Παλαιότητα πτυχίου: αναχρονισμός ή αντικειμενικό και σταθερό κριτήριο;

H μοριοδότηση της παλαιότητας πτυχίου ως κριτήριο στο σύστημα μόνιμου διορισμού δεν είναι ένα αναχρονιστικό κριτήριο αλλά βασικό αντικειμενικό κριτήριο για διορισμό (ημερομηνία λήψης πτυχίου) και δίκαιο για όλους τους εκπαιδευτικούς.

Συμβολίζει την υποχρέωση από την πλευρά του κράτους του διορισμού όλων των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Το κράτος πρέπει θεσμικά να αναλάβει την υποχρέωση που είχε:  να εγγυάται τη μόνιμη και αξιοπρεπή εργασία  με το μόνο αντικειμενικό κριτήριο, το πτυχίο ,να μη απαξιώνει τον εκπαιδευτικό ως επιστήμονα και να μην μετακυλύει την ευθύνη αυτή σε αυτόν.

Η  προσμέτρηση του κριτηρίου αυτή θα αποτελέσει την αντιστάθμιση της μόνιμης αδιοριστίας των ενεργών αναπληρωτών (που δουλεύουν σχεδόν κάθε χρόνο), της εργασιακής  ανασφάλειας όλων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που εργάστηκαν σε όλη την επικράτεια επί πολλά χρόνια με ανυπέρβλητες οικογενειακές και οικονομικές δυσκολίες,  ανασφάλεια  που θεσμοθέτησε και παγίωσε ο πολλά υποσχόμενος διαγωνισμός ΑΣΕΠ  τα τελευταία 18 χρόνια.

Τελικά από το 1998 μέχρι σήμερα μήπως δόθηκε η ψευδαίσθηση διορισμού σε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς και αυτοί αντιμετωπίστηκαν ως αναλώσιμο προϊόν ; Μήπως δημιουργήθηκαν δεκάδες πίνακες εκπαιδευτικών χωρίς κανένα αντικειμενικό κριτήριο; Διορίστηκαν τελικά όλα αυτά τα χρόνια  οι νέοι και οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί ;

Η ΠΕΑΔ με αυτογνωσία και σύνεση ,με λόγο και σκέψη που χαρακτηρίζονται από σοβαρό  ήθος και ύφος   που  συνάδουν προς αυτό των εκπαιδευτικών λειτουργών ζητά από το Υπουργείο της Παιδείας να προσμετρηθεί ως κοινωνικό κριτήριο στο επικείμενο νομοσχέδιο που αφορά τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών η παλαιότητα λήψης πτυχίου .

Η προσμέτρηση της παλαιότητας του πτυχίου προστατεύει την  αξία του πανεπιστημιακού  πτυχίου, επανασυνδέει αυτό με την εργασία, διασφαλίζει ενιαία δικαιώματα και την ενότητα σε όλους τους υποψήφιους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

                                         ΤΟ Δ.Σ

(Το κείμενο βασίστηκε στη μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ με θέμα: σύστημα διορισμού στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση –Διαγωνισμός ΑΣΕΠ Αθήνα 2010)