Πώς γίνονται οι οργανισμοί όταν μεγαλώνουν στο διάστημα;

Τι συμβαίνει όταν κάποιος καλλιεργήσει πειραματικά, βακτήρια στο διάστημα; Παράξενα πράγματα, είναι η σύντομη απάντηση. Μια ομάδα επιστημόνων έστειλε δείγματα του βακτηρίου Pseudomonas aeruginosa στο διαστημόπλοιο Atlantis της NASA, το οποίο βρίσκεται σε τροχιά. Ο λόγος, ήταν η επιθυμία τους να συγκρίνουν τον τρόπο ανάπτυξης των βακτηρίων στο διάστημα, με τον συνήθη στη Γη.

Οι αποικίες των μικροοργανισμών που καλλιεργήθηκαν σε τροχιά, είχαν περισσότερα ζωντανά κύτταρα, ήταν πυκνότερα και παρουσίαζαν περισσότερη βιομάζα από τα ομοειδή τους στον πλανήτη μας. Επίσης, τα διαστημικά βακτήρια αναπτύχθηκαν σχηματίζοντας μια δομή κάθετη και κωνικού τύπου, η οποία δεν έχει ποτέ παρατηρηθεί στη Γη. Οι μικροοργανισμοί αναπτύσσονταν ανεξέλεγκτα, ωστόσο ακόμα δεν είναι γνωστό τι ρόλο παίζει η βαρύτητα στην ανάπτυξή τους. Τα διαστημικά βακτήρια καλλιεργήθηκαν σε τεχνητή ουρία το 2010 και το 2011.

Η συμπεριφορά των μικροοργανισμών σε συνθήκες μικροβαρύτητας, αποδεικνύει πώς η φύση είναι ικανή να προσαρμόζεται σε εξωγήινα περιβάλλοντα με τρόπους που απαιτούν περαιτέρω μελέτη και έρευνα. Τα βακτήρια αποτελούν έναν άριστο τρόπο μελέτης του πώς η ζωή προσαρμόζεται στο διάστημα επί μακρόν, και συνεπώς η κατανόησή τους θα μας βοηθήσει στις προσπάθειες αποστολής επανδρωμένων αποστολών σε πολύ μακρινούς προορισμούς, όπως ο Άρης. Η μελέτη, δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο στο επιστημονικό περιοδικό PLOS ONE.