Τι είναι τα βίντεο της Αλ Κάιντα που έφτιαχναν οι ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ πλήρωναν για ψεύτικα βίντεο της Αλ Κάιντα που είχαν ως στόχο να κατασκοπεύουν και να προπαγανδίζουν στο Ιράκ

Περισσότερο από μισό δισεκατομμύριο δολάρια πλήρωσαν οι ΗΠΑ και συγκεκριμένα τα μυστικά κονδύλια του αμερικανικού Πενταγώνουν, σε μια εξαιρετικά αμφιλεγόμενη βρετανική εταιρεία, την Bell Pottinger, προκειμένου οι Βρετανοί να τους φτιάχνουν ψεύτικα βίντεο, που δήθεν ήταν βίντεο της Αλ Κάιντα και του Μπιν Λάντεν.

Με τα βίντεο αυτά, οι Αμερικανοί, σε μια άκρως μυστική επιχείρηση, έκαναν προπαγάνδα στη Μέση Ανατολή, κυρίως το Ιράκ, με σκοπό κυρίως να δημιουργηθεί μία αρνητική εικόνα για την Αλ Κάιντα. Επιπλέον, μπορούσαν να παρακολουθούν κρυφά ποιοι χρήστες έβλεπαν τα βίντεο αυτά προκειμένου να τους έχουν στη μαύρη λίστα για περαιτέρω... διερεύνηση.

Τις αποκαλύψεις έκανε η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Γραφείο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας (Bureau of Investigative Journalism) στην εφημερίδα Sunday Times.

Την εντολή για τη διεξαγωγής της επιχείρησης προπαγάνδας και κατασκοπείας υπέγραφε ο τότε αρχηγός των αμερικανικών δυνάμεων στο Ιράκ και μετέπειτα επικεφαλής της CIA, Στρατηγός Ντέιβιντ Πετρέους.

Οι Βρετανοί εργάζονταν μαζί με Ιρακινούς συνεργάτες τους σε μυστική τοποθεσία, υψίστης ασφαλείας, στη Βαγδάτη του Ιράκ, από όπου και διαχέονταν τα βίντεο στο διαδίκτυο.

Η εταιρεία Bell Pottinger είχε χρυσό συμβόλαιο με τους Αμερικανούς για το άκρως απόρρητο πρόγραμμα προπαγάνδας.

Την αποκάλυψη έκανε πρώην υπάλληλος της βρετανικής εταιρείας, ο Μάρτιν Ουελς και επιβεβαίωσε ο πρώην επικεφαλής τής, Bell Pottinger. Ωστόσο δεν έδωσε καμία περαιτέρω λεπτομέρεια κάνοντας λόγο για «μυστική αποστολή».

Τα βίντεο περιείχαν αποσπάσματα από ειδήσεις που υποτίθεται προέβαλαν αραβόφωνα δίκτυα αλλά και μηνύματα εξτρεμιστών και ηγετικών στελεχών της Αλ Κάιντα. Με ειδικό λογισμικό που ήταν προσαρτημένο στο βίντεο, οι αμερικανικές υπηρεσίες μπορούσαν να εντοπίσουν τους χρήστες που τα έβλεπαν.

Ο ιδρυτής της αμφιλεγόμενης εταιρείας, Bell Pottinger, επιτυχημένος σπεσιαλίστας των δημοσίων σχέσεων είχε αναλάβει μεταξύ άλλων το δημόσιο προφίλ της Μάργκαρετ Θάτσερ (χάρη στη δουλειά του το προσωνύμιο Σιδηρά Κυρία), τις προεκλογικές εκστρατείες που οδήγησαν σε τρεις νίκες το Συντηρητικό Κόμμα της Βρετανίας αλλά και εκστρατείες για το Σύρο πρόεδρο Μπασάρ Αλ Άσαντ.