Μπορούμε να μυρίσουμε και με την καρδιά;

Οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου... αλλά και καφές, φρεσκοψημένο ψωμί και άλλα ευωδιαστά παρασκευάσματα!

Και αυτό γιατί, όπως δείχνει νέα έρευνα, δεν μυρίζουμε μόνο με τη μύτη αλλά και με την καρδιά μας!

Σύμφωνα με όσα ανακάλυψαν ερευνητές από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου και το Γερμανικό Ινστιτούτο Ερευνών Χημείας των Τροφίμων, εκτός από τη μύτη μας έχουμε υποδοχείς όσφρησης στην καρδιά, τα πνευμόνια και το αίμα μας!

Επίσης, έχει ανακαλυφθεί ότι τα σπερματοζωάρια έχουν οσφρητικούς υποδοχείς προκειμένου να εντοπίζουν το ωάριο. Οι επιστήμονες έχουν ενδείξεις ότι και τα κύτταρα του αίματος έλκονται από συγκεκριμένες οσμές.

Υπάρχει μάλιστα ένας ολόκληρος επιστημονικός κλάδος, τα λεγόμενα sensomics, ο οποίος ασχολείται με τις αισθήσεις μας και πως αυτές προσλαμβάνουν τα διάφορα ερεθίσματα. Οι επιστήμονες αναλύουν χημικά διάφορες ουσίες, όπως τον καφέ ή τη σοκολάτα, για να εντοπίσουν πόσα συστατικά τα οποία τους προσδίδουν άρωμα έχουν.

Έχουν εντοπίσει μάλιστα ότι ενώ υπάρχουν περίπου 400 οσφρητικοί υποδοχείς στο ανθρώπινο σώμα, υπάρχουν μόλις 27 τέτοιοι αντίστοιχοι υποδοχείς για τη γεύση.