Η γυναίκα που γέννησε τρία παιδιά αλλά κανένα δεν είχε το DNA της

Η σπάνια περίπτωση που έφτασε ως τα δικαστήρια για να αποδειχθεί η μητρότητα

Το τελευταίο πράγμα που περιμένει να ακούσει μια γυναίκα που έχει γεννήσει τρία παιδιά είναι ότι κανένα από αυτά… δεν είναι δικό της. Και όμως αυτό συνέβη σε μια μητέρα από την Ουάσινγκτον η οποία έμπλεξε πριν από κάποια χρόνια σε μια μεγάλη περιπέτεια προσπαθώντας να αποδείξει το αυτονόητο, ότι δηλαδή τα παιδιά που είχε φέρει στον κόσμο ήταν πράγματι δικά της. Μετά από δικαστήρια και εξετάσεις, ήρθε στο φως ένα σπάνια ιατρική κατάσταση, τον χιμαιρισμό.

Η ιστορία ξεκινάει όταν το 2002 η νεαρή τότε Lydia Fairchild, ήταν έγκυος στο τρίτο παιδί της με πατέρα αυτών, τον σύζυγό της, Jamie Townsend. Ωστόσο η σχέση του αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα και αποφάσισαν να χωρίσουν. Στο πλαίσιο της αντιδικίας που είχαν η Fairchild είχε ζητήσει να γίνει η διαδικασία για τεστ DNA ώστε να αποδειχτεί και επίσημα η πατρότητα του Townsend. Το αποτέλεσμα όμως έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Γιατί ναι μεν το τεστ έδειξε ότι πατέρας (και των τριών παιδιών) είναι ο πρώην σύζυγός της αλλά ταυτόχρονα απέκλειε την πιθανότητα να είναι εκείνη η μητέρα τους.

Και τότε ξεκίνησε μια απίστευτη δικαστική και ιατρική περιπέτεια για να αποδείξει το αντίθετο αλλά και να ανακαλύψει τι ακριβώς συνέβαινε. Η ίδια κατηγορήθηκε ακόμη για απάτη ότι τάχα γινόταν παρένθετη μητέρα έναντι χρηματικού ποσού. Οι εισαγγελείς, μάλιστα, τότε ζήτησαν να απομακρυνθούν τα παιδιά από την ίδια θεωρώντας ότι δεν είναι πραγματικά δικά της. Όταν έφτασε η ώρα να γεννήσει το τρίτο της παιδί, ο δικαστής διέταξε να είναι παρών κάποιος διορισμένος από το δικαστήριο ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα ληφθεί αμέσως δείγμα αίματος τόσο από το παιδί όσο και από την Fairchild. Δύο εβδομάδες αργότερα, οι εξετάσεις DNA έδειχναν ότι δεν η Lydia δεν ήταν μητέρα ούτε αυτού του παιδιού.

Η πρόταση του δικηγόρου και η λύση του μυστηρίου

Ο γρίφος λύθηκε όταν ήρθε ο δικηγόρος υπεράσπισης, Alan Tindell, έμαθε για την περίπτωση της Karen Keegan, μια χιμαιρικής γυναίκα στη Βοστώνη και πρότεινε να εξεταστεί και αυτή η περίπτωση καταθέτοντας ταυτόχρονα επιστημονικές έρευνες γι’ αυτή την περίπτωση. Λαμβάνοντας δείγμα DNA και εξετάζοντας διάφορους παράγοντες οι ειδικοί κατέληξαν ότι το  DNA των παιδιών του Fairchild ταιριάζει ως ένα βαθμό με αυτό των παιδιών της. Για παράδειγμα το DNA στο δέρμα και τα μαλλιά της δεν ταίριαζε με αυτό των παιδιών της αλλά το τεστ με επίχρισμα από τον τράχηλο της μήτρας ταίριαζε. Η Fairchild ουσιαστικά έφερε στο σώμα της διαφορετικά σύνολα DNA, το βασικό, δηλαδή, χαρακτηριστικό του χιμαιρισμού.

Σύμφωνα με το Business Insider, αποδείχτηκε ότι η γυναίκα ήταν το αποτέλεσμα μιας σπάνιας ιατρικής περίπτωσης. Στην πραγματικότητα όντας έμβρυο είχε απορροφήσει το δίδυμο έμβρυο το οποίο δεν γεννήθηκε ποτέ. Η δικαστική της περιπέτεια, βέβαια, έληξε αλλά η ίδια βρέθηκε μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα με τον εαυτό της.

Το DNA υποτίθεται ότι είναι η μοναδική μας βιολογική ταυτότητα. Και γι αυτό το λόγο αποτελεί το κρίσιμο στοιχείο πολλές φορές σε ποινικές έρευνες και αποφάσεις δικαστηρίων. Αλλά όταν ένα άτομο έχει χιμαιρισμό, στην πραγματικότητα έχει περισσότερες από μία «υπογραφές DNA». Και μπορεί να μην το ανακαλύψει ποτέ, παρά μόνο από τυχαία γεγονότα όπως αυτό της Fairchild.

Η ίδια δεν αποτελεί την μοναδική επιβεβαιωμένη περίπτωση παρόμοιας ιατρικής κατάστασης παγκοσμίως. Μάλιστα ένας από τους πιο κοινούς τύπους μικροχιμαιρισμού συμβαίνει όταν σε μία εγκυμονούσα γυναίκα ένα μικρό κλάσμα κυττάρων του εμβρύου μεταναστεύουν στο αίμα της και ταξιδεύουν στα διάφορα όργανα του σώματός της. Εκεί μπορεί να παραμείνουν ακόμη και για χρόνια αποδεικνύοντας ότι η ανθρώπινη φύση και η γενετική είναι πολύ πιο πολύπλοκη απ’ ό,τι μπορεί να φανταζόμαστε.