοσμίως, όπως η σχεδίαση των φτερών και ο φωτιζόμενος Ινδιάνος με το πολεμικό κάλυμμα της κεφαλής δίνουν δυναμικά το παρών σε όλες τις Chief, με την καθεμία να κλέβει τα βλέμματα για διαφορετικούς λόγους. Η Classic γιατί βρίσκεται σχεδιαστικά πιο κοντά από όλες στις τελευταίες αυθεντικές Indian και η Vintage χάρη στις καφέ δερμάτινες μαλακές βαλίτσες της με τα κρόσια και το μεγάλο παρμπρίζ. Η Chieftain, ο «Αρχηγός της Φυλής», ξεχωρίζει φυσικά λόγω του τεράστιου φέρινγκ το οποίο φέρει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα! Το φέρινγκ που έχει τοποθετηθεί στο τιμόνι είναι εμπνευσμένο σχεδιαστικά από το τρένο Super Chief της 10ετίας του 1930. Η εντυπωσιακή κλασική εμφάνιση των Chief κρύβει πολύ καλά τη σύγχρονη σχεδίασή των μηχανικών τους μερών. Το πλαίσιο είναι χυτό αλουμινένιο (!), με διαφορετική γεωμετρία για το Chieftain από τα Classic και Vintage, το πιρούνι έχει διάμετρο καλαμιών στα 46 χλστ, ενώ στον εξοπλισμό των μοτοσικλετών περιλαμβάνεται σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (μπορείτε να εκκινήσετε ακόμη και μόνο με την εισαγωγή ενός κωδικού!) ABS και cruise control. To bagger Chieftain φέρει επιπλέον ηχοσύστημα με δύο ηχεία, Bluetooth, μόνιτορ πίεσης των ελαστικών (!), αλλά και πίσω ρυθμιζόμενη αερανάρτηση. Αερανάρτηση πίσω φέρει και το Roadmaster, η προσωποποίηση της τουριστικής χλιδής στους δύο τροχούς. Με περισσότερα ηχεία σε σχέση με το Chieftain, τεράστια σέλα αναβάτη-σηνεπιβάτη με πλάτη, πορτμπαγκάζ και χώρο αποσκευών που υπερβαίνει συνολικά τα 150 λίτρα αλλά και ρυθμιζόμενη προστασία για τα πόδια του αναβάτη.

Το υγρόψυκτο Scout, το οποίο δυστυχώς δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά είναι ένα εντελώς διαφορετικό cruiser που στοχεύει σε ένα σαφώς πιο ενθουσιώδες κοινό, όσον αφορά τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά-ευελιξία και λογικά και σε νεότερους αναβάτες καθώς είναι και πιο προσιτό. Το βάρος του ανέρχεται στα 255 κιλά και η ισχύς του δικύλινδρου κινητήρα των 1.130 κ.εκ. είναι σχετικά μεγάλη καθώς ανέρχεται στους 100 ίππους. Δεν ξέρουμε τι θα έλεγαν οι ιδρυτές της Indian, George M. Hendee και Carl Oscar Hedstrom, για τις προηγούμενες προσπάθειες αναβίωσης της αμερικάνικης εταιρίας, αλλά για τις νέες μοτοσικλέτες σίγουρα θα ήταν περήφανοι.

Victory Motorcyles: Η άλλη πλευρά του νομίσματος
Πάμε τώρα από τον παλιότερο στο νεότερο Αμερικάνο κατασκευαστή μοτοσικλετών μαζικής παραγωγής! Τα cruiser της Victory παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 1997. Είναι μοτοσικλέτες διαφορετικής φιλοσοφίας από τις Indian και απευθύνονται σε εκείνους που θέλουν μια cruiser η οποία δεν κοιτάζει στην παράδοση και ακολουθεί πιο μοντέρνες σχεδιαστικές γραμμές και τάσεις. Οι μοτοσικλέτες της Victory χωρίζονται γενικά σε τρεις κατηγορίες: Στα Cruisers, στα Touring και στα Baggers. Από αυτά εμείς είδαμε από κοντά κάποια από τα Cruisers, τα οποία προκαλούν εντύπωση με τις μαζεμένες διαστάσεις τους και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.

Τα Cruiser (Vegas 8-Ball, Gunner, High-Ball, Hammer 8-Ball) μοιράζονται πλαίσιο, κινητήρα, φρένα και αναρτήσεις και διαφοροποιούνται κυρίως στο στιλ (τροχοί, τιμόνι, πίσω φτερό) και τις χρωματικές επιλογές. Ο κινητήρας τους είναι V2 αερόψυκτος 1.737 κ.εκ., με περιεχόμενη γωνία 50 μοιρών, έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και 4βαλβίδες στον κύλινδρο. Τα φρένα είναι δίσκοι 300 χλστ. εμπρός και πίσω που συνδυάζονται με δαγκάνα τεσσάρων και δύο εμβόλων αντίστοιχα, το κιβώτιο είναι εξατάχυτο, το εμπρός πιρούνι έχει διάμετρο καλαμιών 43 χλστ. και το πίσω αμορτισέρ είναι κεντρικά τοποθετημένο. To Hammer 8-Ball είναι το μόνο από τα τέσσερα που φέρει ανεστραμμένο πιρούνι.

H σειρά Touring απαρτίζεται από δύο μοντέλα, το Vision Tour και το Cross Country Tour. Ο κινητήρας τους είναι κοινός με των Cruiser, ωστόσο, το πλαίσιο είναι ενισχυμένο, τα δισκόφρενα εμπρός είναι δύο και το πιρούνι έχει 3 χλστ. μεγαλύτερη διάμετρο στα 46. Και τα δύο φέρουν ABS και cruise control, μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, πορτμπαγκάζ και θερμαινόμενα γκριπ και σέλα. Το Vision Tour είναι αδιαμφισβήτητα το πιο «διαστημικό» μεταξύ των δύο με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ενώ το Cross Country Tour φέρει ρυθμιζόμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη και σύστημα στο φέρινγκ που επιτρέπει στον αναβάτη να μπλοκάρει ή να αφήνει ελεύθερο μέρος της ροής του αέρα.

Τα Baggers (Cross Country, Cross Country 8-Ball, Magnum) μοιράζονται επίσης τον μεγάλο αμερικάνικο κινητήρα και το πλαίσιο, ενώ οι μεταξύ τους αλλαγές είναι αισθητικής φύσεως, και στον τομέα των τροχών. Μεταξύ των μοτοσικλετών της Victory είναι μάλλον τα πιο εντυπωσιακά και όπως και τα Touring χαρακτηρίζονται από τα υψηλά επίπεδα εξοπλισμού. Το Magnum έχει μάλιστα και έκδοση «Ness» με καλούδια από τον οίκο βελτιώσεων Arlen Ness, όπως είναι οι τέσσερις διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί.

Αξεσουάρ και ρουχισμός
Τόσο οι μοτοσικλέτες της Indian όσο και εκείνες της Victory πλαισιώνονται από μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ ώστε να μπορούν να έρθουν στα μέτρα του κάθε αναβάτη. Ακόμη πιο σημαντικό είναι η προσοχή που έχουν δώσει και οι δύο εταιρίες στην ένδυση του αναβάτη (cαsual αλλά και τεχνικά) που αποτελεί από μόνος του λόγος για να επισκεφτείτε το κατάστημα της ελληνικής αντιπροσωπείας και να κάνετε όμορφα και ποιοτικά δώρα σε εσάς και στα αγαπημένα σας πρόσωπα. Ειδικά για τον ρουχισμό των δύο εταιριών η ελληνική αντιπροσωπεία ίσως μας επιφυλάξει και κάποια έκπληξη στο μέλλον και δεν αποκλείεται να τα δούμε και σε άλλα καταστήματα ρουχισμού πιο κοντά στο κέντρο αλλά και σε άλλες πόλεις.

Νέα χρονιά με περισσότερες επιλογές
Το 2015 μας βρίσκει λοιπόν με δύο επιπλέον εταιρίες στα cruisers και οι δύο αμερικάνικες, η καθεμία με τη δική της φιλοσοφία. Αν ψάχνετε για την επόμενη μοτοσικλέτα σας σε αυτή την κατηγορία τότε καλά θα κάνετε να περάσετε μια βόλτα από το κατάστημα της νέας ελληνικής αντιπροσωπείας των Indian και Victory στη Λ. Κηφισίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα μείνετε εντυπωσιασμένοι.

Indian Motorcycle
Μοντέλο-Τιμή (ευρώ)
Chief Classic: 25.950
Chief Classic (Two Tone): 26.950
Chief Vintage: 28.650
Chief Vintage (Two Tone): 29.650
Chieftain: 30.650
Chieftain (Two Tone): 31.650
Roadmaster: 36.950
Roadmaster (Two Tone): 37.950
Scout: 14.250

Victory Motorcycles
Μοντέλο-Τιμή (ευρώ)
Vegas: 17.200
Judge: 19.500
Gunner: 18.200
Highball: 18.600
Jackpot: 19.600
Cross Country: 26.000
Vision Tour: 29.650
Magnum: 27.500

Πηγή: www.mototriti.gr