Για την εξαφάνιση των Νεάντερταλ φταίνε οι λαγοί!

Γιατί λοιπόν εξαφανίστηκε ένας από τους τελευταίους προγόνους μας, ο Νεάντερταλ; Για όλα φταίνε... οι λαγοί!

Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν επιστήμονες του Βρετανικού Durrell Wildlife Conservation Trust που δημοσιοποίησαν μελέτη στο Journal of Human Evolution.

Ο χαμένος κρίκος λοιπόν στο μυστήριο που κάλυπτε την εξαφάνιση του ανθρώπινου αυτού είδους δεν είναι κάποια ακραία φυσική καταστροφή, ούτε κάποια ηφαιστειακή έκρηξη, ούτε η γενετική πρόσμειξη με το σύγχρονο άνθρωπο αλλά... οι λαγοί.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι πρόγονοι μας, που ζούσαν στην ιβηρική χερσόνησο, απέτυχαν να εκτιμήσουν την υψηλή διατροφική αξία των λαγών κι έτσι όταν εξαφανίστηκαν άλλα προϊστορικά ζώα, όπως τα ελάφια, τα οποία κυνηγούσαν, δεν στράφηκαν στους λαγούς για να εξασφαλίσουν τα αναγκαία.

“Υποστηρίζουμε ότι οι κυνηγοί που θα είχαν στραφεί σε λαγούς και άλλα μικρότερα είδη της πανίδας όταν μειώθηκαν πολύ τα άλλα, πιο μεγαλόσωμα είδη, θα είχαν καταφέρει να επιβιώσουν αναφέρει ο Δρ John Fa από την ερευνητική ομάδα που έκανε τη δημοσίευση της μελέτης.

Μέχρι πριν από 30.000 χρόνια, τα ελάφια και άλλα μεγαλόσωμα ζώα ήταν η κύρια πηγή τροφής για τους ανθρώπους, όπως προκύπτει από τα παλαιοντολογικά ευρήματα. Όμως, όπως προκύπτει, οι λαγοί δεν αποτελούσαν τροφή παρά μόνο για το πιο σύγχρονο είδος ανθρώπου, το Homo Sapiens.

Όπως αναφέρουν οι μελετητές, ενώ οι Νεάντερταλ έτρωγαν και άλλες τροφές πέρα από κρέας, η αδυναμία τους να αξιοποιήσουν τους λαγούς ως κύρια πηγή θρεπτικών στοιχείων έγινε “άλλο ένα καρφί στο φέρετρο του είδους”.