Αεροπλάνο Μαλαισία: Το χρονικό μιας μυστηριώδους εξαφάνισης

Τα ξημερώματα της 8ης Μαρτίου 2014 η πτήση ΜΗ370 της Malaysia Airlines με 239 επιβαίνοντες απογειώθηκε από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο και έπειτα από μία ώρα χάθηκε από τα ραντάρ. 

Η κυβέρνηση της Μαλαισίας ανακοινώνει την εξαφάνιση του Μπόινγκ σχεδόν 10 ώρες αργότερα και έκτοτε ξεκινά μια γιγαντιαία επιχείρηση για τον εντοπισμό του, με δορυφόρους, αεροπλάνα και πλοία από 26 χώρες του κόσμου. 

11 Μαρτίου 2014: Τα ραντάρ της Μαλαισίας δίνουν το πρώτο σήμα του Μπόινγκ 777 στα στενά της Μαλάκα. Το γεγονός δείχνει ότι το αεροπλάνο άλλαξε κατεύθυνση αντίθετα από την προδιαγεγραμμένη πορεία για το Πεκίνο. Παράλληλα, ανακοινώνεται ότι δύο Ιρανοί επιβιβάστηκαν στο αεροπλάνο με πλαστά διαβατήρια. Το σενάριο της αεροπειρατείας αρχίζει να γίνεται όλο και πιο αληθοφανές. 

 

12 Μαρτίου 2014: Bγαίνει το πρώτο επίσημο στοιχείο. Σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Μαλαισίας, ο κυβερνήτης είπε "Λοιπόν,εντάξει, καληνύχτα" και έκτοτε χάθηκε κάθε επαφή.  Φουντώνουν οι θεωρίες συνομωσίες. 

14 Μαρτίου 2014: Reuters : Το αεροπλάνο της Malaysia Airlines άλλαξε πορεία και κατευθύνθηκε προς τα νησιά Άνταμαν της Ινδίας. Επίσης, τα δύο συστήματα εντοπισμού του σκάφους φαίνεται να έκλεισαν με 14 λεπτά καθυστέρησης το ένα από το άλλο, γεγονός που υποδεικνύει άμεση ανθρώπινη παρέμβαση.   

 

Στίγματα για "ύποπτα αντικείμενα" δίνονται από διάφορους δορυφόρους σχεδόν καθημερινά, κυρίως στον Ινδικό Ωκεανό , αλλά ποτέ δεν επιβεβαιώνονται ως συντρίμμια του εξαφανισμένου αεροσκάφους. Η σκόπιμη αλλαγή κατεύθυνσης από ανθρώπινο χέρι θεωρείται δεδομένη και οι οι αναλυτές αναφέρουν ότι δύο αεροδιάδρομοι έχουν εντοπιστεί από τα δορυφορικά δεδομένα όπου το αεροσκάφος θα μπορούσε να πετάξει: Ο πρώτος είναι προς τα βόρεια έως το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν στην Κεντρική Ασία και ο δεύτερος προς το νότιο Ινδικό Ωκεανό. Οι χώρες του βόρειο διαδρόμου διαψεύδουν επίσημα οπουδήποτε σήμα για το Μπόινγκ και πλέον οι έρευνες επικεντρώνονται στον Ινδικό Ωκεανό.  

19 Μαρτίου 2014: Στο στόχαστρο των ερευνών μπαίνει ο εξομοιωτής πτήσεων, που είχε στο σπίτι του ο πιλότος της μοιραίας πτήσης MH370, από τον οποίο έχουν σβηστεί στοιχεία. 

20 Μαρτίου 2014: Δύο στίγματα, στην περιοχή περίπου 3000 χιλιόμετρα δυτικά του Περθ της Αυστραλίας,  στον Ινδικό Ωκεανό. Οι ελπίδες αναπτερώνονται από "αξιόπιστες πληροφορίες" από δορυφόρους. Μετά από δύο ημέρες, και πάλι, οι έρευνες αποβαίνουν άκαρπες. 

Στις επόμενες ημέρες, κινεζικοί δορυφόροι εντοπίζουν "πιθανά συντρίμμια" στην ίδια περιοχή, χωρίς τελικά να επιβεβαιωθούν.  

Μετά από δύο εβδομάδες ερευνών η αεροπορική εταιρεία Malaysian Airlines και ο πρωθυπουργός της χώρας έβαλαν τέλος στο θρίλερ της αναζήτησης.

24 Μαρτίου 2014: Πρωθυπουργός Μαλαισίας: Το αεροπλάνο έπεσε στο Νότιο Ινδικό ωκεανό και δεν επέζησε κανείς από τους επιβάτες".