Επιφανής ιστορικός τέχνης θεωρεί ψεύτικα τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Επιφανής ιστορικός τέχνης θεωρεί ψεύτικα τα Γλυπτά του Παρθενώνα

«Πρόκειται για ρωμαϊκά αντίγραφα, τα ελληνικά πρωτότυπα είχαν διαβρωθεί από... όξινη βροχή»

Αναστάτωση επικρατεί στο Βρετανικό Μουσείο, μετά τις αποκαλύψεις επιφανούς ιστορικού τέχνης ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα που φυλάσσονται στο μουσείο είναι… fake!

Ο Nigel Konstam δημοσίευσε ένα βιβλίο με το επιχείρημα ότι πολλά από τα γλυπτά που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα και μεταφέρθηκαν στο Λονδίνο από τον Λόρδο Έλγιν τη δεκαετία του 1800 είναι στην πραγματικότητα ρωμαϊκές αναπαραγωγές των ελληνικών πρωτοτύπων, τα οποία είχαν διαβρωθεί από όξινη βροχή που προκλήθηκε από την εκροή καμινάδων.

Σύμφωνα με τη Daily Mail, η εκρηκτική θεωρία του Konstam βασίζεται στην πρόσφατη ανακάλυψη μιας καμινάδας κοντά στον Παρθενώνα που χρησιμοποίησε ο μεγάλος γλύπτης Φιδιάς του 5ου αιώνα για να  για να χυτεύει τα γιγαντιαία μπρούτζινα αγάλματά του.

«Τα αποδεικτικά στοιχεία που υποστηρίζουν την άποψή μου είναι τόσο απλά και συναρπαστικά και προφανή, ακόμη και για τον απλό άνθρωπο, που μπορεί να διακρίνει ο ίδιος τις διαφορές», λέει ο ιστορικός, ο οποίος είναι και ο ίδιος γλύπτης που εκπαιδεύτηκε στην Σχολή Καλών Τεχνών Camberwell.

Ο Konstam ισχυρίζεται ότι τα ρωμαϊκά αγάλματα ήταν σκαλισμένα διαφορετικά και φαίνονται πολύ καθαρότερα από τα ελληνικά, τα οποία χαράχτηκαν με εύθραυστα εργαλεία από σίδηρο και χαλκό, προκαλώντας μώλωπες και μικροοπές που επέτρεψαν στον καπνό από τις καμινάδες να διεισδύσει βαθύτερα.

Αν και για πολλούς τραβηγμένη (ή ασύμφορη) ο ανώτερος επιμελητής του Βρετανικού Μουσείου Ίαν Τζένκινς έδειξε ενδιαφέρον για τη αυτή την ανατρεπτική θεωρία. «Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα θεωρία, τουλάχιστον για μένα, νέες ιδέες. Δεν έχω ακούσει ποτέ για τη σχέση μεταξύ των ρωμαϊκών αντιγράφων των γλυπτών του Παρθενώνα του δυτικού αετώματος και του καπνού από την καμινάδα του Φειδία. Από τις μέρες του Λόρδου Έλγιν, δεν υπήρξε κάποιος τόσο ριζοσπαστικός ώστε να υποδηλώνει ότι ολόκληρο το δυτικό αέτωμα είναι ρωμαϊκή αντικατάσταση», γράφει σε επιστολή προς τον γλύπτη